Δημιουργία νέων καταστημάτων, νέα logistic centers αλλά και εστίαση στην ενεργειακή αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων και την ενεργειακή αυτάρκεια σε ποσοστό άνω του 20% περιλαμβάνει το πενταετές επενδυτικό πλάνο του ομίλου Metro AEBE (My Market), ύψους 250 εκατ. ευρώ.
Αυτό τόνισε χθες σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αριστοτέλης Παντελιάδης, στο περιθώριο της εκδήλωσης παρουσίασης της δράσης «Πόλη με Ποδήλατα-Όμορφη Πόλη» που γίνεται υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας.
Το πενταετές επενδυτικό πλάνο της Metro AEBE (My Market), στοχεύει στην ανάπτυξη και επέκταση του Ομίλου μέσω επέκταση των δραστηριοτήτων και ανοίγματος νέων καταστημάτων σε σημεία όπου δεν έχει παρουσία σήμερα, την δημιουργία νέων logistic Centers, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενεργειακή αναβάθμιση του συνόλου των καταστημάτων ώστε να επιτευχθεί μείωση κόστους αλλά και να προχωρήσει ο στόχος μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Χαρακτηριστικό της έμφασης που δίνετε από τον όμιλο στα θέματα ενέργειας είναι ότι όπως τόνισε ο κ. Αρ. Παντελιάδης το 25% του συνόλου των επενδύσεων των 250 εκατ. ευρώ και πιο συγκεκριμένα περίπου 62,5 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε ενεργειακές αναβαθμίσεις των κτιρίων, προβλέποντας μεταξύ άλλων την αλλαγή σε ψυγεία, φωτισμό, τζάμια και ευρύτερη στροφή στην κυκλική οικονομία, ενώ 28 εκατ. ευρώ αναμένεται να κατευθυνθούν σε φωτοβολταϊκά συστήματα, δηλαδή στην εγκατάσταση συστημάτων πάνελ στις στέγες των καταστημάτων Μetro και My Market για ιδιόχρηση μέσω του net metering.
Στόχος είναι η συγκεκριμένη επένδυση να ολοκληρωθεί το 2023 με τη διοίκηση να εκτιμά ότι τα φωτοβολταϊκά θα καλύπτουν στο τέλος του επόμενου έτους περίπου το 20% της ιδιοκατανάλωσης σε ενέργεια.
Αναφερόμενος δε ο κ. Παντελιάδης περαιτέρω στην πολιτική εξοικονόμησης ενέργειας σημείωσε ότι την τελευταία εξαετία ο όμιλος έχει επιτύχει μείωση 37% της κατανάλωσης ενέργειας. Αυτό μεταφράζεται σε 129.000 τόνους λιγότερες εκπομπές διοξειδίου άνθρακα, κάτι που αντιστοιχεί σε εκπομπές 23.580 νοικοκυριών.
Παράλληλα η Metro AEBE - My Market προχωρά στη βελτίωση του ενεργειακού της αποτυπώματος και μέσω της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, καθώς παρέχει ηλεκτρικά οχήματα σε κάποια στελέχη της, ενώ χρησιμοποιεί και κάποια μικρά για τις ανάγκες του delivery. Επίσης, έχουν τοποθετηθεί 500 σημεία φόρτισης για αυτοκίνητα σε 250 σημεία ανά την Ελλάδα, ενώ δίνονται ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα σε εργαζόμενους αλλά και κίνητρα χρήσης ποδηλάτων.
Σχετικά με το κόστος ενέργειας ο ίδιος σημείωσε πως ακόμη και μετά τις παρεμβάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, το κόστος ενέργειας εκτιμάται αυξημένο κατά 80% σε σχέση με το 2021, εκτιμώντας την ίδια στιγμή ότι χωρίς αυτές τις παρεμβάσεις, το κόστος θα ήταν ακόμη και τρεις φορές υψηλότερο.
Σε απόλυτα νούμερα ο επικεφαλής του ομίλου Metro AEBE - My Market εκτίμησε ότι το ενεργειακό κόστος την τρέχουσα χρήση θα κινηθεί περί τα 20 με 22 εκατ. ευρώ ενώ πέρυσι ήταν κάτω από 10 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή προέβλεψε ότι η φετινή κερδοφορία θα μειωθεί λόγω του νεργειακού κόστους ενώ ανέφερε ότι οι καταναλωτές, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της αύξησης του κόστους ενέργειας έχει περιορίσει το καλάθι του. Ο Απρίλιος κινήθηκε πτωτικά κατά 7-8% σε όγκους, ενώ λόγω των ανατιμήσεων σε αξία ήταν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα.
