Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα πάντα στο ελληνικό Δημόσιο
Shutterstock
Shutterstock
Σ. Ασθενίδης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα πάντα στο ελληνικό Δημόσιο

Τις σημαντικές αλλαγές που προωθούν οι τεχνολογίες της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχέσεις του πολίτη με το Δημόσιο, αλλά και τη μεταρρύθμιση του Ψηφιακού Κτηματολογίου αναλύει ο διευθύνων σύμβουλος στην Κοινωνία της Πληροφορίας, Σταύρος Ασθενίδης, σε συνέντευξή του στο Liberal.

Ο κ. Ασθενίδης υπογραμμίζει τον καταλυτικό ρόλο που θα διαδραματίσουν τα εργαλεία ΑΙ σε κρίσιμους τομείς του Δημοσίου, όπως η Υγεία, η Παιδεία και η Δικαιοσύνη, ενώ επισημαίνει τα πολλαπλά οφέλη που εισφέρουν οι νέες τεχνολογίες, με σκοπό την περιστολή της γραφειοκρατίας, τη βελτίωση της διαφάνειας αλλά και την αύξηση της αποτελεσματικότητας των δημοσίων υπηρεσιών.

Συνέντευξη στον Χρήστο Θ. Παναγόπουλο

Ποιοι βασικοί τομείς του ελληνικού Δημοσίου  επωφελούνται άμεσα από την ενσωμάτωση τεχνολογιών AI; Ποιες υπηρεσίες έχουν ήδη εκσυγχρονιστεί με τη χρήση τους;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) αποτελεί έναν ισχυρό καταλύτη για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού Δημοσίου και μπορεί να διαμορφώσει νέες προοπτικές με στόχο τη βελτίωση της ζωής των πολιτών.

Η ανάδειξη πρωτοπόρων ψηφιακών υπηρεσιών με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι πλέον για όλους εμάς στην Κοινωνία της Πληροφορίας το επόμενο στοίχημα.

Τα οφέλη είναι εξόχως σημαντικά για βασικούς τομείς του ελληνικού Δημοσίου όπως:

  • Στην Υγεία με την ταχύτερη και εγκυρότερη διάγνωση ασθενειών, την εξατομικευμένη φαρμακευτική αγωγή με βάση τα γενετικά δεδομένα και το ιατρικό ιστορικό του κάθε ασθενούς καθώς και την βελτιστοποίηση της διοίκησης των νοσοκομείων στην διαχείριση των ραντεβού, των κλινών και τον οικονομικών πόρων μειώνοντας τους χρόνους αναμονής και αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα.
  • Στην Εκπαίδευση με την εξατομικευμένη μάθηση, όπου η AI μπορεί να δημιουργήσει προσαρμοσμένα μαθησιακά προγράμματα για κάθε μαθητή, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις δυνατότητές του.
  • Με την αυτόματη αξιολόγηση γραπτών εργασιών και την αναλυτική ανατροφοδότηση των μαθητών και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αναλάβει επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η διόρθωση ασκήσεων, απελευθερώνοντας χρόνο για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα μπορούν να επικεντρωθούν σε πιο δημιουργικές δραστηριότητες.
  • Στη Δικαιοσύνη με την ανάλυση και επεξεργασία μεγάλων όγκων νομικών εγγράφων εντοπίζοντας σχετικές πληροφορίες και υποστηρίζοντας τους δικαστές στη λήψη αποφάσεων αλλά και στην πρόβλεψη της εγκληματικότητας καθώς μπορεί να αναλύσει δεδομένα για να εντοπίσει περιοχές με αυξημένο κίνδυνο εγκληματικότητας και να βοηθήσει στην πρόληψή της.

Και αυτές είναι μόνο μερικές από τις περιπτώσεις αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης άμεσα από το Ελληνικό Δημόσιο. Σε όλους τους κλάδους της δημόσιας πολιτικής όπως είναι η Δημόσια Ασφάλεια (με την επιτήρηση και την διαχείριση κρίσεων), οι Υποδομές (με την συντήρηση στα δίκτυα ύδρευσης ή ηλεκτροδότησης) και η Δημόσια Διοίκηση (με την αυτοματοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών), η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να διαμορφώσει νέες προοπτικές με στόχο τη βελτίωση της ζωής των πολιτών.

Αναφορικά με το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, θα ήθελα να σημειώσω ότι η χώρα μας ήδη κάνει τα πρώτα σημαντικά βήματα αναφορικά με την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στις δημόσιες υπηρεσίες.

