Tην ελληνική αγορά «σκανάρουν» Ισραηλινά funds και προχωρούν σε αγορές ή κατασκευές ξενοδοχειακών συγκροτημάτων στη χώρα μας. Το portfolio των Ισραηλινών χτίστηκε αθόρυβα μέσα στην πανδημική κρίση και σύμφωνα με πληροφορίες θα συνεχιστεί και μετά το πέρας των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού.
Τι βλέπουν όμως οι Ισραηλινοί στην ελληνική αγορά και προχωρούν σε επενδύσεις; Πηγές που γνωρίζουν τις κινήσεις των funds επισημαίνουν πως η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες και οι πιεσμένες τιμές σε συνδυασμό με την ανάγκη ρευστότητας από επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου δημιουργούν μια ιδιαίτερα ευνοϊκή συγκυρία.
Άλλωστε η αγορά αναμένεται από φέτος και σίγουρα την επόμενη διετία να αναθερμανθεί με μαζικές προσελεύσεις τουριστών στα ελληνικά ξενοδοχεία, καθώς όλα δείχνουν πως ο ελληνικός τουρισμός είναι έτοιμος να «απογειωθεί» και πάλι σε νέα επίπεδα ρεκόρ μετά το τέλος της πανδημίας. Έτσι λοιπόν οι επενδύσεις των Ισραηλινών, οι οποίοι επενδύουν μακροχρόνια στη χώρα μας και όχι ευκαιριακά, γίνονται στη δύσκολη περίοδο που διανύει ο κλάδος εξαιτίας της πανδημίας με το βλέμμα στο…αύριο.
Τέσσερις εταιρείες Ισραηλινών συμφερόντων ακολουθούν την παραπάνω λογική και βλέποντας ευκαιρίες στην ελληνική αγορά, τοποθετούν τα κεφάλαιά τους. Πρόκειται για τις: Brown Hotels, Fattal, Zoia και Ficus Investments.
«Ρουα ματ» με επτά νέα ξενοδοχεία από την Brown Hotels
Η αλυσίδα boutique hotels με έδρα το Ισραήλ Brown Hotels στοχεύει στο άνοιγμα επτά ξενοδοχείων στη χώρα μας μέσα στο τρέχον έτος και ειδικότερα αυτό το καλοκαίρι.
Η εταιρεία αναγνωρίζοντας τις ευκαιρίες που προσφέρει η ελληνική τουριστική αγορά μετά την Κροατία και την Κύπρο όπου άνοιξε ξενοδοχεία ο επόμενος σταθμός είναι η χώρα μας. Σημειώνεται πως ήδη λειτουργεί το Athens Brown Acropol και ανοίγουν ακόμη έξι ξενοδοχεία:
Το Dave Red Athens στην Ομόνοια
Το Villa Brown στην Ερμού
Το Lighthouse στην Αθήνα
Το Brown Spices στην Αθήνα
Το Theodore House στην Αθήνα
Το The Brown Beach στην Κόρινθο
Οι επενδύσεις της εταιρείες είναι στρατηγικά τοποθετημένες στο κέντρο της Αθήνας και σε αποστάσεις κοντινές από την πρωτεύουσα. Όπως εξηγούν πηγές που έχουν γνώση της φιλοσοφίας και της στρατηγικής των Ισραηλινών υπάρχουν δύο λόγοι που επιλέγονται οι αστικές επενδύσεις. Ο πρώτος είναι πως ο τουρισμός στα αστικά κέντρα θα ανακάμψει ουσιαστικά από το 2022, επομένως οι τιμές είναι ακόμη πιο πιεσμένες από τα νησιά. Ο δεύτερος είναι πως από του χρόνου θα απογειωθούν οι κρατήσεις και η Αθήνα θα αποτελέσει εκ νέου έναν δημοφιλή προορισμό.
Mε τρία νέα ξενοδοχεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η Fattal
Η Fattal ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία υπό το brand NYX σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τα NYX Athens και το NYX Thessaloniki. Ήδη λειτουργεί το Leonardo Boutique Hotel απέναντι από το Πολυτεχνείο, ενώ από το καλοκαίρι του 2022 θα ολοκληρωθεί επένδυση 20 εκατ.ευρώ που αφορά στη μεταμόρφωση του πρώην Esperia (ιδιοκτησία του ΕΦΚΑ) σε ένα πολυτελές «πράσινο» ξενοδοχείο. Το προσεχές διάστημα παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως θα ανακοινωθούν επίσημα και άλλες επενδύσεις της εταιρείας.
Ο Ισραηλινός ξενοδοχειακός όμιλος έχει παρουσία σε τουλάχιστον 106 προορισμούς σε 19 ευρωπαϊκές χώρες, έχοντας ένα πλούσιο portfolio 222 ξενοδοχείων με πάνω από 42.000 δωμάτια και συνολικά 12.000 εργαζομένους.
Οι επενδύσεις των «μικρότερων» παικτών
Μικρότερες επενδύσεις αλλά σημαντικές έχει πραγματοποιήσει και η ισραηλινή επενδυτική εταιρεία Zoia. Η εταιρεία ήδη λειτουργεί δύο ξενοδοχεία στην Αθήνα, το Zoia Aiolou και το Zoia Nikiioy. Μία ακόμη εταιρεία που δραστηριοποιείται στη χώρα μας είναι η Ficus Investments , η οποία εκτός από το 82 Evripidou Hotel με την Brown Hotels, λειτουργεί αυτόνομα στην ανάπτυξη ξενοδοχείων στην πρωτεύουσα. Πρόκειται για δύο city resorts στο Ψυρή και στην οδό Αισχύλου. Σε αυτά τα ξενοδοχεία έρχεται να προστεθεί ένα ακόμη ξενοδοχείο στο Ψυρρή το Nin &Bau Sarri 2.
Οι κινήσεις των Ισραηλινών παιχτών έρχονται να ενισχύσουν την εικόνα που επικρατεί στους επενδυτικούς κύκλους για την Ελλάδα. Πως δηλαδή η χώρα μας κάνει δυναμικό «come back» ευρισκόμενη στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος και είναι έτοιμη να καταγράψει το δικό της «growth story» στη μετά πανδημίας εποχή.