Του Τάσου Ευαγγελίου
Χυδαία προπαγάνδα, fake news και σκανδαλολογία συνθέτουν το παζλ της προεκλογικής τακτικής του Μαξίμου και της κυβέρνησης που επιλέγει τη «λάσπη» προκειμένου να μειώσει το μέγεθος της ήττας στις επικείμενες εκλογές. Τρέμουν την κάλπη και είναι αποφασισμένοι για όλα έχοντας συμπράξει με ένα κομμάτι που λειτουργεί ως Δούρειος Ίππος εκ δεξιών της Νέας Δημοκρατίας. Δεν υπάρχει πολιτικό αφήγημα πλέον για τον Αλέξη Τσίπρα παρά μόνο η πόλωση και ο διχασμός.
Με τον προεκλογικό αγώνα για τις ευρωεκλογές αλλά και αυτές της Αυτοδιοίκησης να προκηρύσσεται και επισήμως ο Αλ. Τσίπρας και τα στελέχη της κυβέρνησής του ξεδιπλώνουν μέρα με την ημέρα την τακτική που θα ακολουθήσουν. Στόχος η μείωση της μεγάλης διαφοράς που καταγράφουν στο σύνολό τους οι δημοσκοπήσεις, αποτυπώνοντας τις τάσεις του εκλογικού σώματος.
Η έλλειψη όμως πολιτικού αφηγήματος και η αδυναμία καθορισμού της πολιτικής ατζέντας σε συνδυασμό με τους πολίτες που έχουν εμφανώς γυρίσει την πλάτη στη σημερινή κυβέρνηση οδηγεί στην πλήρη υιοθέτηση του Δόγματος Πολάκη (σ.σ. Να κλείσουμε έναν πολιτικό στη φυλακή για να κερδίσουμε τις εκλογές) και στην τακτική των χυδαίων επιθέσεων που μετατρέπει την πολιτική ζωή του τόπου σε βούρκο.
Στο παίγνιο αυτό το Μαξίμου έχει βρει και συμπαραστάτες. «Γεφυροποιούς» αλλά και «δούρειους ίππους» που ενδυόμενοι τον μανδύα της «άλλης πλευράς» εμφανίζονται ως «τιμητές» την ώρα που κινούνται στα άκρα μέσω μιας χυδαίας και ανυπόστατης προπαγάνδας.
Το πλαίσιο που επιδιώκει να δημιουργήσει στην προεκλογική μάχη ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει τις προθέσεις του και επιβεβαιώνει τις ακραίες θέσεις του αλλά και τους λόγους της συμπόρευσης των άκρων που στόχο έχουν την παραμονή στην εξουσία με κάθε τρόπο και μέσο.
Είναι η πρώτη ίσως φορά μεταπολιτευτικά που το πολιτικό σκηνικό διαμορφώνεται με αυτόν τον τρόπο και μια κυβέρνηση δείχνει να μην ορρωδεί προ ουδενός στην προσπάθεια όχι να νικήσει τον πολιτικό αντίπαλο αλλά να τον σπιλώσει.
Το φιάσκο της Novartis που στήθηκε πάνω σε μια σκευωρία αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα. Όπως και η προσπάθεια σπίλωσης πολιτικών αντιπάλων που για το Μαξίμου θεωρούνται «εχθροί» και οι οποίοι ακόμη και σήμερα βρίσκονται στο στόχαστρο του ίδιου του Πρωθυπουργού.
Η υιοθέτηση fake news και η ανακύκλωση προπαγανδιστικών δημοσιευμάτων με, εν γνώσει του Αλ. Τσίπρα και των στενών του συνεργατών του, παραποίηση της πραγματικότητας είναι ενδεικτική.
Για «χυδαία προπαγάνδα που εκπορεύεται από το Μαξίμου» έκανε λόγο ο Κυριάκος Μητσοτάκης χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξή του. Λίγο μετά ο Πρωθυπουργός παρουσιάζοντας το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να το επιβεβαιώσει, προχωρώντας ακόμη περισσότερο και υποστηρίζοντας ότι ο πρόεδρος της Ν.Δ. θα κόψει το δώρο Χριστουγέννων στον ιδιωτικό τομέα και θα μειώσει και το αφορολόγητο.
Είναι πλέον, μέσα από τις αναφορές του ίδιου του Αλ. Τσίπρα, αποδεδειγμένο ότι η προπαγάνδα θα κυριαρχήσει το επόμενο διάστημα. Οι κάλπες είναι πλέον κοντά και η κλεψύδρα αδειάζει. Το πολιτικό μήνυμα που θα προκύψει μέσα από μια μεγάλη ήττα του ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζουν όλοι ότι θα προκαλέσει ντόμινο πολιτικών εξελίξεων. Όσο και αν ο Πρωθυπουργός μιλά για τη «στρατηγική επιλογή της εξάντλησης της τετραετίας»
Το μέγεθος της ήττας θα καθορίσει πλέον τις εξελίξεις. Αυτό φοβάται το Μαξίμου που διαπιστώνει ότι αδυνατεί να καλύψει τη διαφορά. Όποια προεκλογική εξαγγελία και αν κάνει, ότι παροχή και αν σκεφτεί. Η σημερινή εικόνα δεν αρέσει στους πολίτες και το μόνο που θα καταφέρουν οι επικοινωνιολόγοι του Αλ. Τσίπρα είναι να μεγαλώσουν ακόμη περισσότερο τη διαφορά.
Δυστυχώς για όσους έχουν επενδύσει σε αυτό η παράσταση πάλιωσε, δεν κόβει εισιτήρια. Οι πολίτες ενδιαφέρονται για το παρόν και κυρίως το μέλλον τους.
Η σκανδαλολογία τελείωσε. Και το χειρότερο είναι πως τα σκάνδαλα χτυπούν πλέον την πόρτα του Μεγάρου Μαξίμου. Μέσα από αποκαλύψεις με συγκεκριμένα στοιχεία αλλά και επώνυμες, δημόσιες και όχι με κουκούλα, καταγγελίες.