Τρεις εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να αποκτήσουν το σύνολο ή τμήματα των δραστηριοτήτων της Air Berlin, η οποία χρεοκόπησε την περασμένη Παρασκευή, όταν ο μεγαλομέτοχός της, η Etihad με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, απέσυρε την οικονομική της στήριξη.
Ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας Frankfurter Allgemeine Zeitung, είναι η Lufthansa, αλλά και η Easyjet -ενώ και η Condor, θυγατρική της Thomas Cook, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για να λάβει μέρος στην αναδιάρθρωση της Air Berlin. Υπενθυμίζεται ότι χθες, ορισμένοι «παίκτες» του κλάδου, όπως είναι η Ryannair, είχαν κατηγορήσει την Lufthansa για «στημένο παιχνίδι» προκειμένου να αποκτήσει το σύνολο της Air Berlin και να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην Ευρώπη. Εξάλλου, πριν μερικές μήνες, η μεγαλύτερη γερμανική εταιρεία είχε αποκτήσει 30 αεροσκάφη της Air Berlin και τα είχε ενσωματώσει στον στόλο της θυγατρικής της Eurowings.
Όπως δήλωσε πάντως ο πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας, Thomas Winkelmann, οι ουσιαστικές συνομιλίες με τους ενδιαφερόμενους για τη διαδικασία που θα επιλεγεί και θα ακολουθηθεί θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο και θα αφορούν, κατά πάσα πιθανότητα, την πώληση κατά τμήματα της Air Berlin. «Ακόμη και μετά από αυτή τη διαδικασία, όμως, δεν θα είναι δυνατόν να διασωθούν όλες οι θέσεις εργασίας», πρόσθεσε ο ίδιος, αναφερόμενους στους 8.000 εργαζόμενους της εταιρείας που αγωνιούν για το μέλλον τους.
Στο μεταξύ, πάντως, το γερμανικό κράτος διασφάλισε μια χρηματοδοτική «γέφυρα» της τάξης των 150 εκατ. ευρώ, ώστε η Air Berlin να συνεχίσει να λειτουργεί ομαλά μέχρι τουλάχιστον τον Νοέμβριο, οπότε και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι προαναφερθείσες διαπραγματεύσεις -οι οποίες αφορούν και τις θυγατρικές της εταιρείας, όπως η αυστριακή Niki (για την οποία φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η TUI Fly), την οποία η Etihad είχε αποκτήσει νωρίτερα φέτος από την Air Berlin έναντι 300 εκατ. ευρώ.
Από την πλευρά της, σε συνέντευξη που έδωσε στο YouTube για το πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος να πληρώσουν οι γερμανοί φορολογούμενοι για τη διάσωση της εταιρείας, η Angela Merkel απάντησε: «Είναι αρκετά χαμηλός, διαφορετικά δεν θα μας επιτρεπόταν να δώσουμε αυτό το ενδιάμεσο δάνειο… Μπορούμε να πούμε ότι κατά πάσα πιθανότητα ο φορολογούμενος δεν θα χρειαστεί να πληρώσει για αυτό».
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι ο Winkelmann, αν και δήλωσε ότι εξεπλάγη από την ξαφνική ανακοίνωση της απόφασης της Etihad, πρόσθεσε ότι είναι ευγνώμων για το γεγονός ότι συνέχισε μέχρι σήμερα να στηρίζει οικονομικά τη λειτουργία της Air Berlin. «Αυτό μπορεί να έχει διάρκεια μόνο όταν η επιχείρηση είναι κερδοφόρος», παραδέχθηκε.
Φωτογραφία από Wikimedia Commons