Διατηρεί και στο πρώτο τρίμηνο του 2022 τις υψηλές του επιδόσεις ο κλάδος των online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Λόγω του lockdown που ξεκίνησε από τους τελευταίους μήνες του 2020 και διήρκεσε ως και το καλοκαίρι του 2021 η αύξηση των πωλήσεων μέσω του συγκεκριμένου καναλιού λιανικής ανήλθε ως το τέλος του 2021 στο 282% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Δηλαδή, πρόκειται για τετραπλασιασμό σχεδόν του τζίρου.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2022, με τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας από τον αυξημένο τζίρο του 2021 χάθηκε μόνο ένα 4%.
Ενδιαφέρον είναι ακόμη το στοιχείο ότι στο 12μηνο Απρίλιος 2021 - Μάρτιος 2022 σημειώθηκε αύξηση του τζίρου κατά 23% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021.
Τα στοιχεία αυτά κατέγραψε η τριμηνιαία έρευνα της Convert Group, η οποία είναι ηγέτιδα στον τομέα των data analytics για το ηλεκτρονικό εμπόριο καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit.
Όπως επισημαίνεται, η εν λόγω πλατφόρμα δημιουργεί αξία παγκοσμίως σε εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές επιτρέποντας τους την καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι. Στο δείγμα της πλατφόρμας περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online Super Market αντιπροσωπεύοντας το 88% της αγοράς.
Οι κατηγορίες ειδών με τη μεγαλύτερη αύξηση
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, στις κατηγορίες των οποίων οι online αγορές παρουσίασαν αύξηση για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, πρωταγωνιστούν οι εξής:
- +11% σε προϊόντα για κατοικίδια
- +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και
- +2% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Σε ό,τι αφορά τη μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σταθεροποίηση το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα 78 ευρώ συν τον ΦΠΑ, η οποία διαμορφώνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αντιθέτως, παρατηρείται 4% μείωση στον συνολικό αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια.
Σημειώνεται ότι στα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ με το 41% των παραγγελιών να προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγούμενου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκε μια πτώση 2 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021 στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%) και από οργανικά αποτελέσματα (19%).
Σε ότι αφορά την τάση για την εξ’ αποστάσεως εργασία (work-from-home trend) οι αριθμοί δείχνουν ότι παρατηρείται μια σταδιακή υποχώρηση, καθώς οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στην βάση εργασίας τους, με το 55% του συνόλου των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 40% και 60% από κινητές συσκευές.