Ζημιογόνο με αύξηση εσόδων το 2015 για τη Sato

Ζημιογόνο με αύξηση εσόδων το 2015 για τη Sato

Ζημιές και αύξηση κύκλου εργασιών εμφάνισε η Sato κατά τη διάρκεια του 2016. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, για την χρήση 01/01/2015 έως 31/12/2015 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 7,362 εκατ. ευρώ έναντι 7,107 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο σημειώνοντας αύξηση κατά 255 χιλ. ευρώ ή 3,6%.

Το brand Εntos παρουσίασε αύξηση πωλήσεων η οποία ανήλθε σε 12,21%. Για το brand Sato και για το ίδιο χρονικό διάστημα οι πωλήσεις σε εταιρικούς πελάτες παρουσιάζουν αύξηση της τάξεως του 3,5%.

Τα μικτά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 2,133 εκατ. ευρώ έναντι 2,206 εκατ. ευρώ με το μικτό περιθώριο να βρίσκεται στο 30% έναντι 31% το προηγούμενο έτος, ενώ τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας και διάθεσης μειώθηκαν περαιτέρω κατά 972 χιλ. ευρώ ή κατά 9,3%.

Η εταιρεία σημείωσε ζημίες μετά φόρων -6,347 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών -3,511 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα 2014. Η μεταβολή αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι το 2015 η εταιρεία προέβη στην αποεπένδυση καταστήματος στη Θεσσαλονίκη σημειώνοντας ζημία 1,489 εκατ. ευρώ καθώς και σε περαιτέρω ασφαλή πρόβλεψη απομείωσης αξίας αποθεμάτων 1,547 εκατ. ευρώ.

Ο δείκτης EBITDA για το έτος 2015 ανήλθε σε -3,788 εκατ. ευρώ έναντι -1,697 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου 2014.

Η εταιρεία συνεχίζει δυναμικά το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης λειτουργίας της έχοντας υλοποιήσει τις κάτωθι ενέργειες:

- Το κατάστημα Sato μαζί με το κατάστημα λιανικής Entos μεταφέρθηκαν επί της Λ. Κηφισίας 252-254 στο Χαλάνδρι Αττικής και βρίσκονται πλέον σε ενιαίο χώρο. Το συγκεκριμένο κατάστημα είναι μεγαλύτερης επιφάνειας σε τ.μ. και ήλθε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες της εταιρείας όπως αυτές προέκυψαν μετά από τον εμπλουτισμό της γκάμας των εμπορευμάτων της. Παράλληλα το συγκεκριμένο σημείο χαρακτηρίζεται από έντονη εμπορική δραστηριότητα στον κλάδο των επίπλων.

- Η Sato δημιούργησε νέο διαχωριστικό σύστημα γραφείων με την ονομασία Οne Forall. Το διαχωριστικό έχει την δυνατότητα με ένα προφίλ να καλύπτει κάθε ζητούμενη παραλλαγή σε κλειστούς χώρους γραφείων προσφέροντας ένα άριστο αισθητικό αποτέλεσμα με απόλυτη ηχομόνωση.

- Η εταιρεία ολοκλήρωσε την τοποθέτηση της παιδικής σειράς Mojo στα καταστήματα της, η οποία περιλαμβάνει κρεβάτι κουκέτα γραφείο & βιβλιοθήκη. Πρόκειται για Δανέζικη εταιρεία παραγωγής –οικολογικών- μασίφ επίπλων από ξυλεία πεύκου. Η Εταιρεία με την ενέργεια αυτή προσδοκά μεγαλύτερη διείσδυση στην κατηγορία των παιδικών επίπλων.

- Η εταιρεία σύναψε αποκλειστική συνεργασία με έναν από τους μεγαλύτερους οίκους κατασκευής δερμάτινων καναπέδων τον Natuzzi Italy. Ο συγκεκριμένος κατασκευαστής προμηθεύει τα καταστήματα Εntos και Sato με την σειρά δερμάτινων καναπέδων για το Brand Divani & Ιtaliani.

Παράλληλα, η εταιρεία στα πλαίσια της περαιτέρω ανάπτυξης των πωλήσεων έχει εντάξει στους στόχους της για το έτος 2016 τις κάτωθι ενέργειες:

- Η εταιρεία στα πλαίσια αναδιάρθρωσης του δικτύου της σχεδιάζει την ανάπτυξη του καταστήματος Εntos και Sato Θεσσαλονίκης, το οποίο θα μεταφερθεί μέχρι το τέλος του Α'' τριμήνου 2016 σε νέο μεγαλύτερο κατάστημα με την μέθοδο franchise. H συγκεκριμένη ενέργεια θα βελτιώσει τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας στην Θεσσαλονίκη.

- Η εταιρεία θα δημιουργήσει στην Πειραιώς 18 το νέο Εntos Outlet. Σε έναν ενιαίο χώρο 2.000 τ.μ. θα διατίθενται όλες, οι προηγουμένων ετών, εμπορικές σειρές των καταστημάτων Εntos.

- Η εταιρεία έχει ως στόχο για το 2016 να επεκταθεί στην αγορά δαπέδων προσφέροντας μια πλήρη γκάμα προϊόντων άριστης ποιότητας και υψηλής αισθητικής, τα δάπεδα βινυλίου και υφαντού βινυλίου είναι ότι ποιο σύγχρονο στην επένδυση δαπέδων για επαγγελματικούς και εμπορικούς χώρους. Η αντοχή τους σε συνδυασμό με τις ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης τους τα καθιστούν ως την πιο ανταγωνιστική πρόταση στην αγορά.

Τέλος, ως προς την αντιμετώπιση των αιτιών που οδήγησαν τη μετοχή της στην κατηγορία «Επιτήρησης»:

Η εταιρεία συνεχίζει να εφαρμόζει συγκεκριμένο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που προσβλέπει στον εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας της μέσω της περαιτέρω μείωσης των λειτουργικών της δαπανών με μείωση των εξόδων ενοικίων, αναδιάρθρωση των ανθρώπινων πόρων της, επαναδιαπραγμάτευση βασικών συμβολαίων προμηθευτών και γενικότερα περαιτέρω περικοπή ελαστικών δαπανών. Η εταιρεία διέκοψε την λειτουργία καταστημάτων της, τα οποία δεν απέδιδαν τα αναμενόμενα και η συνεισφορά τους ζημίωνε συνολικά την εταιρεία. Επιπλέον εξετάζει την περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητάς της στην εγχώρια αγορά αλλά και στο εξωτερικό, επενδύοντας και σε νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως το παιδικό έπιπλο.