Αύξηση 11,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) από την αρχή της χρονιάς ως και τις 26 Απριλίου (Κυριακή του Θωμά), σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Nielsen.
Όπως επισημαίνεται από τη Nielsen, ο εντυπωσιακός ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού.
Επίσης, η εταιρεία αναφέρει πως από τα μέσα Μαρτίου η τάση υπήρξε διαρκώς αυξητική για το λιανεμπόριο, φτάνοντας στην YTD (Year-to-date) περίοδο μέχρι και το Πάσχα στο 16%. Ωστόσο, την εβδομάδα μετά το Πάσχα, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή, ημερολογιακά, καταγράφεται μια μείωση της τάξης του 34,4%.
Ως αιτία της μεγάλης αυτής πτώσης προβάλλονται δύο λόγοι: Στο γεγονός ότι φέτος υπήρχε μια εργάσιμη ημέρα λιγότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (την 20η Απριλίου), όπως επίσης και στο ότι συγκρίνεται με την Μεγάλη Εβδομάδα του 2019, μια εβδομάδα του χρόνου, όπου πάντα πραγματοποιείται σημαντικός τζίρος στα καταστήματα.
Σύμφωνα πάντα με την Nielsen, η πτώση που σημειώνεται την εβδομάδα μετά το Πάσχα για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα ανέρχεται στο -30,7% σε αξίες, ενώ σε όγκο (units) η μείωση είναι πιο περιορισμένη στο -28,5%, υποδηλώνοντας μείωση των τιμών, η οποία εν μέρει είναι επηρεασμένη από τη μείωση του ΦΠΑ σε αρκετές κατηγορίες τροφίμων και ποτών.