Η Sunlight πάει πιο κοντά στις μεγάλες αγορές της Β. Ευρώπης

Η Sunlight πάει πιο κοντά στις μεγάλες αγορές της Β. Ευρώπης

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Με στόχο, μακροπρόθεσμα να γίνει ένα σημαντικό hub του Group για την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, η ελληνική εταιρεία Συστήματα Sunlight, του ομίλου Olympia, συμφερόντων Π. Γερμανού, ίδρυσε θυγατρική εταιρεία στη Βόρεια Ιταλία και συγκεκριμένα στη Βερόνα.

Πρόκειται για την εταιρεία με την επωνυμία Reliable Battery Solutions Srl, βασικός σκοπός της οποίας είναι η συναρμολόγηση και εμπορία μπαταριών βιομηχανικού τύπου, με στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας του ομίλου Sunlight στις αγορές της Ευρώπης.

«Έχοντας ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από πλευράς ποιότητας κατασκευής αλλά και τιμολογιακής πολιτικής, θέλουμε να βελτιώσουμε και τους χρόνους παράδοσης. Αυτός είναι ο λόγος που μέσω αυτής της θυγατρικής πλησιάζουμε περισσότερο στις αγορές που έχουμε ισχυρές πωλήσεις. Αυτές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης».

Αυτά επισημαίνει στο Liberal επιτελικό στέλεχος του Olympia Group, δίνοντας το στίγμα της κίνησης αυτής που ανακοινώθηκε επίσημα χθες, αλλά είχε προαναγγελθεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Βασίλη Μπίλλη το περασμένο Ιούνιο, κατά τη διάρκεια της προσφοράς για την έκδοση του ομολόγου των 50 εκατ. ευρώ.

Όπως το ίδιο στέλεχος σημειώνει, η εταιρεία δεν θα έχει παραγωγικό τμήμα, αλλά μόνο θα συναρμολογεί τα εξαρτήματα και τα «σώματα» της μπαταρίας, τα οποία όλα θα παράγονται στην Ελλάδα. Θα υπάρχει ένα στοκ από πηνία και εξαρτήματα, οπότε ανάλογα με τις παραγγελίες θα γίνεται η συναρμολόγηση. Απώτερος στόχος είναι το κέντρο αυτό στη Βερόνα να γίνει ένα hub, συνδέοντας τη Sunlight πιο εύκολα με τις αγορές της Ευρώπης.

Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της θυγατρικής της Sunlight στην Ιταλία είναι 200.000 ευρώ, όμως αυτό αφορά μόνο την έναρξη, το πρώτο «στήσιμο» των εργασιών.

Θυμίζουμε ότι το 80% των πωλήσεων της εταιρείας Sunlight αφορά βιομηχανικές μπαταρίες (έλξης για περονοφόρα οχήματα, κλαρκ, υβριδικές μπαταρίες και συσσωρευτές για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας). Η εταιρεία έχει σημαντικά μερίδια στην αγορά των βιομηχανικών μπαταριών, ακόμη και στις δύσκολες και ανταγωνιστικές αγορές της Ευρώπης.

Το πρόβλημα της απόστασης και του χρόνου παράδοσης

Όπως τόνισε στο Liberal κατά την πρόσφατη δημοσιογραφική αποστολή στην Ξάνθη και στην Κομοτηνή ο διευθυντής παραγωγής του εργοστασίου Συστήματα Sunlight κ. Στέφανος Κανίδης, το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι ότι βρίσκεται κάπως... μακριά από τις αγορές που κάνουν τους μεγαλύτερους τζίρους για την ίδια.

Ως γνωστόν, ένας από τους πλέον απαράβατους όρους που θέτουν όλοι οι μεγάλοι βιομηχανικοί όμιλοι της Ευρώπης, είναι το deadline παράδοσης. Σ'' αυτό, αρκετές ελληνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Παρ'' ότι μπορεί να κερδίζουν ισχυρά συμβόλαια στο υψηλότερο επίπεδο παγκόσμια, εντούτοις συχνά δημιουργούνται θέματα με τη χρονική καθυστέρηση παράδοσης, χωρίς ευθύνη των ίδιων των επιχειρήσεων.

Σε μια χώρα που επιδρούν τόσοι πολλοί αστάθμητοι παράγοντες κατά καιρούς, όπως κλείσιμο οδικών αρτηριών από αγρότες, απεργίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο, κλείσιμο της Ειδομένης από πρόσφυγες και μετανάστες και πολλές άλλες παράμετροι, οι εταιρείες που εδρεύουν εδώ, έχουν πρόβλημα.

Στόχος λοιπόν της κίνησης αυτής, είναι να πλησιάσει η Sunlight πιο κοντά στις αγορές που ζητούν μπαταρίες της, μειώνοντας το χρόνο που απαιτείται έως την αποστολή των προϊόντων της.

Όπως τόνισε ο κ. Κανίδης στο Liberal, η Sunlight έχει μερίδιο αγοράς 20% στην αγορά της Γερμανίας στα περονοφόρα και στα κλαρκ, ενώ σημαντικά είναι τα μερίδια αγοράς και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ο ίδιος σημειώνει πως οι δουλειές για υποβρύχια μπορεί να δίνουν κύρος και προστιθέμενη αξία, ανεβάζουν δηλαδή το διεθνές εκτόπισμα του ομίλου, όμως είναι μικρής σημασίας στον τζίρο της εταιρείας. Από την άλλη αν είσαι παραγωγός μπαταρίας και έχεις την πιστοποίηση και την τεχνογνωσία να φτιάχνεις μπαταρίες για υποβρύχια σημαίνει ότι μπορείς να κατασκευάσεις οποιαδήποτε μπαταρία στον κόσμο.

Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με τον κ. Κανίδη, η Sunlight έχει δυνατό εμπορικό τμήμα σε όλο τον κόσμο, που δίνει το παρόν σε όλα τα μεγάλα ραντεβού και τις εκθέσεις σ'' όλες τις ηπείρους. Ευρώπη, Ασία, Αμερική και Νότιος Αμερική είναι οι κύριες αγορές για την εταιρεία.