Ενδεικτικά παραδείγματα αυτής της εξέλιξης αποτελούν:

  • Το Gov.gr: Η ενιαία ψηφιακή πύλη της δημόσιας διοίκησης, η οποία έχει ενσωματώσει έναν ψηφιακό βοηθό (chatbot) που βασίζεται σε τεχνολογίες ΤΝ. Αυτός ο βοηθός μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις των πολιτών σχετικά με διάφορες υπηρεσίες και διαδικασίες, παρέχοντας έτσι γρήγορες και εξατομικευμένες απαντήσεις.
  • Το Κτηματολόγιο, το οποίο χρησιμοποιεί αλγόριθμους ΤΝ για την αυτοματοποίηση εργασιών που σχετίζονται με την επεξεργασία συμβολαίων και την ανάλυση μεγάλων όγκων δεδομένων.
  • Το Υπουργείο Υγείας στο οποίο υπάρχουν πιλοτικές εφαρμογές που αξιοποιούν την ΤΝ για την ανάλυση ιατρικών εικόνων, τη διάγνωση ασθενειών και την πρόβλεψη επιδημιών.
  • Οι ελεγκτικοί φορολογικοί μηχανισμοί που ενσωματώνονται στην εργαλειοθήκη της ΑΑΔΕ για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και του οικονομικού εγκλήματος.

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη συμβάλλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας και στην απλοποίηση των διαδικασιών στον δημόσιο τομέα; Υπάρχουν συγκεκριμένες προκλήσεις ή δυσκολίες που αντιμετωπίζει το ελληνικό Δημόσιο στη διαδικασία ενσωμάτωσης των τεχνολογιών AI;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) έχει αρχίσει να διαδραματίζει ήδη σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της αποδοτικότητας και την απλοποίηση διαδικασιών στον δημόσιο τομέα, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη.

Με την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών όπως η επεξεργασία αιτήσεων (π.χ. άδειες, επιδόματα), ο έλεγχος και επαλήθευση δεδομένων, η διαχείριση εγγράφων και αρχειοθέτηση. Αυτό επιτρέπει στους υπαλλήλους να εστιάσουν σε πιο στρατηγικά έργα.

Με την βελτιστοποίηση εξυπηρέτησης των πολιτών. Συγκεκριμένα πλέον οι δημόσιοι οργανισμοί μπορούν με τη χρήση chatbots και εικονικών βοηθών να παρέχουν 24/7 υποστήριξη, απαντώντας σε συχνές ερωτήσεις και καθοδηγώντας τους πολίτες στις κατάλληλες υπηρεσίες.

Επίσης, η ΤΝ μπορεί να αναλύσει μεγάλες ποσότητες δεδομένων, αποκαλύπτοντας πρότυπα και τάσεις που δεν είναι εύκολα ορατές. Όπως η πρόβλεψη αναγκών (π.χ. υγειονομική περίθαλψη, κοινωνικές υπηρεσίες), η κατανομή πόρων (π.χ. αστυνομικές ή πυροσβεστικές μονάδες) και η καταπολέμηση της Διαφθοράς και ενίσχυση της διαφάνειας. Μέσω της ανάλυσης δεδομένων και της παρακολούθησης συναλλαγών, η ΤΝ μπορεί να εντοπίσει ύποπτες δραστηριότητες, συμβάλλοντας στην αποτροπή κακής διαχείρισης ή κατάχρησης πόρων.

Καθοριστική, τέλος, είναι η συμβολή της AI στον εξορθολογισμό των διαδικασιών Δημόσιας Διοίκησης, στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, στην ενοποίηση υπηρεσιών σε ενιαίες πλατφόρμες (one-stop shops) και στην διαχείριση κρίσεων.

Η ενσωμάτωση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στο ελληνικό Δημόσιο είναι όμως μια απαιτητική διαδικασία και υπάρχουν αρκετές προκλήσεις (π.χ. θέματα ηθικής, προστασίας δεδομένων και κατάρτισης προσωπικού) που πρέπει να ξεπεραστούν για την επιτυχή εφαρμογή τους. Παρόλα αυτά, με τη σωστή στρατηγική, η ΤΝ μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία ενός αποτελεσματικότερου, διαφανέστερου και φιλικότερου προς τον πολίτη συστήματος δημόσιας διοίκησης.

Οι πιο βασικές δυσκολίες έγκεινται στην έλλειψη σύγχρονων υποδομών καθώς πολλοί δημόσιοι οργανισμοί στην Ελλάδα λειτουργούν με παλαιά συστήματα πληροφορικής, τα οποία δεν μπορούν να υποστηρίξουν σύγχρονες εφαρμογές ΤΝ αλλά και στην έλλειψη ενοποίησης μεταξύ διαφορετικών πλατφορμών και βάσεων δεδομένων, γεγονός που δυσχεραίνει τη διαχείριση και την ανάλυση δεδομένων.

