Νέα αύξηση σημείωσε ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research για το τρέχον έτος 2015.
Ειδικότερα ο εμπορικός στόλος αποτελείται (Οκτώβριος 2015) από 4.909 πλοία, 202 πλοία περισσότερα από το 2014, ενώ αύξηση της τάξης του 7,52% σημείωσε και η χωρητικότητα του στόλου αυτού, φθάνοντας στους 328.254.495 dwt.
Ωστόσο ο ελληνόκτητος στόλος εκτός από μεγαλύτερος έγινε και νεώτερος καθώς η μέση ηλικία του, μειώθηκε στα 12,73 χρόνια από 13,26 χρόνια το 2014 και 14,05 χρόνια το 2013 και 14,7 χρόνια το 2012.
Ειδικά στα πλοία 20.000 dwt και πάνω, η μέση ηλικία μειώθηκε στα 8,71 χρόνια από 9,14 χρόνια πέρυσι και 9,83 το 2013.
Τα bulker άνω των 20.000 dwt αυξήθηκαν κατά 163 πλοία στα 1.929 πλοία από 1.766 πλοία το 2014, ενώ στο ίδιο μέγεθος στα δεξαμενόπλοια ο αριθμός τους αυξήθηκε μόλις κατά τρία, στα 808 από 805 και στα containerships ο στόλος πλοίων 20.000 dwt και πάνω αυξήθηκε κατά 30 πλοία στα 274 από 244 containerships.
Σημαντική είναι η αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) από 50 το 2014 σε 74 το 2015 ενώ αύξηση σημείωσε και ο στόλος των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (από 10.000 dwt και άνω) στα 48 πλοία από 31 το 2014.
Συνολικά οι έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά, όχι μόνο στην διατήρηση του στόλου αλλά και στην αύξηση του, σημειώνει η Petrofin.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχει μία αβεβαιότητα για το μέλλον της ναυτιλίας στην Ελλάδα λόγω της αναμενόμενης αύξηση της φορολογίας, η αύξηση του στόλου είναι θετική έκπληξη.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες φημίζονται για την ικανότητα τους να επενδύσουν και να αποεπενδύουν στον σωστό χρόνο.
Ο χρόνος θα δείξει εάν θα έχουν και πάλι δίκαιο, υπογραμμίζει η Petrofin.
Γ. Σκορδίλης