Οι μεγάλοι παίκτες στη χώρα μας έχουν πάρει θέση στη «σκακιέρα» της επόμενης ημέρας στο λιανεμπόριο. Στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται διεθνώς, αλλά και στη χώρα μας, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις βρίσκονται στο επίκεντρο. Τα στοιχεία από έρευνες που έχουν γίνει, είναι αποκαλυπτικά και αποδεικνύουν πως η ανάπτυξη του e-commerce ήρθε για να μείνει. Τον Μάρτιο του 2020, με το πρώτο lockdown στην Ελλάδα, η ανάπτυξη στο online Grocery κατέγραψε αύξηση +307%, όπως παρουσιάζει έρευνα της Convert Group. Για το 2020 ο τζίρος για το σύνολο της αγοράς εκτιμάται πως θα αγγίξει τα 10,7 δισ. ευρώ με +42,7% ρυθμό ανάπτυξης συγκριτικά με το 2019.
Σε αυτό το πλαίσιο η Coca-Cola 3E, διαβλέποντας την τάση της αγοράς για το ηλεκτρονικό εμπόριο προχωρά στην ίδρυση νέου department στην εταιρεία, το οποίο θα ασχολείται αποκλειστικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το εν λόγω τμήμα βρίσκεται σε διαδικασία στελέχωσης από managers του κολοσσού, ενώ οι επίσημες ανακοινώσεις ,εντός της εταιρείας για την ίδρυση του εν λόγω τμήματος, αναμένονται το προσεχές διάστημα.
Όπως δηλώνει στο Liberal Markets ο Διευθυντής Πωλήσεων της εταιρείας στην Ελλάδα, Λευτέρης Σκαράκης «εντάσσουμε στην εμπορική μας ομάδα των πωλήσεων, ομάδα e-commerce».
Στόχος της νέας αυτής ομάδας είναι, όπως επισημαίνει ο κ.Σκαράκης θα είναι «με την εξειδίκευση και την εμπειρία της να βοηθήσει τους πελάτες μας στο λιανεμπόριο και στην εστίαση να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες και τα online εργαλεία που διαθέτουν σε αυτό το ταχύτατα ανερχόμενο κανάλι πωλήσεων»
Ο Διευθυντής Πωλήσεων της Coca-Cola 3E εξηγεί πως αυτό το τμήμα εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας να «επενδύει στην ανάπτυξη των πελατών και της αγοράς, χτίζοντας συνεχώς νέες δεξιότητες και know-how στους ανθρώπους της. Ιδιαίτερο ρόλο στην ανάπτυξη αυτή διαδραματίζουν οι εμπορικές ομάδες της εταιρείας, που προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα».
Η υποχώρηση του τζίρου το 2020 και οι στόχοι για το 2021
Η πανδημία του κορονοϊού είχε επιπτώσεις στον τζίρο της εταιρείας ( -20% το 2020), ωστόσο η πτώση αυτή είναι μικρή και διαχειρίσιμη, αν αναλογιστεί κανείς πως το προηγούμενο διάστημα η εστίαση ήταν κλειστή. Σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal Markets, βασικοί παράγοντες που συνέβαλαν στη συρρίκνωση του κύκλου εργασιών ήταν η δραματική μείωση του τουρισμού, το κλείσιμο της εστίασης και η σημαντική πτώση που καταγράφηκε στις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών που διανέμει η εταιρεία.
Με τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ελλάδα, το Σχηματάρι Mega-Plant και τα εργοστάσια εμφιάλωσης στο Ηράκλειο Κρήτης και στο Αίγιο, η Coca-Cola 3E παράγει και διανέμει αναψυκτικά όπως η Coca-Cola, η Sprite, η Fanta και η Schweppes, αλλά και προϊοντικές μάρκες που ανήκουν στον Όμιλο Coca-Cola HBC. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία αποτελεί τον επίσημο διανομέα αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, ανάμεσά τους των ποτών Edrington, Brown-Forman, Gruppo Campari και Ισιδώρου Αρβανίτου.
Από τα κεντρικά στο Μαρούσι, η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει το 2021, βασικοί στόχοι του οποίου είναι η ανάκαμψη στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, η αύξηση του κύκλου εργασιών της εταιρείας, η προϊόντική ενίσχυση και βεβαίως η ενίσχυση του e-commerce.
Σε ό,τι αφορά στην εικόνα της μετοχής της μητρικής της Coca-Cola 3E, Coca-Cola HBC , με κεφαλαιοποίηση 9,6 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα από τα blue chips του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Η μετοχή κινείται στην περιοχή των 26 ευρώ, ενώ απέχει από τα χαμηλά των 16,9 ευρώ του 2019. Ωστόσο στο κλείσιμο της Τρίτης, έπεσε κάτω από τα χαμηλά του Ιανουαρίου των 25,98 ευρώ, ευρισκόμενη στην περιοχή των 25,95 ευρώ.