Ο όμιλος αυτή την περίοδο αναζητά έκταση στον Ασπρόπυργο ώστε να δημιουργήσει το κεντρικό logistics centers της Αττικής διατηρώντας βεβαίως, το Κέντρο Διανομής της εταιρείας στα Οινόφυτα Αττικής στο οποίο αναμένεται να προστεθούν περί τα 20.000 τ.μ., αλλά και το Κέντρο Διανομής Μάνδρας που αποτελεί προίκα από την Βερόπουλος που απορρόφησε ο όμιλος.
Παράλληλα, ολοκληρώνεται η επέκταση του κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, μία επένδυση ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ, η οποία θα ανεβάσει το capacity από τα 20.000 τ.μ. σήμερα στα 40.000 τ.μ.
Όσον αφορά το πρόγραμμα Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη, η διοίκηση του Metro AEBE - My Market παρουσίασε με τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) Δημήτρη Παπαστεργίου τη δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας που αφορά σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ενημέρωσης μαθητών, δασκάλων και γονέων σε δεκάδες σχολεία πανελλαδικά, ώστε να εξοικειωθούν με τη χρήση ποδηλάτου, όχι μόνο για αναψυχή ή γυμναστική αλλά και για ουσιαστική χρήση μετακίνησης.
Με στόχο την εκπαίδευση μαθητών και την ενημέρωση καθηγητών και γονέων για τα οφέλη χρήσης ποδηλάτου, αλλά και ως πιστοποιημένη επιχείρηση «Φιλική προς το Ποδήλατο», φέτος, τα My market, στοχεύουν να επισκεφθούν 30 σχολεία σε όλη την Ελλάδα, ενημερώνοντας περισσότερους από 5.000 μαθητές, στο 2ο κύκλο του προγράμματος, ο οποίος ξεκινά εντός του Μαΐου.
Τον πρώτο χρόνο υλοποίησης, ήτοι το 2021, το πρόγραμμα ταξίδεψε σε 19 πόλεις και επικοινωνήθηκε -άμεσα και έμμεσα - σε περισσότερους από 300.000 πολίτες. Προωθώντας τις σύγχρονες τάσεις για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, την προτροπή χρήσης του ποδηλάτου για κοντινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, καθώς και για άθληση ή ψυχαγωγία.
Στόχος της πρωτοβουλίας κατά τη 2η φάση είναι να εκπαιδευτούν οι μελλοντικοί ποδηλάτες της χώρας, προσεγγίζοντας περισσότερους από 5.000 μαθητές 4ης, 5ης, 6ης δημοτικού, καθώς και καθηγητές, γονείς και την τοπική αυτοδιοίκηση. Μέσω της εξειδικευμένης ομάδας του οργανισμού «Πόλεις για Ποδήλατα», που είναι ο επιστημονικός συνεργάτης του προγράμματος, η δράση στοχεύει στην αύξηση του ενδιαφέροντος για το ποδήλατο στις νεαρές ηλικίες.
Παράλληλα δίνονται λύσεις σε απλές, καθημερινές απορίες για τη σωστή επιλογή ποδηλάτου. Δίνεται προτεραιότητα στην ασφαλή χρήση του μέσα στις πόλεις, αλλά και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών όλων των ηλικιών προς το ποδήλατο. Ως το πιο φιλικό μέσο μετακίνησης, που θα ομορφύνει τις πόλεις, δίνοντας άλλον, καθαρό αέρα, βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωής μας.
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης δήλωσε μεταξύ άλλων πως «ως ΚΕΔΕ θέσαμε υπό την αιγίδα μας την πρωτοβουλία “Πόλη με Ποδήλατα-Όμορφη Πόλη”, γιατί το συγκεκριμένο πρόγραμμα υποστηρίζει μία νέα φιλοσοφία για την Αυτοδιοίκηση, με έμφαση στην υιοθέτηση ενός νέου, πιο ανθρώπινου μοντέλου ζωής στα αστικά κέντρα των πόλεών μας».
«Η δική μας φιλοσοφία, που σήμερα γίνεται ακόμη πιο επίκαιρη λόγω της ενεργειακής κρίσης, θέλει το ποδήλατο στην πόλη ως μέσο μετακίνησης και όχι μόνο ως μέσο αναψυχής».