Σημαντική δυσκολία είναι επίσης η απουσία εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού με τις απαραίτητες δεξιότητες σε ΤΝ, μηχανική μάθηση και μεγάλα δεδομένα (big data) αλλά και η «αντίσταση» στο διαμορφούμενο περιβάλλον καθώς πολλοί εργαζόμενοι στο Δημόσιο ανησυχούν (αδίκως) για τη θέση τους ή είναι συνηθισμένοι στις παραδοσιακές μεθόδους εργασίας.

Τελευταίο αλλά όχι έσχατο, αξίζει να σημειωθεί ότι μολονότι υπάρχουν ευρωπαϊκά προγράμματα για την ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης, η διαχείριση αυτών των οικονομικών πόρων συχνά είναι αργή λόγω των πολύπλοκων διαδικασιών.

Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τη σχέση και την εμπειρία του πολίτη στις συναλλαγές του με το Δημόσιο και με ποιους τρόπους μειώνει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει τη σχέση των πολιτών με το Δημόσιο, καθιστώντας τις υπηρεσίες πιο αποτελεσματικές, φιλικές προς τον χρήστη και προσαρμοσμένες στις ανάγκες των πολιτών. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ΤΝ δεν αποτελεί αντικατάσταση των ανθρώπων, αλλά ένα εργαλείο που μπορεί να τους βοηθήσει να εκτελέσουν τις εργασίες τους πιο αποτελεσματικά.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αναδιαμορφώνει βαθιά τη σχέση των πολιτών με το Δημόσιο, μετατρέποντας τις συναλλαγές σε μια πιο αποτελεσματική, εξατομικευμένη και φιλική προς τον χρήστη εμπειρία. Ας δούμε πώς αλλάζει η σχέση του πολίτη με το Δημόσιο:

  • Εξατομικευμένες υπηρεσίες: Η ΤΝ επιτρέπει την παροχή υπηρεσιών που προσαρμόζονται στις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε πολίτη. Για παράδειγμα, ένα chatbot με ΤΝ μπορεί να παρέχει εξατομικευμένες συμβουλές σχετικά με φορολογικά θέματα ή να βοηθήσει στην συμπλήρωση ηλεκτρονικών αιτήσεων.
  • Βελτιωμένη εξυπηρέτηση πελατών: Οι chatbots και τα virtual assistants που βασίζονται σε ΤΝ μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις των πολιτών 24/7, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής και αυξάνοντας την ικανοποίηση των πολιτών.
  • Πρόληψη σφαλμάτων: Η ΤΝ μπορεί να εντοπίσει και να διορθώσει σφάλματα σε έγγραφα και αιτήσεις, μειώνοντας την πιθανότητα απορρίψεων και καθυστερήσεων.
  • Αύξηση της διαφάνειας: Οι αλγόριθμοι ΤΝ μπορούν να αναλύσουν μεγάλους όγκους δεδομένων για να εντοπίσουν προβλήματα και να βελτιώσουν τις διαδικασίες.
  • Ενδυνάμωση των πολιτών: Η ΤΝ μπορεί να βοηθήσει τους πολίτες να κατανοήσουν καλύτερα τις δημόσιες υπηρεσίες και να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση των πολιτικών.
  • Αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών: Η ΤΝ μπορεί να αυτοματοποιήσει πολλές επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η εισαγωγή δεδομένων, η επαλήθευση εγγράφων και η υπογραφή εγγράφων.
  • Βελτιστοποίηση ροών εργασίας: Η ΤΝ μπορεί να αναλύσει τις υπάρχουσες διαδικασίες και να προτείνει βελτιώσεις για τη μείωση του χρόνου και του κόστους.
  • Μείωση της γραφειοκρατίας: Η ΤΝ μπορεί να μειώσει την ανάγκη για φυσική παρουσία σε δημόσιες υπηρεσίες και να απλοποιήσει τις διαδικασίες υποβολής αιτήσεων.
  • Βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών: Η ΤΝ μπορεί να διευκολύνει την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιών, μειώνοντας την ανάγκη για χειροκίνητη επεξεργασία.

Να επισημάνω εδώ, ότι με πρωτοβουλία του υπουργού κ. Δ, Παπαστεργίου είναι ήδη σε εξέλιξη η ωρίμανση και πρόκειται να προκηρυχθεί άμεσα διαγωνισμός για την εισαγωγή μέσω συμφωνίας-πλαισίου υπηρεσιών και εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημόσια διοίκηση.

