Ν. Ταχιάος: Από το Ταμείο Ανάκαμψης τα χρήματα για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
(ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
(ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI

Ν. Ταχιάος: Από το Ταμείο Ανάκαμψης τα χρήματα για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

Η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, που έχει υποστεί μεγάλες ζημιές από την κακοκαιρία «Daniel», θα γίνει με χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην ΕΡΤ, το βράδυ της Τετάρτης.

«Οι ζημιές είναι πραγματικά πολύ μεγάλες στα δίκτυα των μεταφορών, οφείλω να πω ότι είναι μεγαλύτερες, πολύ μεγαλύτερες στον σιδηρόδρομο. Ο σιδηρόδρομος θα αποτελέσει μια νέα περιπέτεια. Με την έννοια ότι σαν μήκος περίπου 50 χιλιομέτρων, από το Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, είναι αναγκαστική διακοπή των δρομολογίων», υπογράμμισε ο υφυπουργός.

Όπως εξήγησε, έχει καταστραφεί η σιδηροδρομική υποδομή, ένα πολύ μεγάλο τμήμα της και φυσικά υπάρχουν προβλήματα που αγγίζουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης σηματοδότησης, αυτά που όλος ο κόσμος έχει μάθει τα τελευταία χρόνια είναι, εκτός λειτουργίας και μάλλον είναι πάρα πολύ δύσκολο να αναταχθεί. «Πρέπει να γίνει επανακατασκευή. Εκεί λοιπόν είναι το μεγάλο πρόβλημα: στον ΠΑΘΕ, στον άξονα που συνδέει την Αθήνα με τη Σπάρτη, τον οδικό άξονα», επισήμανε.

Σημείωσε επίσης πως υπάρχουν μεγάλα προβλήματα και στους παράπλευρους δρόμους του οδικού δικτύου και σχολίασε πως υπάρχουν ανάγκες για πολλές κατασκευές και φυσικά και μέσα στο οδικό δίκτυο των νομών της Θεσσαλίας.

«Εκείνο που αποκτήσαμε εμείς πλέον είναι η δυνατότητα του να παίρνουμε από άλλες υπηρεσίες, από άλλες αρχές, την αρμοδιότητα της κατασκευής έργων που δεν αποτελούν τη συνήθη αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών και να εκτελούμε με διαδικασίες fast track, ακριβώς επειδή πρόκειται για μία ολική καταστροφή η οποία έχει πραγματικά σε ένα μεγάλο βαθμό βιβλικά χαρακτηριστικά, όχι τα ίδια παντού», ανέφερε.

Όπως είπε, στόχος είναι σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο είναι ενός - δύο μηνών, να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε το ρεύμα καθόδου της σιδηροδρομικής γραμμής, δηλαδή αυτό που έρχεται από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. «Μιλάμε για ταχύτητες οι οποίες θα είναι το μάξιμουμ 80 χιλιόμετρα την ώρα και με την ντιζελοκίνηση, κάτι το οποίο θα αποκαταστήσει κυρίως τις εμπορικές μετακινήσεις μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και δευτερευόντως της επαρχίας», τόνισε.

«Εκείνο το οποίο θα ακολουθήσει θα είναι η ανακατασκευή του συνόλου της γραμμής μετά από το τμήμα του Δομοκού μέχρι και ουσιαστικά το Παλαιοφάρσαλο. Εκεί θα αναγκαστούμε να κατασκευάσουμε από την αρχή το μεγαλύτερο μέρος των ηλεκτρονικών συστημάτων γιατί έχουν υποστεί πάρα πολύ σημαντικές ζημιές και όσα έχουν διασωθεί πιθανότατα δε βρίσκουν κάποια ανταλλακτικά σήμερα, γιατί είναι κατασκευές προηγούμενων δεκαετιών», είπε ο κ. Ταχιάος.

«Τα χρήματα θα τα πάρουμε από το Ταμείο Ανάκαμψης»

«Στην πράξη είχαν δοθεί με διοικητική παραλαβή προς χρήση. Οπότε αυτό είναι ένα μεγάλο πλήγμα για τον σιδηρόδρομο. Πρέπει να σας πω ότι η ολική ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου θα πάρει πολύ χρόνο», σημείωσε και επισήμανε πως «τα χρήματα θα τα πάρουμε από το Ταμείο Ανάκαμψης, είναι από τα 600 εκατομμύρια που διασφαλίστηκαν προηγουμένως από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ήδη κάνουμε το τεχνικό δελτίο. Δεν θα σας πω το νούμερο, γιατί και εμένα με τρομοκρατεί, αλλά είναι πολλά λεφτά».

«Οι ζημιές στο οδικό δίκτυο είναι σημαντικές, αλλά αναλογικά με τον σιδηρόδρομο δεν είναι τόσο βίαιες και τόσο καθοριστικές. Στο σιδηρόδρομο είναι πολύ μεγάλες οι ζημιές. Αυτό πρέπει να το πούμε. Και θα χρειαστεί να κάνουμε και παραδοχές, κατασκευαστικές και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις ώστε να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον», ανέφερε.

«Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι στον κάμπο έπεσε αυτές τις μέρες όγκος τρεισήμισι δισεκατομμυρίων τόνων κυβικών μέτρων νερού. Μπορείτε να φανταστείτε το νούμερο – είναι τεράστιο. Ξήλωσε τις σιδηροδρομικές υποδομές. Πρέπει να πούμε ότι οι υποδομές οι υπόλοιπες, σε ένα πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, έχουν αντέξει, ακόμα και αν υπήρξαν ζημιές», σημείωσε και επισήμανε πως τα μεγαλύτερα προβλήματα έχουν ήδη εντοπιστεί, κυρίως στην αγροτική οδοποιία, αυτή που εξυπηρετεί την τοπική οικονομία.

Τέλος, για την οδική σύνδεση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, σχολίασε πως «πρέπει να περιμένουμε να πέσουν τα νερά στον ΠΑΘΕ. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα».