Την ώρα που μόλις δύο εβδομάδες απομένουν μέχρι να τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ρωσία έχει ήδη χάσει περισσότερο από το 90% της αγοράς της στις βόρειες χώρες, όπου προηγουμένως ήταν ο βασικός προμηθευτής των αποστολών από τους τερματικούς σταθμούς της Βαλτικής και της Αρκτικής.
Η Ρωσία έστειλε μόλις 95.000 βαρέλια την ημέρα στο Ρότερνταμ — τον μόνο εναπομείναντα ευρωπαϊκό προορισμό της για θαλάσσιες παραδόσεις εκτός της λεκάνης της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας — στις τέσσερις εβδομάδες έως τις 18 Νοεμβρίου.
Πρόκειται για τον χαμηλότερο αριθμό σε σχέση με τα περισσότερα από 1,2 εκατ.βαρέλια την ημέρα που στέλνονταν στα λιμάνια της περιοχής κάθε μέρα μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου.
Κράτη όπως η Λιθουανία, η Γαλλία και η Γερμανία διέκοψαν τέτοιες εισαγωγές πριν από αρκετούς μήνες, ενώ η Πολωνία ακολούθησε το παράδειγμα τον Σεπτέμβριο.
Τα 3/4του αργού που φορτώνεται στα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας κατευθύνονται προς την Ασία, με τα ινδικά διυλιστήρια να εξαγοράζουν βαρέλια για να επωφεληθούν από μια περίοδο χάριτος που προσφέρουν οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο και αναμένεται να υιοθετηθεί από την ΕΕ.
Αυτό θα απαλλάσσει από κυρώσεις τα φορτία που φορτώνονται πριν τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση στις 5 Δεκεμβρίου, εφόσον έχουν παραδοθεί έως τις 19 Ιανουαρίου.
Τα κράτη της G7 αναμένεται να ανακοινώσουν το επίπεδο του πλαφόν των τιμών τους στις αποστολές ρωσικού αργού αργού το συντομότερο την Τετάρτη. Τα φορτία που αγοράζονται σε τιμές πάνω από αυτό το επίπεδο θα χάσουν την πρόσβαση σε ευρωπαϊκά και βρετανικά πλοία, ασφάλειες και άλλες υπηρεσίες.