Πόσο σημαντική είναι η διαφάνεια και προστασία των προσωπικών δεδομένων στην αλληλεπίδραση των πολιτών με τις υπηρεσίες AI του Δημοσίου;

Η διαφάνεια και η προστασία των προσωπικών δεδομένων δεν είναι μόνο νομική υποχρέωση αλλά και απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία ενός αξιόπιστου συστήματος που προωθεί τη χρήση της ΤΝ με τρόπο δίκαιο, ασφαλή και φιλικό προς τον πολίτη.

Πρέπει να εργαστούμε μεθοδευμένα για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη αν γνωρίζουν ότι τα προσωπικά τους δεδομένα είναι ασφαλή και δεν χρησιμοποιούνται καταχρηστικά και ότι οι αλγόριθμοι είναι διαφανείς και δεν λαμβάνουν αυθαίρετες ή άδικες αποφάσεις. Η εμπιστοσύνη είναι κρίσιμος παράγοντας για τη μακροπρόθεσμη αποδοχή αυτών των τεχνολογιών.

Ακρως σημαντικό θέμα για το οποίο έχει γίνει πολύς λόγος είναι η διασφάλιση δικαιωμάτων και η συμμόρφωση με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της ΕΕ, η οποία είναι υποχρεωτική για κάθε δημόσια υπηρεσία που επεξεργάζεται δεδομένα πολιτών. Αυτό σημαίνει ότι οι υπηρεσίες AI πρέπει, μεταξύ άλλων, να παρέχουν σαφή πληροφόρηση για τον τρόπο και τον σκοπό επεξεργασίας των δεδομένων και να προσφέρουν στους πολίτες δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης ή διαγραφής των δεδομένων τους.

Η ασφάλεια των δεδομένων είναι απαραίτητη για την αποφυγή διαρροών ή παραβιάσεων, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρές συνέπειες για τους πολίτες και απώλειας εμπιστοσύνης στις δημόσιες υπηρεσίες. Οι πολίτες πρέπει να κατανοήσουν πλήρως πώς λειτουργούν οι υπηρεσίες AI και πώς επηρεάζουν τη ζωή τους. Να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, π.χ., μέσω δημόσιου διαλόγου για την ανάπτυξη και εφαρμογή αυτών των υπηρεσιών.

Οφείλουμε, όλοι μαζί, και στην Κοινωνία της Πληροφορίας, αυτό είναι το όραμά μας, να καλλιεργηθεί κλίμα εμπιστοσύνης στην Ψηφιακή Διακυβέρνηση. Η διαφάνεια και η προστασία δεδομένων είναι απαραίτητες για τη μετάβαση σε ένα πλήρως ψηφιοποιημένο και φιλικό προς τον πολίτη Δημόσιο, στο οποίο οι πολίτες αισθάνονται ότι οι προσωπικές τους πληροφορίες χρησιμοποιούνται με υπευθυνότητα.

Ποια είναι η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημιουργία και την ταχύτερη υλοποίηση του Ψηφιακού Κτηματολογίου και με ποιον τρόπο μπορεί να βοηθήσει στην προστασία της δημόσιας περιουσίας και στην αποφυγή περιπτώσεων καταπάτησης ή κακής διαχείρισης των ακινήτων;

Το Κτηματολόγιο έγινε πρόσφατα, κατόπιν σχετικής νομοθέτησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο πρώτος φορέας του ελληνικού δημοσίου που ενέταξε τη χρήση AI υποστηρικτικά στη λήψη διοικητικών αποφάσεων. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο αναλύει συμβόλαια σε φυσική γλώσσα, αντικαθιστώντας τον χειροκίνητο έλεγχο από τους νομικούς του Κτηματολογίου, αναγνωρίζει το είδος της πράξης που περιγράφεται στο συμβόλαιο και παράγει εισήγηση για τον νομικό έλεγχο που απαιτείται.

Φυσικά, η τελική απόφαση ανήκει πάντοτε στον άνθρωπο, στο φυσικό πρόσωπο που επιβλέπει τη διαδικασία, όμως πρόκειται για μια τεράστια εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για το ελληνικό δημόσιο, αλλά και σημαντική διευκόλυνση για τον εκάστοτε επαγγελματία ή εργαζόμενο. Η μεταρρύθμιση αυτή εντάσσεται σε μια συνολική φιλοσοφία διακυβέρνησης που θέτει τον πολίτη στο επίκεντρο.

