Φωτιά έχουν πάρει τα κομματικά επιτελεία λίγες μόλις μέρες πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου, με την μάχη για την ψήφo των νέων να έχει μεταφερθεί και στο TikTok.
Πολιτικοί αρχηγοί, κόμματα και κομματικές νεολαίες παλεύουν καθημερινά για τα views, τα likes και τα comments των χρηστών του σχετικά νέου μέσου ενημέρωσης.
Τη μάχη του TikTok φαίνεται να κερδίζουν οι πολιτικοί αρχηγοί των δύο μεγάλων κομμάτων, με τον πρωθυπουργό να ακολουθείται από 157,5 χιλιάδες χρήστες και τον Αλέξη Τσίπρα από 88,3 χιλιάδες.
Τα δύο συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα έχουν επιλέξει να κρατήσουν διαφορετική, πιο μοντέρνα στάση στην πλατφόρμα, σε μία απόπειρα να προσελκύσουν ουσιαστικά την νέα - απολιτίκ - γενιά.
Bloopers, κομματόσκυλα και ποδόσφαιρο
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο πρωθυπουργός εδώ και αρκετές μέρες ανεβάζει βίντεο με backstage και αστείες στιγμές από την καθημερινότητά του, ενώ χθες έκανε και το πρώτο haul που κάνει πολιτικός αρχηγός στην Ελλάδα, το gov.gr Haul. Το βίντεο στο οποίο αποκαλεί τον Πίνατ, το σκυλί του Μαξίμου «κομματόσκυλο», το bad hair day του πρωθυπουργού και το άγχος του να μην μπερδέψει τις πόλεις μεταξύ τους είναι ορισμένες μόνο από τις στιγμές που υπογράμμισαν στο δύσκολο αυτό ακροατήριο το ανθρώπινο πρόσωπο του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η συγκεκριμένη επικοινωνιακή τακτική μπορεί να ξεκλειδώσει για τον πρωθυπουργό και τη Νέα Δημοκρατία μεγάλη μερίδα των νέων ψηφοφόρων, που θεωρούν την πολιτική και συνεπώς τους πολιτικούς, κάτι μακριά από την καθημερινότητά τους. Η προβολή ανθρώπινων στιγμών και η απομυθοποίηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πιο δημοφιλή πλέον πλατφόρμα που χρησιμοποιούν οι νέοι είναι μια προσέγγιση που θα φέρει πιο κοντά του τα απολιτίκ μάτια σημαντικού μέρους της γκρίζας ζώνης ακόμα και μερίδας των πολιτών που κινούνται προς την αποχή.
Την απήχηση των βίντεο του πρωθυπουργού προσπάθησε να ακολουθήσει και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας. Συγκεκριμένα, επιδίωξε να πολεμήσει τα bloopers του πρωθυπουργού με μερικές ποδοσφαιρικές συζητήσεις, σχολιαστικά βίντεο της πολιτικής επικαιρότητας από το αμάξι του και πολλές στιγμές από τις προεκλογικές του συγκεντρώσεις.
TikTok αλά Youtube
Την ίδια στιγμή, ο Νίκος Ανδρουλάκης αρκείται στην δημοσίευση βίντεο από προεκλογικές του ομιλίες και συγκεντρώσεις, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό κοινό 12 χιλιάδων ακολούθων.
Στην ίδια γραμμή κινείται και ο Γιάνης Βαρουφάκης, με 12,6 χιλιάδες ψηφοφόρους και βίντεο από ομιλίες και τηλεοπτικές τους εμφανίσεις, αλλά και η Ζωή Κωνσταντοπούλου, μέσω της επίσημης σελίδας της Πλεύσης Ελευθερίας και κάτι περισσότερο από 3.500 ακολούθους.
ΚΚΕ και Ελληνική Λύση δεν έχουν επίσημες σελίδες στην πλατφόρμα, με την πολιτική τους παρουσία στο μέσο να γίνεται μέσω hashtags που χρησιμοποιούν οι χρήστες και βίντεο που οι ίδιοι δημιουργούν.
Στη μάχη και οι κομματικές νεολαίες
Από την πλευρά της Νέας Δημοκρατία, ενεργό ρόλο στην πλατφόρμα έχουν και η επίσημη σελίδα της ΝΔ αλλά και αυτή της νεολαίας του κόμματος της ΟΝΝΕΔ. Μεγαλύτερη απήχηση από τις δύο φαίνεται να έχει αυτή της νεολαίας με βίντεο που πραγματεύονται το πρώτο ένσημο, τους διαδραστικούς πίνακες στα σχολεία και την αύξηση του κατώτατου μισθού να συγκεντρώνουν εκατοντάδες χιλιάδες προβολές.
Στον αγώνα του TikTok έχει πέσει και η νεολαία της αντιπολίτευσης η οποία επιλέγει να αναπαράγει βίντεο από πορείες, διαμαρτυρίες αλλά και κριτικής σε λεγόμενα ή πεπραγμένα της κυβέρνησης.
Αποδεικνύεται από την πρόσφατη προεκλογική εκστρατεία ότι η επικοινωνία των πολιτικών μηνυμάτων στους πολίτες και πόσο μάλλον στη νέα γενιά έχει αλλάξει μέσο και μεθόδους. Ευχάριστα, σύντομα βίντεο με όμορφα γραφικά συγκεντρώνουν πολλές περισσότερες προβολές από προεκλογικά μακροσκελή βίντεο ακόμα και από τις παρουσιάσεις των προγραμμάτων των κομμάτων.