Κώστας Γεράρδος: «Το omnichannel είναι η συνταγή που μας απογείωσε»

Κώστας Γεράρδος: «Το omnichannel είναι η συνταγή που μας απογείωσε»

«Το μοντέλο omnichannel, στο οποίο η Πλαίσιο επενδύει τα τελευταία 25 χρόνια, είναι η συνταγή που μας απογείωσε». Αυτό τόνισε  ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης  Κώστας Γεράρδος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Liberal, αναφορικά με τη θετική πορεία της εταιρείας το 2021, στη σημερινή επίσημη παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Γεράρδος, ένα σημαντικό μέρος του τζίρου  που γινόταν στα καταστήματα, το οποίο θα χανόταν με τα lockdown και τα περιοριστικά μέτρα μεταφέρθηκε τόσο στο online κατάστημα, όσο και στο call center, τα οποία ενισχύθηκαν με επιπλέον εργαζομένους που δεν επιθυμούσαν να ακολουθήσουν τη διαδικασία της αναστολής. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίσθηκε η καλύτερη εξυπηρέτηση και υποστήριξη περισσότερων πελατών.

Αναφερόμενος ο κ. Γεράρδος και στο θέμα της επάρκειας  και των ανωμαλιών στην εφοδιαστική αλυσίδα επεσήμανε ότι δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα επάρκειας, σαν συνέπεια των ελλείψεων σε μικροεπεξεργαστές που ήταν έντονη τους τελευταίους μήνες αφενός λόγω της κεφαλαιακής επάρκειας και αφετέρου λόγω της οργάνωσης του τομέα logistics.

Σε ό,τι αφορά την μέχρι στιγμής πορεία στο τετράμηνο ο ίδιος ανέφερε ότι πρόκειται για μια χρονιά όπου τα οικονομικά μεγέθη είναι «ζορισμένα» αλλά για το σύνολο της χρονιάς η εκτίμηση είναι ότι η εταιρεία “θα πάει καλά”.

Επενδύσεις και integrated logistics

Δυο σημεία τα οποία επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας. Γιώργος Γεράρδος, ο οποίος πρόσφατα τιμήθηκε και με τις διακρίσεις του επιχειρηματία της χρονιάς αλλά και του επιτυχημένου αυτοδημιούργητου επιχειρηματία, είναι η συνέχιση των επενδύσεων αλλά και η νέα υπηρεσία last mile στον τομέα των integrated logistics.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, παρά τις όποιες δυσκολίες,  μέσα στο  2022 ένα ποσό της τάξεως του 10 εκατ. Ευρώ θα κατευθυνθεί σε επενδύσεις και συγκεκριμένα σε δυο νέα καταστήματα συνολικής επιφανείας 1.500 τ. Μέτρων το κάθε ένα τα οποία θα βρίσκονται εκτός Αττικής. Στα καταστήματα αυτά εκτός από την γνωστή γκάμα ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών ειδών και ειδών πληροφορικής - τεχνολογίας θα διατίθενται και λευκές συσκευές.

Σε ό,τι αφορά τον τομέα των integrated logistics, σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υπηρεσιών με την διαδικασία παράδοσης παραγγελίας last mile. Μετά , δηλαδή την παραγγελία, ο πελάτης την προηγούμενη ημέρα θα λαμβάνει μια ειδοποίηση με το πιθανό τρίωρο της παραλαβής για την επόμενη ημέρα. Την ημέρα της παραλαβής θα λαμβάνει νέα ειδοποίηση με μια μικρή χρονική απόκλιση και στη συνέχεια θα λαμβάνει μια ειδοποίηση με SMS μισή ώρα πριν την παράδοση της παραγγελίας. Με τον τρόπο αυτό ο πελάτης απεγκλωβίζεται από μια πολύωρη αναμονή της παραγγελίας του.

Ρεκόρ πωλήσεων και είσοδος στην αγορά HORECA

Στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κώστας Γεράρδος αναφέρθηκε και στα ρεκόρ για το 2021 που παρουσίασαν οι πωλήσεις, οι οποίες ανήλθαν σε 437 εκατ. Ευρώ. Πρόκειται για τον υψηλότερο τζίρο στην ιστορία της εταιρείας αλλά και για τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης της τελευταίας δεκαπενταετίας, με 23,2%. Ταυτόχρονα, ο τζίρος ήταν κατά 38% αυξημένος και από τη χρήση του 2019, δηλαδή ξεπέρασε και αυτόν της χρήσης προ COVID 19.

Σημαντικό στοιχείο ήταν ακόμη και η αύξηση σε όλες τις γραμμές κερδοφορίας αλλά και το ιστορικό υψηλό των ταμειακών ροών. Όπως, ακόμη, επισημάνθηκε, φέτος για πρώτη φορά η εταιρεία συμμετείχε στην έκθεση HORECA με λύσεις για τους επαγγελματίες του τουρισμού, με στόχο την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων και στον τομέα του τουρισμού. Σε μια περίοδο που ανθίζει ο τουρισμός και τα στοιχεία δείχνουν ότι θα παρουσιάσει σημαντική ανάκαμψη η είσοδος σε κάθετες αγορές B2B όπως η HORECA θεωρείται σημαντική για μας, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κώστας Γεράρδος.