Με τις επενδύσεις που συμμετέχει η ΓΕΚ Τέρνα ή προωθεί να ανέρχονται σε 6,5 δισ. ευρώ και το ανεκτέλεστο υπόλοιπο σε 2,5 δισ. ευρώ, το οποίο στο επόμενο χρονικό διάστημα θα φθάσει τα 4,9 δισ. ευρώ, ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα αναμένει νέα βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του για το 2022, τα οποία για την προηγούμενη χρήση κατέγραψαν σημαντική αύξηση.
Οι ενοποιημένες πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 1.144,2 εκατ. ευρώ, έναντι 892 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 28,3%.Η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένα EBITDA) διαμορφώθηκε στα 323,5 εκατ. ευρώ, έναντι 242 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 33,7%.Τα καθαρά αποτελέσματα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες που αναλογούν στους μετόχους διαμορφώθηκαν σε 49,9 εκατ. ευρώ, έναντι 12,7 εκατ. ευρώ το 2020. Ήδη, όπως αναφέρει η διοίκηση, το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου συνεχίζεται εντατικά σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς του.
Σε αυτούς περιλαμβάνονται τα έργα υποδομών, οι παραχωρήσεις - ΣΔΙΤ, η παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας καθώς και η κυκλική οικονομία με τα έργα περιβάλλοντος.
Όπως επισημαίνεται οι συνολικές επενδύσεις που προωθεί η διοίκηση ή στις οποίες συμμετέχει ο Όμιλος υπερβαίνουν τα 6,5 δισ. ευρώ. Στις επενδύσεις αυτές συμπεριλαμβάνονται και τα έργα παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και του Ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος με το καζίνο στο Ελληνικό, όπου αναμένεται η οριστικοποίηση της ανάθεσής τους σε επενδυτικά σχήματα στα οποία συμμετέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Τα οικονομικά μεγέθη ανά τομέα
Σε ό,τι αφορά τον τομέα κατασκευών, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 600,6 εκατ. ευρώ, έναντι 525,9 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 14,2%. Η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένα EBITDA) ανήλθε σε 52,8 εκατ. ευρώ, έναντι 19,0 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Το υπογεγραμμένο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του Ομίλου στις 31.12.2021 ανήλθε σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ.
Όπως διευκρινίζει η διοίκηση της εταιρείας, με την προσθήκη των προς υπογραφή νέων συμβάσεων, το ανεκτέλεστο θα φτάσει το επόμενο διάστημα στα 4,9 δισ. ευρώ. Από αυτά, περίπου 400 εκατ. ευρώ προέρχονται από το εξωτερικό και τα υπόλοιπα 4,5 δισ. ευρώ αφορούν σε δραστηριότητες στην Ελλάδα.
Από το εγχώριο ανεκτέλεστο (υπογεγραμμένο και προς υπογραφή) των 4,5 δισ. ευρώ, σε δημόσια έργα αντιστοιχούν περίπου 1,7 δισ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 2,8 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε ιδιωτικά έργα ή σε κατασκευαστικό αντικείμενο που εντάσσεται στον Όμιλο μέσω έργων Παραχωρήσεων / ΣΔΙΤ στα οποία έχει ήδη ή πρόκειται να επενδύσει ο Όμιλος (π.χ. νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο στο Ελληνικό, Εγνατία Οδός κ.α.).
Στον τομέα της ενέργειας από ΑΠΕ, τα βασικά οικονομικά μεγέθη (από όλες τις χώρες δραστηριοποίησης της εταιρείας) κατά το 2021 έχουν ως εξής:
- Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 224,4 εκατ. ευρώ, έναντι 194 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση 15,7%.
- Η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένα EBITDA)1 διαμορφώθηκε στα 161,5 εκατ. ευρώ, έναντι 129,4 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση 24,8%.
Αξίζει να τονιστεί ότι το επενδυτικό πρόγραμμα του Τομέα εξελίσσεται απρόσκοπτα και με εντατικούς ρυθμούς, με στόχο η συνολική εγκατεστημένη ισχύς να προσεγγίσει τα 6,4 GW μέσα στη επόμενη επταετία.
Στον τομέα των Παραχωρήσεων, τα βασικά οικονομικά μεγέθη κατά το 2021 έχουν ως εξής:
- Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 173 εκατ. ευρώ, έναντι 151,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 14,3%. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται κυρίως στις αυξημένες διελεύσεις στο βΆ εξάμηνο του 2021 συνεπεία της άρσης των περιορισμών στις μετακινήσεις λόγω COVID-19.
- Η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένα EBITDA)1 διαμορφώθηκε στα 101,8 εκατ. ευρώ, έναντι 105,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS, ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων για διάστημα 35 ετών, σηματοδοτώντας την περαιτέρω σημαντική διεύρυνση του χαρτοφυλακίου έργων Παραχώρησης του Ομίλου.
Νέα έργα και συνεργασίες
Επιπρόσθετα, αναφορικά με το έργο του Ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος με Καζίνο στο Ελληνικό, σημειώνεται ότι εξελίσσονται οι διαδικασίες για την ανάληψη του έργου στο οποίο συμμετέχει ο Όμιλος. Παράλληλα, εγκρίθηκε το νέο Master Plan για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι. Ταυτόχρονα, ο Όμιλος συμμετέχει σε πλήθος διαγωνισμών για σημαντικά έργα παραχώρησης και Σύμπραξης Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Ο όμιλος εντός του τέταρου τριμήνου 2021 κατέστη μέτοχος του 100% της εταιρείας ΗΡΩΝ ΙΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ και ενοποίησε πλήρως τα αποτελέσματα του τριμήνου αυτού. Ως εκ τούτου, ο κύκλος εργασιών στον λειτουργικό τομέα, από το σύνολο των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, ανήλθε σε 252,6 εκατ. ευρώ και η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένα EBITDA)1 κατά το 2021 διαμορφώθηκε σε 33,2 εκατ. ευρώ.
Ό όμιλος εντός του Φεβρουαρίου 2022 κατέστη μέτοχος του 100% της εταιρείας ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Οι όμιλοι ΓΕΚ Τέρνα και Motor Oil ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την από κοινού (με ποσοστό 50% έκαστος) ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία του νέου Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο, εγκατεστημένης μικτής ισχύος 877 MW, στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής.
Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις στην ελληνική αγορά ενέργειας, ύψους 375 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει περίπου 500 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής και 100 κατά την περίοδο λειτουργίας, συμβάλλοντας σημαντικά στην επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας. Την κατασκευή της μονάδας έχει αναλάβει η Τέρνα, 100% θυγατρική του ομίλου.