Σε αποπληθωρισμό για 38ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία

Σε αποπληθωρισμό για 38ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία

Μείωση 1,3% προέκυψε από τη σύγκριση του Γενικού ?είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ?ΤΚ) του µηνός Απριλίου 2016, προς τον αντίστοιχο ?είκτη του Απριλίου 2015, έναντι µείωσης 2,1%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014. 

Σημειώνεται πως η ελληνική οικονομία παραμένει σε συνθήκες αποπληθωρισμού για 38ο διαδοχικό μήνα. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο Γενικός ?είκτης κατά τον µήνα Απρίλιο 2016 σε σύγκριση µε τον Μάρτιο 2016, παρουσίασε αύξηση 0,7%, έναντι αύξησης 0,5%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Παράλληλα, ο µέσος ?είκτης του δωδεκαµήνου Μαΐου 2015 – Απριλίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ?είκτη του δωδεκαµήνου Μαΐου 2014 – Απριλίου 2015 παρουσίασε µείωση 1,3%, έναντι µείωσης 1,6%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο. 

Εναρμονισμένος δείκτης 

Ο Εναρµονισµένoς ?είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν?ΤΚ) του µηνός Απριλίου 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ?είκτη του Απριλίου 2015 παρουσίασε µείωση 0,4%, έναντι µείωσης 1,8% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Εν?ΤΚ κατά τον µήνα Απρίλιο 2016 σε σύγκριση µε τον Μάρτιο 2016 παρουσίασε αύξηση 0,7%, έναντι αύξησης 0,4% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος Εν?ΤΚ του δωδεκαµήνου Μαΐου 2015 – Απριλίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ?είκτη του δωδεκαµήνου Μαΐου 2014 – Απριλίου 2015 παρουσίασε µείωση 0,5%, έναντι µείωσης 1,6%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων. 

Ανάλυση µεταβολών ?είκτη Τιµών Καταναλωτή µηνός Απριλίου

Σύγκριση Απριλίου 2016 µε Μάρτιο 2016

Η αύξηση του Γενικού ?είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,7% τον µήνα Απρίλιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ?είκτη του Μαρτίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 11,0% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις.
β) Κατά 0,2% της οµάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο πετρέλαιο θέρµανσης.
γ) Κατά 1,0% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη).
δ) Κατά 0,3% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα ξενοδοχεία.

2. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,2% της οµάδας «?ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, ελαιόλαδο και στα γαλακτοκοµικά και αυγά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στο αρνί και κατσίκι, νωπά λαχανικά και στις πατάτες.
β) Κατά 0,4% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχηµάτων.

Σύγκριση Απριλίου 2016 µε Απρίλιο 2015

Η µείωση του Γενικού ?είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 1,3% τον µήνα Απρίλιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ?είκτη του Απριλίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,0% της οµάδας «?ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, νωπά ψάρια, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, και στα γαλακτοκοµικά και αυγά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, µοσχάρι, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιµα και στον καφέ-κακάο-τσάι.
β) Κατά 2,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 4,8% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.
δ) Κατά 1,4% της οµάδας «?ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης.
ε) Κατά 4,5% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, άλλα καύσιµα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.
στ) Κατά 1,4% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό, παιχνίδια και χόµπι. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.
ζ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.
η) Κατά 1,5% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχηµάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,4% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα.
β) Κατά 3,6% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
γ) Κατά 2,7% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Διαβάστε Περισσότερα

Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για το Λέμφωμα

#LightItGreen: Στα «πράσινα» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στο «φως» η Ομόνοια