«H ανάπτυξη online προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών μέσα από ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν μονόδρομο αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, άμεσοι και να απαντάμε με σύγχρονο τρόπο στις ανάγκες των πελατών μας», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας, Παύλος Μυλωνάς, κατά τη σημερινή παρουσίαση των νέων ψηφιακών υπηρεσιών της Τράπεζας.
«Το ταξίδι του μετασχηματισμού ξεκίνησε για την Εθνική μας Τράπεζα πριν δυο χρόνια. Κατανοώντας τη σημαντικότητα της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών για τους πελάτες μας, δεσμευθήκαμε να επενδύσουμε στην τεχνολογία με στόχο να προσφέρουμε πρωτοποριακές ηλεκτρονικές δυνατότητες στο σύνολο της πελατειακής μας βάσης», επισήμανε ο Π. Μυλωνάς, ο οποίος υπογράμμισε ότι «έχουμε ήδη πετύχει πολλά. Πριν 6 μήνες, ήμασταν η πρώτη τράπεζα που ανακοινώσαμε το άνοιγμα λογαριασμού για νέους πελάτες on line. Δεσμευθήκαμε να συνεχίσουμε. Σήμερα, παρουσιάζουμε νέες πρωτοποριακές ψηφιακές υπηρεσίες για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Και συνεχίζουμε».
Από την πλευρά της, η Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής Χριστίνα Θεοφιλίδη, επεσήμανε πως το «28% των ενεργών χρηστών internet και Mobile banking στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τις εφαρμογές της Εθνικής Τράπεζας. Το mobile banking app ξεπέρασε το όριο του 1 εκατομμυρίου downloads στο GOOGLE play store. Βρέθηκε πρώτο μεταξύ των τραπεζικών εφαρμογών στην Ελλάδα, και στη δεύτερη θέση της συνολικής λίστας. Κάθε μήνα, 1,5 εκατομμύριο πελάτες χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές εφαρμογές της Εθνικής και πραγματοποιούν περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια συναλλαγές».
Στην παρουσίασή του ο Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής Βασίλης Καραμούζης, υπογράμμισε ότι η Εθνική έχει προχωρήσει τα τελευταία 2 χρόνια σε μια διαδικασία αναθεώρησης του μοντέλου εξυπηρέτησης της εταιρικής πελατείας. «Εστιάσαμε στον εκσυγχρονισμό των online υπηρεσιών που προσφέρουμε στους εταιρικούς μας πελάτες, με στόχο την αναβάθμιση του συνολικού επιπέδου εξυπηρέτησής τους. Δημιουργήσαμε μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα όπου οι πελάτες μας μπορούν να εκτελούν το σύνολο των καθημερινών τραπεζικών εργασιών τους με ευκολία, ταχύτητα και πλήρη ασφάλεια, σε ένα περιβάλλον υψηλής αισθητικής, χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από το χώρο εργασίας τους».
Ο Group CIO Στράτος Μoλυβιάτης, ανέφερε ειδικότερα: «Η Εθνική Τράπεζα έχει κάνει άλματα προόδου μέσα στην τελευταία περίοδο, παρουσιάζοντας μια νέα συνολική ψηφιακή πρόταση υψηλού επιπέδου που περιλαμβάνει νέα Internet Banking sites για Ιδιώτες και Επιχειρήσεις, μια νέα Mobile Banking πλατφόρμα με την πρωτοποριακή υπηρεσία του Remote Customer on Boarding, το πληρέστερο set Open Banking APIs της Ελληνικής Αγοράς, αλλά και Web based υπηρεσίες στο Trade Finance. Στόχος μας, όσον αφορά την πληρότητα, αρτιότητα και χρηστικότητα των ψηφιακών μας υπηρεσιών, ήταν και παραμένει η κορυφή. Χρησιμοποιούμε τεχνολογία αιχμής και είμαστε σε συνεχή εξέλιξη των δεξιοτήτων των ανθρώπων μας».
