Νέα δεδομένα στις διαπραγματεύσεις για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα προσθέτει η δήλωση της βρετανίδας υπ. Πολιτισμού, Μισέλ Ντόνελαν ότι οι δηλώσεις του Τζ. Όσμπορν, προέδρου του Βρετανικού Μουσείου έχουν παρερμηνευθεί και ότι η αποστολή τους στην Ελλάδα θα ήταν ένας «επικίνδυνος δρόμος να πορευτούμε».
Σε μια συγκυρία όπου πληθαίνουν τα δημοσιεύματα ότι προχωρούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου, η βρετανίδα υπουργός δήλωσε ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα «ανήκουν εδώ στο Ηνωμένο Βασίλειο» και δεν πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή όπου πληθαίνουν οι διαρροές από βρετανικής πλευράς για μια διαπραγμάτευση, που εξελίσσεται μυστικά, η βρετανίδα υπουργός κάνει σαφές ότι μια τέτοια εξέλιξη, θα άνοιγε τον ασκό του Αιόλου, προκαλώντας αντιπαράθεση και για τα υπόλοιπα εκθέματα του Βρετανικού Μουσείου
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, η υπουργός Πολιτισμού, Μισέλ Ντόνελαν, επέμεινε ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα «ανήκουν στο Ηνωμένο Βασίλειο» και δεν πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα.
Η Μισέλ Ντόνελαν δήλωσε στην εκπομπή The Media Show του BBC Radio 4 ότι η μόνιμη επιστροφή τους «δεν ήταν πρόθεσή του».
Σε μια εκτενή συνέντευξη που παραχώρησε, είπε ότι η αποστολή των Γλυπτών στην Ελλάδα θα «άνοιγε ένα κουτί με σκουλήκια» και θα ήταν ένας «επικίνδυνος δρόμος για να ακολουθήσουμε». Θα άνοιγε «την πύλη για το ζήτημα ολόκληρου του περιεχομένου των μουσείων μας», είπε.
Το Βρετανικό Μουσείο εμποδίζεται από το νόμο να επιστρέψει μόνιμα τα έργα τέχνης στην Ελλάδα. Αλλά υπήρχαν εικασίες ότι μια συμφωνία θα μπορούσε να περιλαμβάνει τα γλυπτά που θα πήγαιναν στην Αθήνα ως δάνειο εκ περιτροπής, με αντάλλαγμα κλασικά αντικείμενα που δεν έχουν ξαναβγεί ποτέ εκτός Ελλάδας.
Η ίδια δήλωσε ότι είχε «αρκετές συζητήσεις» με τον κ. Τζορτζ Όσμπορν, τον πρόεδρο του Βρετανικού Μουσείου. «Νομίζω ότι η άποψή του για το θέμα αυτό έχει παρερμηνευτεί και σίγουρα έχει παρουσιαστεί λανθασμένα», είπε.
«Βασικά, δεν πρόκειται να τα στείλει πίσω. Δεν είναι αυτή η πρόθεσή του. Δεν έχει καμία επιθυμία να το κάνει αυτό. Έχει επίσης συζητηθεί η ιδέα ενός δανείου 100 ετών, το οποίο σίγουρα δεν είναι ούτε αυτό που σχεδιάζει».
«Θα συμφωνούσε μαζί μου ότι δεν θα έπρεπε να τα στείλουμε πίσω, και στην πραγματικότητα ανήκουν εδώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τα φροντίσαμε για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπου επιτρέψαμε την πρόσβαση σε αυτά».
Διαβάστε ακόμα:
Γερμανικός Τύπος για Γλυπτά: Η μητέρα όλων των κλοπών τέχνης