Του Απόστολου Σκουμπούρη
Ένα σύστημα που φέρνει «επανάσταση» στην εφοδιαστική αλυσίδα της Coca Cola 3E, το οποίο εφαρμόζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως από εταιρεία του χώρου των τροφίμων και ποτών, παρουσίασε χθες στους δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη η εταιρεία.
Πρόκειται για το Vision Picking, ένα καινοτόμο τεχνολογικό σύστημα που έχει τη δυνατότητα να «διαβάζει» τις παλέτες, να διαχωρίζει το είδος των ποτών – αναψυκτικών που περιέχουν και τελικώς να λύνει τα χέρια στη διαχείριση της αποθήκης και της εφοδιαστικής αλυσίδας, κερδίζοντας χρόνο και αποτελεσματικότητα.
Η εγκατάσταση «δουλεύει» εδώ και περίπου δύο μήνες στο Κέντρο Διανομής Βορείου Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη με πολύ καλές επιδόσεις, ενώ έως το τέλος του 2019 θα έχει εφαρμοστεί και στο μεγάλο εργοστάσιο της εταιρείας, στο μεγάλο εμφιαλωτήριο Mega – Plant στο Σχηματάρι Αττικής. Επίσης, μέσα στο 2019 αναμένεται να εγκατασταθεί και σε μονάδες του ομίλου στην Ουγγαρία, την Ρουμανία, την Βουλγαρία και την Σερβία.
Κατόπιν, όπως τόνισαν χθες τα στελέχη της Coca Cola στόχος είναι να επεκταθεί το σύστημα και στις υπόλοιπες 28 χώρες που «ελέγχει» η ελληνική εταιρεία, όπου συνολικά υπάρχουν υπό διαχείριση πάνω από 280 αποθήκες, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την καλύτερη αποτελεσματικότητα.
Πρόκειται για σύστημα που – όπως προαναφέρθηκε - εφαρμόζεται για πρώτη φορά στον κλάδο του FMCG σε παγκόσμια κλίμακα, επιτρέποντας στην εταιρεία να διαχειρίζεται και να εκτελεί χιλιάδες παραγγελίες μεικτών παλετών με μεγαλύτερη ταχύτητα, ευκολία και ακρίβεια.
Τι επιτυγχάνει, πως λειτουργεί
«Είμαστε πολύ περήφανοι που ο Όμιλός μας επέλεξε την Ελλάδα και τους ανθρώπους μας στο Κέντρο Διανομής της Coca-Cola Τρία Έψιλον στη Θεσσαλονίκη για την πρώτη εφαρμογή αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας στη διαχείριση αποθήκης.
Το Vision Picking ενισχύει την τεχνογνωσία των ανθρώπων μας και μας επιτρέπει να δημιουργούμε χιλιάδες παραγγελίες μεικτών παλετών με μεγαλύτερη ταχύτητα, ευκολία και ακρίβεια. Η εξυπηρέτηση των πελατών μας γίνεται ακόμα πιο αποτελεσματική αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο διαχείρισης της παραγγελίας στον κλάδο καταναλωτικών αγαθών», δήλωσε χθες στη Θεσσαλονίκη η Σουζάνα Ραρή, Διευθύντρια Εφοδιαστικής Αλυσίδας της Coca-Cola Τρία Έψιλον.
Το Vision Picking λειτουργεί με τη χρήση ειδικών «έξυπνων» γυαλιών που παρέχουν όλη την πληροφορία που χρειάζεται ο εργαζόμενος χειριστής για να ολοκληρώσει καθημερινές εργασίες (π.χ. θέση ραφιού, προϊόν, ποσότητα, επιλογή προϊόντος). Ο χρήστης βλέπει σε μία οθόνη 7'' τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει για να ολοκληρώσει την παραγγελία.
