Την εκτίμηση ότι τα λάθη στα μητρώα του ΕΦΚΑ, τα οποία ταλαιπωρούν χιλιάδες ασφαλισμένους, από την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος του νέου Ταμείου, θα συνεχίσουν να εμφανίζονται για τα επόμενα 30 χρόνια, εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Αναστάσιος Τάγαρης, όπως μεταδίδει η Καθημερινή.
Η παραδοχή έγινε από τον κ. Τάγαρη έπειτα από ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της Ν.Δ. Νότης Μηταράκης στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.
Από την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος μητρώου του ΕΦΚΑ, χιλιάδες ασφαλισμένοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με λάθη στα στοιχεία τους. Αλλά ήταν απλά, όπως μια διαφορά στη διεύθυνση κατοικίας ή στο τηλέφωνο επικοινωνίας, άλλα ήταν πιο σύνθετα, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει η ταλαιπωρία, καθώς αριθμοί μητρώου εξαφανίστηκαν και κατά συνέπεια χάθηκαν ένσημα. Προβλήματα υπήρξαν και με τα μητρώα των αυτοαπασχολουμένων, με αποτέλεσμα πολλοί συνταξιούχοι να λάβουν ειδοποιητήριο για εισφορές, ενώ επαγγελματίες ακόμη περιμένουν τα δικά τους ειδοποιητήρια.
Πολίτες ανακάλυπταν ότι ο Αριθμός Μητρώου Ασφαλισμένου τους (ΑΜΑ) έχει «εξαφανιστεί» ή ότι το σύστημα εμφανίζει στοιχεία διαφορετικού προσώπου. Κάποιοι που είχαν 2 ΑΜΑ ανακάλυψαν ότι ο ένας εκ των 2 δεν υπάρχει πλέον, ενώ ακόμη και μετανάστες που πρέπει να ανανεώσουν την κάρτα παραμονής τους, δεν βρίσκουν τα ένσημά τους.
Σύμφωνα με τον κ. Τάγαρη, επιχειρήθηκε ένα «τιτάνιο έργο», όμως λάθη και περιπτώσεις που δεν έχουν ενοποιηθεί σωστά τα στοιχεία θα εμφανίζονται για τα επόμενα 30 χρόνια. «Δεν υπάρχει περίπτωση να εκκαθαριστεί και να υπάρχει σωστό μητρώο 100%, όταν τα δεδομένα από τα οποία προέρχεται, είναι από μόνα τους μη ποιοτικά δεδομένα» παραδέχθηκε, επισημαίνοντας ότι «έχουμε σηκώσει το χαλάκι» και ό,τι στραβό υπήρχε από κάτω σε ένα Ταμείο, ήρθε κι ενώθηκε με άλλα στραβά που υπήρχαν στα άλλα Ταμεία.