Διεύρυνση ζημιών και μείωση 9% στον κύκλο εργασιών της εμφάνισε η εταιρεία Παπουτσάνης κατά το έτος 2015.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 15,6 εκατ. ευρώ έναντι 17,2 εκατ. ευρώ το 2014, παρουσιάζοντας μείωση 9% λόγω της διακοπής συνεργασίας με πελάτη της εταιρείας στον τομέα «παραγωγή τρίτων για πελάτες» στο εξωτερικό (σχετικές ανακοινώσεις πραγματοποιήθηκαν από την εταιρεία από την 20η Δεκεμβρίου 2013 και μεταγενέστερα).
Αφαιρούμενης της ως άνω διακοπείσας συνεργασίας, οι πωλήσεις του έτους είναι αυξημένες κατά 13,5% σε σχέση με το 2014, καλύπτοντας ήδη μεγάλο μέρος της απώλειας, χάρη σε νέες συνεργασίες και σε διεύρυνση των υφιστάμενων συνεργασιών κυρίως σε αγορές του εξωτερικού.
Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 5,5 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 35,4% του συνολικού κύκλου εργασιών. Από το σύνολο του κύκλου εργασιών, το 24,3% αφορά πωλήσεις επωνύμων προϊόντων Παπουτσάνης, το 29,9% πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, και το υπόλοιπο 45,8% παραγωγές τρίτων και βιομηχανικές πωλήσεις.
Το μικτό κέρδος κατά τη χρήση 2015 ανήλθε σε 4 εκατ. ευρώ έναντι 3,9 εκατ. ευρώ τη χρήση 2014, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,3%, παρά την μείωση του κύκλου εργασιών. Το μικτό περιθώριο κέρδους (μικτό κέρδος προς κύκλο εργασιών) ανήλθε σε 25,8% το 2015 έναντι 22,9% το 2014. Η βελτίωση οφείλεται στην σημαντική αύξηση παραγωγικότητας, στην αλλαγή του μίγματος πωλήσεων υπέρ προϊόντων με καλύτερα περιθώρια, αλλά και στην συνεχιζόμενη προσπάθεια ελέγχου και περιορισμού του παραγωγικού κόστους.
Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 54,6 χιλ. ευρώ, έναντι κερδών 134,5 χιλ. ευρώ το 2014, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε ζημίες περίπου 415 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 68 χιλ. ευρώ το 2014. Οι φόροι επιβαρύνθηκαν από την αλλαγή του συντελεστή φόρου εισοδήματος από 26% σε 29%, που εφαρμόζεται για τα κέρδη της χρήσης 2015 και των επομένων. Οι φόροι ανήλθαν σε 469,6 χιλ. ευρώ και αφορούν αποκλειστικά σε αναβαλλόμενο φόρο και άρα δεν θα επιβαρύνει ταμειακά την Εταιρεία.
Όπως σημειώνει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, το ελληνικό μακροοικονομικό περιβάλλον παραμένει ευμετάβλητο. Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις, αξιολογεί τους κινδύνους και προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ελαχιστοποιήσει την επίπτωση των σχετικών κινδύνων και να συνεχίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της και εφοδιασμό των πελατών της.
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα, όπως τονίζει η εταιρεία, παραμένει η σημαντική δραστηριότητα της στο εξωτερικό, η οποία μάλιστα αναμένεται να αναπτυχθεί στο άμεσο μέλλον χάρη στη συνεχή διεύρυνση της συνεργασίας με πολυεθνική εταιρεία διανομής ξενοδοχειακών προϊόντων μέσω της οποίας τα προϊόντα της εταιρείας τοποθετούνται σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, στην επέκταση της ιδίας σειράς Olivia σε στρατηγικές αγορές αλλά και νέων συνεργασιών με βιομηχανικούς πελάτες του εξωτερικού.
Τέλος, αναφέρει πως στόχος της διοίκησης παραμένει η ενίσχυση του κύκλου εργασιών της, με παράλληλη διατήρηση ή και μείωση του παραγωγικού κόστους και των λειτουργικών εξόδων, προκειμένου να βελτιώσει την κερδοφορία της. Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 αναμένεται αύξηση του κύκλου εργασιών κατά περίπου 20%.