Η Goldman Sachs ανακοίνωσε ότι η αύξηση των μετακινήσεων, η στροφή στις ιδιωτικές μετακινήσεις και οι κυβερνητικές προσπάθειες για την ενίσχυση της οικονομίας μέσω υψηλότερων δαπανών για υποδομές, λογικά θα βοηθήσουν την πετρελαϊκή ζήτηση παγκοσμίως να επιστρέψει στα προ κορονοϊού επίπεδα μέχρι το 2022.
Η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί κατά 8% φέτος, προτού ανακάμψει 6% το 2021 και προτού ανακάμψει πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα μέχρι το 2022.
"Η πετρελαϊκή ζήτηση έχει ήδη αρχίσει να ανακάμπτει, με τον αρχικό ρυθμό ανάκαμψης να εκπλήσσει θετικά σε οικονομίες όπως η Κίνα και η Ινδία. Η ζήτηση παραμένει σε επίπεδα κάτω από τα συνηθισμένα, με τη ζήτηση του Ιουνίου να εκτιμάται 12% χαμηλότερα από τα επίπεδα του προηγουμένου έτους", ανέφερε η Goldman Sachs.
Η τράπεζα αναμένει ότι η βενζίνη θα παρουσιάσει την μεγαλύτερη ανάκαμψη της ζήτησης μεταξύ των πετρελαϊκών προϊόντων, ενώ η κατανάλωση καυσίμων για αεροσκάφη, που έχει πληγεί περισσότερο από την πανδημία, είναι πιθανό να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα για περισσότερο καιρό, καθώς η καταναλωτική εμπιστοσύνη στα αεροπορικά ταξίδια θα παραμείνει χαμηλή εάν δεν υπάρξει εμβόλιο.
Ενώ η ζήτηση για καύσιμα σταδιακά ανακάμπτει καθώς χαλαρώνουν τα μέτρα του lockdown, ένα δεύτερο κύμα κορονοϊού θα μπορούσε γρήγορα να υπονομεύσει την τάση.
Σε δημοσκόπηση του Reuters αναφέρεται ότι οι πετρελαϊκές τιμές θα παγιωθούν γύρω στα 40 δολάρια το βαρέλι φέτος, με την ανάκαμψη να κερδίζει έδαφος στο δ΄ τρίμηνο και στο 2021, καθώς οι οικονομίες θα επανέρχονται μετά από τα lockdowns.