Η Κίνα έδωσε οδηγία στις αυτοκινητοβιομηχανίες της να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές χώρες που υποστηρίζουν επιπλέον δασμούς σε ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, ανέφεραν δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα, μια κίνηση που ενδέχεται να διχάσει περαιτέρω την Ευρώπη.
Οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και 45,3% τέθηκαν σε ισχύ την Τετάρτη μετά από έρευνα ενός έτους που δίχασε τους «27» και προκάλεσε αντίποινα από το Πεκίνο.
Δέκα μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Πολωνίας και της Ιταλίας, υποστήριξαν τους δασμούς σε ψηφοφορία αυτόν τον μήνα, κατά την οποία πέντε μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, ήταν αντίθετοι και 12 απείχαν.
Καθώς το Πεκίνο συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για μια εναλλακτική στους δασμούς, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένων των BYD, SAIC και Geely ενημερώθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Εμπορίου στις 10 Οκτωβρίου ότι θα έπρεπε να σταματήσουν τα μεγάλα επενδυτικά πλάνα τους, όπως τη δημιουργία εργοστασίων σε χώρες που υποστήριξαν την πρόταση.
Αρκετές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες παρευρέθηκαν επίσης στη συνάντηση, όπου οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να είναι συνετοί σχετικά με τις επενδύσεις τους σε χώρες που απείχαν από την ψηφοφορία και «ενθαρρύνθηκαν» να επενδύσουν σε αυτές που καταψήφισαν τους δασμούς.
Η Ιταλία και η Γαλλία είναι μεταξύ των χωρών της ΕΕ που φλερτάρουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για επενδύσεις, αλλά έχουν επίσης προειδοποιήσει για τους κινδύνους που ενέχει μια πλημμύρα φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στους Ευρωπαίους κατασκευαστές.
Η κρατική SAIC, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας, επιλέγει μια τοποθεσία για ένα εργοστάσιο EV στην Ευρώπη και σχεδιάζει χωριστά να ανοίξει το δεύτερο ευρωπαϊκό κέντρο ανταλλακτικών στη Γαλλία φέτος για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για τα αυτοκίνητα της μάρκας MG.
Η BYD κατασκευάζει εργοστάσιο στην Ουγγαρία, η οποία καταψήφισε τους δασμούς. Ο κινεζικός «κολοσσός» των EV σκέφτηκε επίσης να μεταφέρει τα κεντρικά του γραφεία στην Ευρώπη από την Ολλανδία στην Ουγγαρία λόγω ανησυχιών για το κόστος, δήλωσαν δύο άτομα με γνώση του θέματος.
Ακόμη και πριν το Πεκίνο εκδώσει την καθοδήγησή του, οι κινεζικές εταιρείες ήταν επιφυλακτικές σχετικά με την ανεξάρτητη δημιουργία εργοστασίων παραγωγής στην Ευρώπη, καθώς απαιτεί μεγάλα ποσά επενδύσεων και βαθιά κατανόηση των τοπικών νόμων και κουλτούρας.
Η οδηγία ακολουθεί παρόμοια προειδοποίηση τον Ιούλιο, όταν το υπουργείο Εμπορίου συμβούλεψε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μην επενδύουν σε χώρες όπως η Ινδία και η Τουρκία και να είναι προσεκτικοί με τις επενδύσεις στην Ευρώπη.