Κάθε νέο εργαλείο που προστίθεται υπηρετεί την ανάγκη για αμεσότητα, ακρίβεια και αξιοπιστία στη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας. Πιστεύω ότι οι ενέργειες του αρμόδιου υφυπουργού κ. Κ. Κυρανάκη και της διοίκησης του Κτηματολογίου υπηρετούν ακριβώς αυτή τη φιλοσοφία και αυτό θα οδηγήσει σε εμφανή αποτελέσματα στο άμεσα μέλλον.

Πώς διευκολύνει η AI τον εντοπισμό σφαλμάτων ή παραλείψεων στα κτηματολογικά δεδομένα, και τι σημαίνει αυτό για την αξιοπιστία του συστήματος;

Ένας βασικός λόγος που κρίνεται σημαντικό να ολοκληρωθεί η μεταρρύθμιση του Κτηματολογίου αφορά ακριβώς την αξιοπιστία που αναφέρετε. Στόχος είναι συνολικά η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας στη χώρα, να γίνεται μέσα από το Κτηματολόγιο και άρα μέσα από ένα σύνολο ενιαίων κανόνων, ένα κοινό καθεστώς. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την εικόνα που σε πολλές περιοχές υφίσταται μέχρι και σήμερα με την παράλληλη λειτουργία υποθηκοφυλακείων.

Οι νέες τεχνολογίες έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμες τόσο στον εντοπισμό σφαλμάτων όσο και για την αποφυγή νέων, και συνεπώς ενισχύουν την αξιοπιστία του συστήματος καταγραφής και αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα. Ενδεικτικά, θα αναφερθώ στην πλατφόρμα maps.ktimatologio.gr, η οποία βρίσκεται σε λειτουργία εδώ και αρκετούς μήνες. Μέσα από αυτήν, οι πολίτες δύνανται να έχουν εύκολη πρόσβαση στην υπάρχουσα καταγραφή της ακίνητης περιουσίας τους και άρα να εντοπίσουν τυχόν λάθη και να προχωρήσουν στις κατάλληλες ενέργειες όπου κρίνεται αυτό απαραίτητο.

Με το νέο έτος θα γίνει διαθέσιμη και η πλατφόρμα metavoles.ktimatologio.gr, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα του πολίτη να διορθώνει ή να συμπληρώνει στοιχεία τα οποία συνδέονται και αφορούν την ιδιοκτησία του, σε περιπτώσεις όπου δεν θίγονται άλλοι ιδιοκτήτες. Για παράδειγμα, στο εμβαδόν των οικοπέδων ή των κτισμάτων, σύγχρονες μετρήσεις κατά κανόνα έχουν μικρές αποκλίσεις από τις παλαιότερες. Οι σημερινές χρήσεις συχνά δεν αντιστοιχούν σε εκείνες των παλαιών συμβολαίων. Αλλαγές αυτού του τύπου θα μπορούν να γίνονται πλέον πολύ πιο εύκολα, όπως εξάλλου το ήθελαν ανέκαθεν οι ιδιοκτήτες.

Ποιες είναι οι επόμενες τεχνολογικές εξελίξεις που θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στο Ψηφιακό Κτηματολόγιο, και πώς βλέπετε το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης σε αυτόν τον τομέα;

Από τις αρχές του νέου έτους έχει προαναγγελθεί η χρήση ενός νέου ψηφιακού εργαλείου, του Price Map. Μέσα από αυτό, θα δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης στις πραγματικές τιμές συναλλαγής για όλη την κτηματογραφημένη επικράτεια. Όσον αφορά την Τεχνητή Νοημοσύνη, είναι δεδομένο ότι έχουμε δει μόνο ένα μικρό δείγμα των δυνατοτήτων που μπορεί να προσφέρει στο πλαίσιο μιας ορθολογικής αξιοποίησης.

Οι δυνατότητες αυτές χαρτογραφούνται. Είναι δεδομένο, για παράδειγμα, ότι το AI μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο συνολικά στο δημόσιο, σε ό,τι αφορά την ανάλυση μεγάλου όγκου πληροφοριών ή τεχνικών-νομικών εγγράφων. Με τη χρήση επεξεργασίας φυσικής γλώσσας, η AI μπορεί να αναλύει νομικά έγγραφα και να εξάγει κρίσιμες πληροφορίες, όπως είναι η αυτόματη ανάγνωση και καταχώριση δεδομένων από συμβόλαια και διαθήκες, η αποσαφήνιση νομικών όρων ή η δημιουργία περίληψης εγγράφων για διευκόλυνση της κατανόησης.

 Η υλοποίηση του Ψηφιακού Κτηματολογίου ενισχύει τον ευρύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, προάγοντας την αποτελεσματική διαχείριση και τη λογοδοσία στον δημόσιο τομέα.