Του Απόστολου Σκουμπούρη
Ταράζει τα νερά – για άλλη μια φορά – στο λιανικό εμπόριο η Public, η οποία ανακοίνωσε ότι μπαίνει πιο δυναμικά στην αγορά του παιχνιδιού, μέσα από μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση συγκριτικά με την επικρατούσα κουλτούρα στη χώρα μας, αλλάζοντας εντελώς τα δεδομένα.
Οι άνθρωποι της Public έχουν αποφασίσει να «χτίσουν» εντελώς διαφορετική προσέγγιση και φιλοσοφία γύρω από αυτό που λέμε παιδικό παιχνίδι, βλέποντας ολιστικά το ζήτημα, μέσα από κατευθύνσεις ψυχολόγων, επιστημόνων και άλλων συνεργατών.
Η Public φιλοδοξεί να δώσει νέα πνοή στο χώρο, νέες κατευθύνσεις για το πως τα παιχνίδια μπορούν – συνδυαστικά – να καλλιεργήσουν και να εξελίξουν τις δεξιότητες, την προσωπικότητα και την ευφυΐα των παιδιών.
Όπως τονίζουν οι άνθρωποι της Public, η είσοδος στην αγορά παιχνιδιού από την αλυσίδα δεν αποτελεί μια «ξερή» επιχειρηματική κίνηση αποκλειστικά οικονομικής στόχευσης, αλλά και επιλογή ευρύτερης κουλτούρας, που συνάδει με το μοντέλο των καταστημάτων του ομίλου.
Αποτελεί προϊόν της συνεργασίας των Public με την επιστημονική ομάδα της Gordon Hellas, στην οποία και ανατέθηκε πριν από περίπου ένα χρόνο η μελέτη και προετοιμασία του project.
Tα Public μπαίνουν στην αγορά παιχνιδιού με 14.000 κωδικούς από παιδικά παιχνίδια τα οποία κατηγοριοποιήθηκαν από τους συνεργάτες και εξειδικευμένους επιστήμονες του οργανισμού Gordon Hellas με βάση τη θεωρία των πολλαπλών ευφυιών του Dr. Howard Gardner.
Για την ετοιμασία του project που ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο περίπου, απαιτήθηκαν 200 ώρες εκπαίδευσης του προσωπικού και εργάστηκαν 73 άνθρωποι.
H συνεργασία με τη Gordon Hellas και η καινοτομία
Η Gordon Hellas είναι επίσημος εκπρόσωπος του Gordon Training International, που ιδρύθηκε το 1962 από τον τρεις φορές υποψήφιο για Νόμπελ Ειρήνης, Dr. Thomas Gordon, και εξειδικεύεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας.
Τα Public, σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα που συνέταξε η Gordon Hellas, προχώρησαν σε μία καινοτόμο πρωτοβουλία, η οποία αφορά στην κατηγοριοποίηση των παιχνιδιών βάσει της ηλικίας και του τύπου ευφυΐας που συνδέεται με το κάθε παιχνίδι.
Η μεθοδολογία βασίστηκε στη θεωρία των «πολλαπλών ευφυϊών» του καθηγητή Howard Gardner, ο οποίος είναι σύμβουλος σε θέματα εκπαίδευσης του αμερικανικού Υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, που στηρίζεται σε ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών μελετών, κάθε άτομο διαθέτει οκτώ ανεξάρτητους και στενά συνδεδεμένους τύπους ευφυΐας – την περιβαλλοντική, τη διαπροσωπική, τη λεκτική/γλωσσική, τη μουσική, τη χωρική/οπτική, τη μαθηματική/λογική, την ενδοπροσωπική και τη σωματική. Οι οκτώ τύποι ευφυΐας είναι εξίσου σημαντικοί, όχι όμως το ίδιο ανεπτυγμένοι σε κάθε άτομο.
Στη βάση αυτή και με στόχο να διευκολύνουν τον ενδιαφερόμενο να επιλέξει το κατάλληλο παιχνίδι, τα Public δημιούργησαν στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα (www.public.gr) μια ειδική εφαρμογή που φιλοξενεί το σύνολο των παιδικών παιχνιδιών κατηγοριοποιημένων ανά ευφυΐα.
Η κατηγοριοποίηση όλων των παιχνιδιών έχει εφαρμοστεί και σε τέσσερα καταστήματα Public (Γλυφάδα, Κολωνάκι, The Mall Μαρούσι και Πυλαία Θεσσαλονίκης) με ειδικές σημάνσεις.
Σε συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα, ο εμπορικός διευθυντής προϊόντων ψυχαγωγίας των Public, Σπήλιος Λαμπρόπουλος, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η συγκεκριμένη πρωτοβουλία στοχεύει να προτείνει το παιχνίδι ως μέσο για την πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς των παιδιών, υπογραμμίζοντας το μεγάλο ενδιαφέρον μας για το συγκεκριμένο κοινό. Έχουμε την πεποίθηση ότι οι πελάτες μας θα υιοθετήσουν αυτή τη νέα φιλοσοφία στην επιλογή παιχνιδιών»
Τα Public αναγνωρίζουν ότι το παιχνίδι είναι η γλώσσα των παιδιών και τα παιχνίδια είναι οι λέξεις τους. Οι υπάλληλοι και τα στελέχη της αλυσίδας θα δίνουν κατευθύνσεις μέσα από το site της επιχείρησης αλλά και κατ'' ιδίαν στα καταστήματα, διαφημίζοντας αυτή τη νέα φιλοσοφία που ο όμιλος θέλει να περάσει.
Τον Οκτώβριο θα γίνουν παρουσιάσεις και πολλά event ως προς την παρουσίαση αυτής της νέας εμπορικής ανάπτυξης της Public.