Συνέχιση του επενδυτικού προγράμματος για την δημιουργία νέων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας αλλά και πρόσβαση σε νέα κανάλια πωλήσεων, αποτελούν το βασικό σχεδιασμό της διοίκησης της Mediterra, θυγατρικής της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, ο οποίος δεν ανακόπτεται παρά τις σημαντικές επιδράσεις που είχε η πανδημία κυρίως στις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων.
Μπορεί λοιπόν η πανδημία να ανέκοψε τις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων, όπως συνέβη και σε όλες τις εμπορικές δραστηριότητες, ωστόσο η δυναμική που καταγράφει η μαστίχα ως επιστέγασμα της προσπάθειας για την ανάδειξη της σε παγκόσμιο επίπεδο η διαρκής αύξηση των χρήσεων της αλλά και η όλο και περισσότερο εδραίωση της φαρμακευτικής διάστασή της, η οποία έχει πλέον τεκμηριωθεί και επιστημονικά, καθώς το 2015 η Μαστίχα Χίου έλαβε τη μονογραφία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων για στομαχικές διαταραχές και φλεγμονές του δέρματος, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για σταδιακή αύξηση των πωλήσεων.
Αύξηση που θα προέλθει από νέες συμφωνίες για την παραγωγή νέων προϊόντων που θα απευθύνονται σε εξειδικευμένες αγορές ή με συγκεκριμένες προδιαγραφές ως απόρροια των συνεργασιών που ήδη βρίσκονται σε φάση συζητήσεων και σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal Markets αναμένεται να αρχίσουν να ανακοινώνονται πριν το τέλος του τρέχοντος έτους.
Ειδικότερα, δρομολογούνται μια σειρά από νέες συνεργασίες που αφορούν στον τομέα της διατροφής που θα φέρουν και την κυκλοφορία νέων προϊόντων, αλλά και παρεμβάσεις στον πρωτογενή τομέα που προγραμματίζονται να ξεκινήσουν μετά το 2022.
Η διοίκηση της εισηγμένης αν και εκτιμά ότι η εταιρεία θα διεκδικεί επιδόσεις ανάλογες του 2019 στις αρχές του 2023, σχεδιάζει μέχρι τα τέλη του 2022 να έχει ολοκληρώσει τις επενδύσεις της έτσι ώστε να είναι έτοιμη να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα προκύψουν με την επάνοδο της παγκόσμιας οικονομίας σε ομαλούς ρυθμούς.
Άλλωστε, όπως σημειώνουν πηγές της εταιρείας, όσο πολλαπλασιάζονται οι εφαρμογές και η χρήση της μαστίχας κι όσο τα προϊόντα που θα σχεδιάζονται θα έχουν υψηλότερη προστιθέμενη αξία τόσο θα μεγαλώνει η ζήτηση για τη μαστίχα αλλά και των προϊόντων που στηρίζονται σε αυτή, δηλαδή το mix product των καταστημάτων της Mediterra.
O επενδυτικός σχεδιασμός που έχει εκπονήσει η διοίκηση για ενίσχυση της ανάπτυξής της, περιλαμβάνει και την πρόσφατα ολοκληρωθείς απόκτηση του 100% της εταιρείας Παραδοσιακά Προϊόντα Ελλάδος ΕΠΕ και η μετονομασία της σε «Mastiha Cooking School», με στόχο την ενδυνάμωση της διατροφικής διάστασης της μαστίχας και την προώθηση της Χίου ως γαστρονομικού προορισμού.
Η Mediterra και ο βασικός μέτοχός της, Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου δρομολογούν από κοινού επενδύσεις συνολικού ύψους 6 εκατ. ευρώ, οι οποίες κατά κύριο λόγο αφορούν στη δημιουργία Ερευνητικού Κέντρου Μαστίχας στην περιοχή Καλλιμασιά της Χίου και στην εγκατάσταση μονάδας λυοφιλίωσης.
Δύο παράλληλες επενδύσεις, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2021 και θα έχουν ως αποτέλεσμα την διεύρυνση των παραγωγικών δυνατοτήτων των παραγωγών μαστίχας που πλέον θα μπορούν να παράγουν σε σταθερή ποιότητα και ποσότητα υδατοδιαλυτή μαστίχα, η οποία χρησιμοποιείται σε προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα μαστίχας, όπως π.χ. τα φαρμακευτικά προϊόντα (π.χ. συμπληρώματα διατροφής, προϊόντα στοματικής υγιεινής, κα.). Μια κατηγορία με τεράστια ανάπτυξη και μεγάλες προοπτικές.
Ακόμη, η διοίκηση έχοντας λάβει πολύ θετικά μηνύματα από την λειτουργία του ηλεκτρονικού καναλιού πώλησης κατά την διάρκεια της πανδημίας ενέταξε στους εταιρικούς στόχους της τριετίας 2019-2021 την ενίσχυση του ψηφιακού της αποτυπώματος, καθώς όπως τονίζεται το 2020 θα είναι η πρώτη αξιόλογη χρονιά αλλά για τα επόμενα χρόνια οι προσδοκίες εσόδων από ηλεκτρονικές πωλήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες.
Η Mediterra διαχειρίζεται 19 καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό εκ των οποίων 16 mastihashop, 2 mastihacorner και 1 παντοπωλείο, ενώ λειτουργεί μονάδα παραγωγής προϊόντων στη Χίο όπου παρασκευάζονται διαφορετικά προϊόντα όλων των κατηγοριών. Αποτελεί επίσης διανομέα της μαστίχας Χίου (μόνο Ελλάδα), της τσίκλας ΕΛΜΑ (μόνο Ελλάδα), των παραφαρμακευτικών προϊόντων Art of Nature, των καλλυντικών προϊόντων mastihacare και των λικέρ μαστίχας ENOSIS & KENTO