Η Διοίκηση της Τράπεζας παρουσίασε μεταξύ άλλων τις παρακάτω νέες δυνατότητες του Internet Banking για τις επιχειρήσεις:
1. Online αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων: Οι επιχειρήσεις μπορούν πλέον να παρακολουθούν συγκεντρωτικά τις οφειλές για όλα τα επιχειρηματικά τους δάνεια και να τις αποπληρώνουν με μια μόνο συναλλαγή από το Internet Banking, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε Κατάστημα.
2. Online αίτημα εκταμίευσης: Οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν μέσω του νέου Internet Banking αίτημα για άμεση εκταμίευση ποσού από τα εγκεκριμένα τους όρια. Η επεξεργασία του αιτήματος και η εκταμίευση του ποσού ολοκληρώνεται την ίδια ημέρα ή στον επιθυμητό από την επιχείρηση χρόνο.
3. Online αίτημα ανανέωσης ή τροποποίησης νομιμοποιητικών εγγράφων: Με τη νέα δυνατότητα οι επιχειρήσεις υποβάλουν ηλεκτρονικά αιτήματα για ανανέωση ή τροποποίηση της γνωμάτευσης νομιμοποίησής τους, επισυνάπτοντας ψηφιακά τα δικαιολογητικά χωρίς να απαιτείται η προσκόμισή τους σε Κατάστημα.
4. Online Διαχείριση εταιρικών χρηστών: Η νέα υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να ορίζει ηλεκτρονικά ειδικούς διαχειριστές, οι οποίοι με τη σειρά τους θα έχουν δικαίωμα καθορισμού τόσο των νέων χρηστών της εταιρίας, όσο και των ορίων συναλλαγών, εγκρίσεων καθώς και προσβάσεών τους σε προϊόντα και υπηρεσίες.
6. Online αιτήσεις: Oι επιχειρήσεις έχουν πλέον τη δυνατότητα αποστολής υπογεγραμμένων συμβατικών εγγράφων και ενημέρωσης του εταιρικού τους προφίλ μέσα από το Internet Banking, με μια απλή ηλεκτρονική αίτηση, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο κατάστημα.
7. Mobile Customer Onboarding: Όλες οι ατομικές επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που είναι κάτοχοι χρεωστικής κάρτας Εθνικής Τράπεζας (Debit Business card) μπορούν να αποκτήσουν από το κινητό τους κωδικούς πρόσβασης για το digital banking της Εθνικής. Η διαδικασία διαρκεί ελάχιστα λεπτά και γίνεται μέσω της εφαρμογής NBG Mobile Banking.
Παράλληλα με τις νέες δυνατότητες του Internet Banking, η Εθνική συνεχίζει να πρωτοπορεί και να σχεδιάζει νέες, χρήσιμες υπηρεσίες για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων. Μεταξύ αυτών, η online ενεργοποίηση λύσεων e-commerce, οι ψηφιακές υπογραφές, η παρακολούθηση εμβασμάτων εξωτερικού σε πραγματικό χρόνο, η παροχή αναβαθμισμένου συστήματος ειδοποίησης συναλλαγών, η δυνατότητα digital onboarding για επιχειρήσεις και η διαμόρφωση ενός πλήρως λειτουργικού Mobile Banking App για επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά τη χρήση του digital banking κατά την περίοδο του lockdown, τα στελέχη της ΕΤΕ τόνισαν ότι σημειώθηκε «εκρηκτική αύξηση». Ενδεικτικά, μόνο τον Απρίλιο υπήρξαν 100.000 νέες εγγραφές και 50.000 πωλήσεις προϊόντων. Επιπλέον πάνω από το 60% των συναλλαγών πραγματοποιήθηκε μέσω του online καναλιού και 35% μέσω των ΑΤΜs. Ως αποτέλεσμα μόλις το 5% των συναλλαγών έγιναν μέσω φυσικής παρουσίας των πελατών στα καταστήματα της Τράπεζας.