Σούπερ μάρκετ: «Ανάσα» το Καλάθι Χριστουγέννων για τους καταναλωτές

Σούπερ μάρκετ: «Ανάσα» το Καλάθι Χριστουγέννων για τους καταναλωτές

Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα του 2024, τα σούπερ μάρκετ γεμίζουν με προϊόντα για το παραδοσιακό εορταστικό τραπέζι.

Ωστόσο, οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές, γεγονός που επηρεάζει την προετοιμασία και το κόστος του εορταστικού γεύματος. Η οικονομική πίεση που νιώθουν τα νοικοκυριά αποτελεί αποτέλεσμα διάφορων παραγόντων που επηρεάζουν την αγορά.

Το παραδοσιακό ελληνικό χριστουγεννιάτικο τραπέζι, που περιλαμβάνει γαλοπούλα, αρνί ή χοιρινό, μαζί με πλούσια ορεκτικά, σαλάτες και γλυκά όπως μελομακάρονα και κουραμπιέδες, αναμένεται να κοστίσει σημαντικά περισσότερο φέτος.

Για παράδειγμα:

  • Κρέατα: Η τιμή του χοιρινού και της γαλοπούλας έχει αυξηθεί κατά 8-12%, σε σχέση με το 2023.
  • Γλυκά: Οι πρώτες ύλες, όπως ζάχαρη και αλεύρι είναι ακριβότερες, ανεβάζοντας το κόστος για σπιτικά γλυκά.
  • Λαχανικά και Φρούτα: Παρά την εποχικότητά τους, οι κακές καιρικές συνθήκες έχουν μειώσει την παραγωγή, οδηγώντας σε αυξήσεις τιμών.

Το «Καλάθι Χριστουγέννων»

Με έξι κατηγορίες προϊόντων (αρνί, κατσίκι, γαλοπούλα, τσουρέκι, βασιλόπιτα και σοκολάτα) θα διατίθεται το «Καλάθι των Χριστουγέννων» στα σούπερ μάρκετ μέχρι την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2025. Ό

Όπως δήλωσε και από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις εκθέσεις βιωσιμότητας, στις 18 ∆εκεμβρίου θα τεθεί σε ισχύ και το «Καλάθι του Άη Βασίλη», ώστε να μπορούν γονείς, θείοι και νονοί να αγοράσουν στα παιδιά τα δώρα τους σε προσιτές τιμές.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, οι τιμές στα προϊόντα του καλαθιού αναμένεται να είναι σε πολλές περιπτώσεις ίδιες ή χαμηλότερες από τις περσινές.

«Στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου αποπληθωρισμού στις τιμές των σουπερμάρκετ, βλέπουμε ότι τα βασικά προϊόντα του καλαθιού θα είναι χαμηλότερα από την περσινή περίοδο και μόνο στα προϊόντα σοκολάτας, όπου υπάρχει πολύ μεγάλη άνοδος στην τιµή του κακάο, θα γίνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια ούτως ώστε οι αυξήσεις να είναι πολύ πολύ περιορισμένες», σημείωσε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς.

Όπως τόνισε στη Βουλή ο Τάκης Θεοδωρικάκος, οι αυξήσεις στα προϊόντα τα τελευταία χρόνια είναι αποτέλεσμα και του γεγονότος ότι η παγκόσμια οικονοµία δεν έχει συνέλθει ακόμα πλήρως από το διετές lockdown λόγω κορωνοϊού. «Στο διάστημα αυτό η κυβέρνηση έδωσε 50 δισ. ευρώ στα νοικοκυριά, στους εργαζόμενους και στις επιχειρήσεις. Τα 8 δισ. ευρώ ήταν μόνο για μισθούς», σχολίασε σχετικά ο υπουργός Ανάπτυξης.

Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε ότι διατηρούνται τα μέτρα ελέγχου των τιμών μέχρι το τέλος Απριλίου του 2025 (περιορισμός στο μεικτό περιθώριο κέρδους κ.λπ.), η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενισχύεται με 50 νέα στελέχη και ικανοποιείται κάθε αίτημά της «για να κάνει ακόμα καλύτερα τη δουλειά της», ενώ και το μέτρο του πλαφόν του 3% των επαγγελματικών μισθώσεων παρατείνεται για άλλον ένα χρόνο, όπως ζήτησε ο εμπορικός κόσμος.