Στη σταδιακή σταθεροποίηση της διαθεσιμότητας των προϊόντων, καθώς και στην αύξηση της δυναμικής στην αγορά ενοικιάσεως αυτοκινήτων, λόγω της ανόδου του τουρισμού, παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Mοτοδυναμική, Σωτήρης Χατζίκος, κατά τη διάρκεια της σημερινής τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Ο κ. Χατζίκος έκανε ιδιαίτερη στη μεγάλη βελτίωση της κερδοφορίας, με τον υπερδιπλασιασμό των αποτελεσμάτων EBITDA, καθώς και την επιστροφή σε καθαρή κερδοφορία 6,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 2,2 εκατ. ευρώ για το 2020.
Στα θετικά της χρήσης 2021 περιλαμβάνονται, ακόμη, οι υψηλές λειτουργικές ταμειακές ροές 11,7 εκατ. ευρώ, οι οποίες σε συνδυασμό με τις μικρές επενδυτικές 1,1 εκατ. ευρώ, αύξησαν τα ταμειακά διαθέσιμα στα 7,1 εκατ. ευρώ και περιόρισαν τον καθαρό δανεισμό μόλις στα 10,3 εκατ. ευρώ.
Τα προβλήματα στην διαθεσιμότητα επηρέασαν πολύ λιγότερο τη Yamaha η οποία παρουσίασε ισχυρή ανάπτυξη σε σχέση με το 2020, κυρίως όμως την Porsche οι πωλήσεις της οποίας υποχώρησαν σε σύγκριση με τις περυσινές.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, με ένα θεαματικό β’ εξάμηνο (πάνω και από αυτό του 2019), η Sixt ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Για το σύνολο του έτους τα έσοδα από τις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις αυτοκινήτων ήταν διπλάσιες αυτών του 2020 και μόλις 16% μειωμένες σε σχέση με το 2019. Η τιμολογιακή στρατηγική και ο χειρισμός των γενικών εξόδων είχαν ως αποτέλεσμα την θεαματική βελτίωση στην κερδοφορία σε όλα τα επίπεδα.
Οι προοπτικές για το 2022
Αναφορικά με την κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί στους πρώτους μήνες του 2022, όπως τόνισε η διοίκηση της εταιρείας, οι αγορές δίκυκλων και αυτοκινήτων παρουσιάζουν μεικτή εικόνα στην αρχή του έτους, η οποία, όμως, αναμένεται να ομαλοποιηθεί με την σταδιακή σταθεροποίηση στη διαθεσιμότητα των προϊόντων.
Σε ό,τι αφορά στις μισθώσεις αυτοκινήτων, η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας δημιουργεί αισιοδοξία για αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα.
Όμως, τα πρόσφατα γεωπολιτικά γεγονότα με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχουν προκαλέσει αβεβαιότητα στις αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Όμιλος δεν δραστηριοποιείται στην Ουκρανία και στην Ρωσία, ο δε κύκλος εργασιών που προέρχεται από πολίτες των χωρών αυτών στον τομέα της μίσθωσης αυτοκίνητων είναι πολύ περιορισμένος και ως εκ τούτου οι οποίες εξελίξεις με τα ως τώρα δεδομένα δεν αναμένεται να επηρεάσουν ουσιωδώς τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου.
Ο στόχος της διοίκησης είναι η διατήρηση υψηλού επιπέδου προσαρμοστικότητας ώστε να κινηθεί με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο σε κάθε πιθανή εξέλιξη.
Μεταξύ των θεμάτων που εγκρίθηκαν από τη γενική συνέλευση ήταν η δωρεάν διάθεση έως 53.480 ήδη υπαρχουσών μετοχών (πολιτική κινήτρων) σε διευθυντικά στελέχη της εταιρείας και της θυγατρικής της Lion Rental (Sixt) με υποχρεωτική διετή διακράτηση.
Ακόμη, εγκρίθηκε η δυνατότητα αγοράς ιδίων μετοχών για την επόμενη διετία (εντός εύρους τιμών μεταξύ 0,36 και 4 ευρώ), καθώς το σχετικό πρόγραμμα που είχε ψηφιστεί το 2020 εκπνέει μέσα στον Ιούνιο. Στις 26 Μαΐου, η Μοτοδυναμική κατείχε 80.829 ίδιες μετοχές της.
Η γενική συνέλευση ενέκρινε, ακόμη, την πρόταση της διοίκησης για διανομή μερίσματος, ύψους 0,04 ευρώ ανά μετοχή (ποσό που θα προσαυξηθεί κατά τι, καθώς οι υπάρχοντες ίδιοι τίτλοι δεν δικαιούνται διανομή.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, το ποσό του 0,04 ευρώ ανά μετοχή (συνολικά 1,17 εκατ. ευρώ) είναι διπλάσιο σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό και οδηγεί σε μια μερισματική απόδοση που προσεγγίζει το 1,9%.