Στη μείωση των εταιρικών - επαγγελματικών ταξιδιών προσανατολίζονται πολυεθνικές, εξαιτίας της πανδημικής κρίσης. Ο κορονοϊός ανέδειξε τη δυνατότητα να γίνονται ψηφιακά οι συναντήσεις και προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να μειωθούν 27% τα εταιρικά ταξίδια το 2022, ενώ η μείωση των ταξιδιών αναμένεται να αγγίξει το 44% τα επόμενα χρόνια.
Η ανάλυση της Morgan Stanley βασίζεται σε 138 μεγάλες πολυεθνικές που έχουν έσοδα περίπου 15 δις.δολαρίων. Οι περισσότερες από αυτές διαθέτουν ετήσιο προϋπολογισμό περίπου 10 εκατ. δολαρίων, το 67% αυτών έχουν ως έδρα τις ΗΠΑ, 19% την Ευρώπη και 14% την Ασία.
Το 63% των επιχειρήσεων εκτιμά πως έως το 2023 οι ψηφιακές συναντήσεις θα αντικαταστήσουν από το 12% έως το 50% των επαγγελματικών ταξιδιών, ενώ κατά μέσο όρο η μείωση θα κυμανθεί στο 27%. Μόνο το 7% των εταιρειών αναμένει να μην αντικατασταθούν τα επαγγελματικά ταξίδια από τις ψηφιακές δυνατότητες συναντήσεων, ενώ το 3% θα αυξήσει τα ταξίδια.
Οι αναλυτές σημειώνουν πως τα 2/3 των πολυεθνικών αντικαθιστούν τα εταιρικά ταξίδια, καθώς αναδείχθηκε στην πανδημία η δυνατότητα διοργάνωσης ψηφιακών εκθέσεων και συναντήσεων μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Επίσης:
- Το 72% με αυτό τον τρόπο μειώνουν τα έξοδα
- Τα 75% εξοικονομούν παραγωγικό χρόνο για τους εργαζομένους τους
- Το 39% γιατί μέσω των ψηφιακών συναντήσεων μπορούν να συμμετέχουν περισσότερα στελέχη
Μία ακόμη ανησυχία των εταιριών είναι η κλιματική αλλαγή, καθώς με τη μη χρήση των αεροπλάνων, αυξάνεται -έστω και σε πολύ μικρό βαθμό - το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Οι απαντήσεις των στελεχών των πολυεθνικών ποικίλλουν ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή που αυτές εδράζονται. Ειδικότερα, το 25% των ευρωπαϊκών εταιρειών ανησυχούν για το περιβάλλον, ενώ μόλις το 5% στις ΗΠΑ.
Η νέα αυτή τάση αντικατοπτρίζεται και στον προϋπολογισμό που διατηρούν οι εταιρείες για τα επαγγελματικά ταξίδια. Το 52% των επιχειρήσεων θα μειώσουν αυτό το budget από 11% έως 50% συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ το 2022 κατά μέσο όρο τα έξοδα θα μειωθούν κατά 17,5%.