ΟΤΕ: Συνδρομητική τηλεόραση, Fiber to the Home και 5G η «γραμμή κρούσης»

ΟΤΕ: Συνδρομητική τηλεόραση, Fiber to the Home και 5G η «γραμμή κρούσης»

Στην επέκταση του δικτύου νέας τεχνολογίας οπτικών ινών FFTH καθώς και στον διπλασιασμό της ταχύτητας πρόσβασης στο Internet των υφισταμένων συνδρομητών του ΟΤΕ αναφέρθηκαν τόσο ο CEO του Ομίλου κ. Μιχάλης Τσαμάζ, όσο και ο CFO κ. Χαράλαμπος Μαζαράκης, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου 2022 του Ομίλου στους αναλυτές.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμάζ, στόχος για το σύνολο της χρήσης 2022 είναι να υπάρξει σύνδεση οπτικής ίνας (FFTH) σε περίπου ένα εκατομμύριο νοικοκυριά. Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία κινητών δικτύων, 5G, αυτή τη στιγμή η κάλυψη της βρίσκεται στο 80% του πληθυσμού.

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά και ο διπλασιασμός ταχυτήτων των σταθερών συνδέσεων στο Internet. Ήδη στο ένα τρίτο των συνδρομητών έχει πραγματοποιηθεί ο διπλασιασμός.

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση, ο ΟΤΕ επέκτεινε την ανάπτυξη του δικτύου FTTH κατά 70 χιλιάδες γραμμές μέσα στο πρώτο τρίμηνο, φτάνοντας συνολικά τα 634 χιλιάδες νοικοκυριά κι επιχειρήσεις στα τέλη Μαρτίου και τα 650 χιλιάδες περίπου στα τέλη Απριλίου. Το σχέδιο επιτάχυνσης της ανάπτυξης του δικτύου FTTH, το οποίο είχε ανακοινωθεί στο τέλος του περασμένου έτους, ξεκίνησε να υλοποιείται στο τέλος του α’ τριμήνου, μετά την ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών.

Ο ΟΤΕ σχεδιάζει να επιταχύνει περαιτέρω την ανάπτυξη του FTTH, με στόχο να φτάσει περίπου το 1 εκατομμύριο νοικοκυριά μέχρι το τέλος του 2022. Η συνδρομητική βάση πελατών FTTH του ΟΤΕ αυξήθηκε κατά 14 χιλιάδες στο τρίμηνο, αγγίζοντας τις 75 χιλιάδες και αναμένεται να αυξάνεται σταθερά καθώς αναπτύσσεται το δίκτυο. Το ποσοστό των νοικοκυριών και επιχειρήσεων με πρόσβαση σε FTTH που είναι πελάτες της υπηρεσίας αυξήθηκε σε 12%, από 8% πέρυσι, χάρη στις επιτυχημένες ενέργειες προώθησης παράλληλα με την ανάπτυξη του δικτύου.

Παράλληλα, στις 31 Μαρτίου, ο συνολικός αριθμός των συνδρομητών τηλεόρασης ανήλθε σε 637 χιλιάδες, αυξημένος κατά 10,2% σε ετήσια βάση, χάρη στη streaming υπηρεσία της COSMOTE TV και το ελκυστικό τηλεοπτικό περιεχόμενο.

Σε ό,τι αφορά, πάντως την εξέλιξη της συμφωνίας με τον Ολυμπιακό σχετικά με τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων από την Cosmote TV ο κ. Τσαμάζ επιφυλάχθηκε να απαντήσει καθώς , όπως είπε, αν αναφερθεί στο θέμα, ο Τύπος θα ξεκινήσει να γράφει για τα ποδοσφαιρικά και οι καλές επιδόσεις του ομίλου θα περάσουν σε δεύτερη μοίρα.

Περνώντας στα οικονομικά αποτελέσματα τόσο ο κ. Τσαμάζ, όσο και ο κ. Μαζαράκης χαρακτήρισαν τις φετινές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου εκτός από ικανοποιητικές και ως ένα rebound  των οικονομικών μεγεθών σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021

Τα οικονομικά μεγέθη

Τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου OTE παρουσίασαν αύξηση 4,7% και διαμορφώθηκαν σε €825,3 εκατ. ευρώ. Στην Ελλάδα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 4,4%, στα €748,2 εκατ., επωφελούμενα από την ευνοϊκή βάση σύγκρισης, λόγω πανδημίας, καθώς και από τις ισχυρές επιδόσεις σε Κινητή, Τηλεόραση, Ευρυζωνικές υπηρεσίες, και υπηρεσίες ICT.

Στη Ρουμανία, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,6% και διαμορφώθηκαν στα €78,4 εκατ., κυρίως λόγω συγκεκριμένων δραστηριοτήτων οι οποίες δεν αναμένεται να συνεχίσουν στα επόμενα τρίμηνα. Εξαιρουμένων αυτών των δραστηριοτήτων, τα έσοδα θα είχαν μειωθεί κατά περίπου 6%, επηρεαζόμενα κυρίως από τις σημαντικές μειώσεις στα τέλη τερματισμού κινητής τηλεφωνίας (MTR) σε ετήσια βάση.

Η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) του Ομίλου αυξήθηκε κατά 8,0% σε €325,3 εκατ., οδηγώντας σε ένα περιθώριο 39,4%. Στην Ελλάδα, η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) σημείωσε αύξηση 5,1%, στα €313,6 εκατ., και το περιθώριο EBITDA ανήλθε στο 41,9%, υψηλότερο κατά 30 μονάδες βάσης. Η κινητή στην Ρουμανία κατέγραψε προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) €11,7 εκατ., ενώ εξαιρουμένων των έκτακτων προσαρμογών η κερδοφορία θα είχε ανέλθει σε περίπου €6 εκατ.

Ο Όμιλος κατέγραψε κέρδη προ φόρων €171,8 εκατ., υψηλότερα κατά €23,3 εκατ. σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2021, κυρίως λόγω της υψηλότερης κερδοφορίας σε Ελλάδα και Ρουμανία. Η φορολογία εισοδήματος του Ομίλου ανήλθε σε €42,3 εκατ. το Α’ τρίμηνο του 2022, μειωμένη κατά 12,8% σε σύγκριση με Α’ τρίμηνο του 2021, αντανακλώντας κυρίως τον μειωμένο φορολογικό συντελεστή.

Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις στην Ελλάδα και στην κινητή Ρουμανίας ανήλθαν σε €81,1 εκατ. και €11,9 εκατ. αντίστοιχα.