Η Μαρία Πετροπούλου, Digital Marketing Executive στην RDC Informatics εξηγεί πως η τεχνολογία και τα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν στον χώρο της εκπαίδευσης.
Συνέντευξη στην Μαρία Γεωργιάδου
Ποιος είναι ο ρόλος του digital marketing στη στρατηγική ανάπτυξης ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού οργανισμού;
Το digital marketing αποτελεί σήμερα βασικό πυλώνα της στρατηγικής ανάπτυξης ενός εκπαιδευτικού οργανισμού. Επιτρέπει τη στοχευμένη επικοινωνία με κατάλληλα κοινά – από υποψήφιους μαθητές και φοιτητές έως γονείς και επαγγελματίες – με τρόπο μετρήσιμο, ευέλικτο και αποτελεσματικό. Μέσω ψηφιακών καναλιών, ένας οργανισμός μπορεί να χτίσει σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό του, να αναδείξει τα μοναδικά του πλεονεκτήματα και να ενισχύσει τη δυναμική του σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Πώς βοηθά το digital marketing στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας ενός εκπαιδευτικού brand;
Η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας (brand awareness) επιτυγχάνεται μέσω της διαρκούς παρουσίας και συνέπειας σε ψηφιακά μέσα, όπως τα social media, η διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης και οι καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το digital marketing δίνει τη δυνατότητα σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό να επικοινωνεί με τρόπο δημιουργικό, άμεσο και ουσιαστικό τη φιλοσοφία του, τις αξίες του και τις υπηρεσίες του, ενισχύοντας τη συνοχή του brand και κερδίζοντας θέση στο μυαλό του κοινού.
Ποιος είναι ο ρόλος του περιεχομένου (content marketing) στην επικοινωνία με γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς;
Το περιεχόμενο αποτελεί βασικό φορέα αξίας και εμπιστοσύνης στη σχέση ενός εκπαιδευτικού οργανισμού με το κοινό του. Μέσα από αξιόλογο περιεχόμενο, όπως άρθρα, βίντεο, infographics, case studies ή ακόμα και testimonials, ο οργανισμός μπορεί να απαντήσει σε ερωτήματα, να καθοδηγήσει την απόφαση εγγραφής και να αναδείξει το εκπαιδευτικό του έργο.
Το content marketing δεν είναι απλώς εργαλείο προβολής, αλλά μια στρατηγική προσέγγισης που χτίζει σχέση, ενημερώνει και τελικά ενισχύει τη φήμη του οργανισμού.
Ποια είναι τα πιο άμεσα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει ένας εκπαιδευτικός οργανισμός από μια σωστά οργανωμένη digital marketing στρατηγική;
Τα πιο άμεσα οφέλη περιλαμβάνουν την αύξηση των εγγραφών και των αιτήσεων ενδιαφέροντος, την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand, τη διατήρηση και ενίσχυση των σχέσεων με το υφιστάμενο κοινό και διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Επιπλέον, η σωστά οργανωμένη στρατηγική επιτρέπει καλύτερη αξιοποίηση του προϋπολογισμού, στοχευμένη προσέγγιση υποψήφιων μαθητών και τη δυνατότητα άμεσης ανάλυσης της αποτελεσματικότητας κάθε ενέργειας. Γεγονός, που μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο σε κάθε εκπαιδευτικό οργανισμό.
Πώς μπορεί να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα μιας digital marketing καμπάνιας στον τομέα της εκπαίδευσης;
Η αποτελεσματικότητα μιας digital marketing καμπάνιας στον τομέα της εκπαίδευσης μπορεί να μετρηθεί με σαφή και μετρήσιμα δεδομένα, ανάλογα με τους στόχους που έχουν τεθεί. Οι βασικοί δείκτες περιλαμβάνουν:
Αριθμό αιτήσεων ενδιαφέροντος ή εγγραφών, που αποτελεί και τον πιο άμεσο δείκτη απόδοσης.
Ποσοστά μετατροπής (conversion rates) από επισκέπτες σε leads ή εγγραφές, μέσω φόρμας ή call-to-action.
Επισκεψιμότητα στο website, ειδικά σε σελίδες με εκπαιδευτικά προγράμματα ή φόρμες επικοινωνίας.
Αλληλεπίδραση στα social media (likes, shares, σχόλια), που δείχνει το επίπεδο δέσμευσης του κοινού.
Open & click-through rates σε email καμπάνιες, που δείχνουν το ενδιαφέρον για τις προσφορές ή τα νέα του οργανισμού.
CPA (Cost per acquisition), που δείχνει την αποδοτικότητα της διαφήμισης σε σχέση με τον προϋπολογισμό.
Τέλος, εξίσου σημαντική είναι και η ποιοτική ανάλυση, όπως η ανατροφοδότηση από το κοινό ή οι ερωτήσεις που τίθενται κατά την επικοινωνία, καθώς δίνουν χρήσιμα insights για τη βελτίωση της στρατηγικής.