Νοέμβρης του 2011. Χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. σπεύδουν να εκμεταλλευτούν την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και τα κίνητρα που τους δίνει το ελληνικό κράτος για να αποκτήσουν ένα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητο που όμως θα κινείται με diesel. Σβήνουν λοιπόν, οριστικά τους βενζινοκινητήρες και φουλάρουν πετρέλαιο. Έτσι αφενός, κερδίζουν χρήματα τόσο τα χαμηλά έως και μηδενικά τέλη όσο και από την σχέση τιμής καυσίμου-κατανάλωσης και αφετέρου ικανοποιούν και την οικολογική τους ματαιοδοξία…
Από τότε μέχρι σήμερα και με δεδομένη την οικονομική δυσκολία, ο αριθμός των οδηγών που επέλεξαν την πετρελαιοκίνηση, με βασικότερο κριτήριο την μικρότερη δυνατή οικονομική επιβάρυνση, έχει αυξηθεί ραγδαία! Αυτό καθίσταται σαφές και από το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία των dieseloκίνητων που αποκτήθηκαν από το 2011 μέχρι σήμερα είναι από 1600 κυβικά και κάτω. Και έτσι κύλησαν πέντε χρόνια με λιγότερα σέρβις, λιγότερη σπατάλη για καύσιμα και καθόλου τέλη κυκλοφορίας…
Νοέμβρης του 2015. Δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. ψάχνουν τοίχο, (οι οικολογικά πιο ευαίσθητοι, δέντρο) να χτυπήσουν το κεφάλι τους, αφού τώρα πια είναι το κράτος που θέλει να τους εκμεταλλευτεί, τιμωρώντας τους, ουσιαστικά, επειδή ανταποκρίθηκαν στα… κελεύσματά του. Πως;
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» η κυβέρνηση σχεδιάζει, τα dieslοκίνητα Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά, που εκλύουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, να επιβαρύνονται από το 2016 με τέλη κυκλοφορίας. Το ύψος των τελών δεν έχει οριστικοποιηθεί. Πιθανόν να αναζητούνται κι εδώ ισοδύναμα… Άλλωστε ο ΦΠΑ στο χοιρινό και στα πουλερικά είναι, ακόμα, χαμηλός.
Και επειδή υπάρχουν κι εκείνοι, λίγοι βέβαια, που αντί για diesel επέλεξαν ακόμη «καθαρότερες» λύσεις όπως υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα και που, λογικά σκεπτόμενοι, πιστεύουν ότι θα τη γλιτώσουν, ας μην το κάνουν. Η οικολογική τους ευαισθησία κοστολογείται από το Υπουργείο Οικονομικών από 30 έως 200 ευρώ.