Στο 1,9% ανέβηκε ο πληθωρισμός τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ενώ οι ανατιμήσεις σε βασικά είδη έναντι του ίδιου μήνα πέρυσι δείχνουν και την έκταση του προβλήματος : 91% πάνω το φυσικό αέριο γεγονός που θα επηρεάσει αναπόφευκτα την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στους λογαριασμούς που θα έρθουν από εδώ και πέρα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, 21,5% τα νωπά λαχανικά, 17,4% τα καύσιμα, 11,4% το κρέας. Τα παραπάνω εκτίναξαν τον δείκτη του πληθωρισμού σε 1,9% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, έναντι μείωσης 1,9% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2020 με το 2019. Πρόκειται για επίπεδο που είχε να δει η Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Τα νούμερα, αν και καλύτερα από του μέσου όρου της Ευρωζώνης (3%), αποτυπώνουν την αυξητική τάση.
Εκτός των παραπάνω, οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις είναι με 17,6% τα βρώσιμα έλαια, με 7,1% το ελαιόλαδο, με 11,4% τα ξενοδοχεία, με 8% τα ψάρια, με 4,2% τα φρούτα, 4,5% τα πουλερικά, 3,4% τα τυριά.
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,9% τον μήνα Αύγουστο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 3,0% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, μοσχάρι, χοιρινό, γιαούρτι.
• 4,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 6,7% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 0,2% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία, εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 2,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 0,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
• 0,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• 2,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• 0,7% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
• 1,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων