Του Γιώργου Φιντικάκη
Το πράσινο φως για την επέκταση, κατά 20 χρόνια, της σύμβασης παραχώρησης του διεθνούς αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος" άναψε σύμφωνα με πληροφορίες το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Αφορά το αναθεωρημένο τίμημα ύψους 1,38 δισ. ευρώ που έχει καταβάλει η εταιρεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών έναντι του αρχικού των 600 εκατ. ευρώ, για την εξασφάλιση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης, έως το 2046.
Το επόμενο βήμα είναι η έγκριση του τιμήματος από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η εν συνεχεία κύρωσή της από τη Βουλή, δίχως να είναι σαφές αν όλα αυτά θα έχουν “κλείσει” ως τα τέλη του 2018. Εφόσον αυτό συμβεί, τότε θα επιτευχθεί ο φετινός στόχος για έσοδα από αποκρατικοποιήσεις ύψους 2 δισ, διαφορετικά το τίμημα 1,38 δισ για τον ΔΑΑ, θα προσμετρηθεί στα έσοδα του 2019.
Πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ είχε επιχειρήσει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για τα 740 εκατ που είχε κοντέψει να χάσει το Δημόσιο από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» έως το 2046, αν δεν παρενέβαινε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.
Σε ενημέρωση σχετικά με την υπόθεση για την οποία ο τομέαρχης Υποδομών της ΝΔ Κ.Καραμανλής, έχει υποβάλει ερώτηση στη Βουλή για την εκτίναξη του τιμήματος από τα 600 στα 1,38 δισ ευρώ έπειτα από παρέμβαση της Κομισιόν, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ είχαν αναγνωρίσει ότι οι σύμβουλοι του διαγωνισμού χρησιμοποιήσαν παραδοχές του 2015 για τον υπολογισμό της αξίας του αεροδρομίου. Εμμέσως πλην σαφώς οι ίδιες πηγές είχαν αναγνωρίσει ότι οι σύμβουλοι του Ταμείου χρησιμοποίησαν παραδοχές για τον υπολογισμό της αξίας του αεροδρομίου που δεν δικαιολογούνταν από την πορεία βελτίωσης της οικονομίας.