Στη συνέχεια επιβεβαιώνει με φωνητική εντολή την ενέργεια που θέλει να πραγματοποιήσει. Η χρήση της τεχνολογίας Vision Picking κάνει ακόμα πιο αποτελεσματική την εξυπηρέτηση των πελατών μειώνοντας τις κινήσεις που πραγματοποιούνται από την παραγωγή, στο ράφι, και στα χέρια του καταναλωτή.
Όπως ανέφεραν χθες στελέχη της Coca Cola στη Θεσσαλονίκη, ήδη, στους δυο μήνες που εφαρμόζεται η νέα τεχνολογία, έχει καταγραφεί αύξηση της παραγωγικότητας κατά 10% και της ταχύτητας στη συλλογή των μεικτών παλετών κατά 8%, ενώ έχει βελτιωθεί σημαντικά και η εξυπηρέτηση των πελατών.
Παγκόσμια πρωτοπορία
Η επιλογή της Θεσσαλονίκης δεν ήταν τυχαία, καθώς όπως εξήγησαν στελέχη της εταιρείας έγινε γιατί το συγκεκριμένο κέντρο διανομής είναι από τα πιο παραγωγικά κέντρα διανομής του ομίλου. Το ύψος της αρχικής επένδυσης για την ανάπτυξη του software ανήλθε στις 200.000 ευρώ, ενώ προγραμματίζονται νέες επενδύσεις, στον τομέα του hardware και της παραμετροποίησης.
«Μας χαροποιεί ιδιαίτερα που πρώτα στην Ελλάδα ξεκινάμε τη χρήση μίας καινοτόμου τεχνολογίας, όπως αυτής του Vision Picking, που μας επιτρέπει να βελτιώσουμε την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα μίας πολύπλοκης διαδικασίας, όπως είναι η συλλογή προϊόντων (picking). Με αφετηρία την Ελλάδα και το Κέντρο Διανομής Βορείου Ελλάδος της Θεσσαλονίκης, ο όμιλος θα εφαρμόσει την τεχνολογία augmented reality για τη διαχείριση αποθήκης και στις 28 χώρες που δραστηριοποιείται», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ηλιόπουλος, Group Warehouse & ICSC Product Manager CCHBC.
Η μεγαλύτερη εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα
Το Κέντρο Διανομής Βορείου Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην περιοχή. Απασχολεί συνολικά 200 εργαζόμενους, εξυπηρετώντας καθημερινά 963 πελάτες. Διαθέτει 14.020m2 στεγασμένο χώρο αποθήκης με χωρητικότητα 8.733 παλέτες.
Από εδώ διακινούνται ετησίως 7,5 εκατ. κιβώτια, εξυπηρετώντας συνολικά 67.600 παραγγελίες, ενώ περισσότερο από το 55% των παραγγελιών, αφορά μεικτές παλέτες, δηλαδή παλέτες που δεν έχουν μόνο ένα είδος προϊόντος, άρα θέλουν ειδική διαχείριση.
Διαθέτει τη μεγαλύτερη εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα διακινώντας 65.000.000 κιβώτια, σε 4.000 σημεία σε όλη τη χώρα, από τέσσερα εργοστάσια και έξι διανεμητικά κέντρα.
Ποιο είναι το εκτόπισμα της Coca-Cola Τρία Έψιλον
Η Coca-Cola Τρία Έψιλον, μέλος του Ομίλου Coca-Cola HBC, είναι η κορυφαία εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα. Με τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ελλάδα, το Σχηματάρι Mega-Plant και τα εργοστάσια εμφιάλωσης στο Ηράκλειο Κρήτης και στο Αίγιο, παράγει και διανέμει ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο προϊόντων.
Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εμπορικά σήματα της The Coca-Cola Company, οι δικές της μάρκες, όπως οι χυμοί Amita και Frulite και το φυσικό μεταλλικό νερό ΑΥΡΑ, καθώς και τα προϊόντα που διανέμει όπως τα chips TSAKIRIS, o καφές Lavazza, τα ενεργειακά ποτά Monster, καθώς και τα αλκοολούχα ποτά των οίκων Edrington, Brown-Forman, Ισιδώρου Αρβανίτου και Gruppo Campari.