DeepMind: Η Τεχνητή Νοημοσύνη της Google μπορεί τώρα να παίξει πινγκ πονγκ σε ανταγωνιστικό επίπεδο
shutterstock
shutterstock

DeepMind: Η Τεχνητή Νοημοσύνη της Google μπορεί τώρα να παίξει πινγκ πονγκ σε ανταγωνιστικό επίπεδο

Πριν η Τεχνητή Νοημοσύνη κατακτήσει τον κόσμο, φαίνεται ότι θα μας νικήσει πρώτα στο πινγκ πονγκ: Η Google ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός ρομπότ που κάνει χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης DeepMind, που είναι πλέον σε θέση να παίζει πινγκ-πονγκ σε «ερασιτεχνικό ανθρώπινο επίπεδο» επιδόσεων, σύμφωνα με το techradar.

Το εργαστήριο της DeepMind είναι το μέρος όπου η Google εργάζεται πάνω σε μερικές από τις πιο προηγμένες τεχνολογίες AI της, και έχουμε δει στο παρελθόν πολλά πρακτικά πειράματα DeepMind: τα πάντα, από AI που προσθέτει ήχο σε σιωπηλά βίντεο, μέχρι την ανακάλυψη νέων υλικών.

Σε ένα νέο έγγραφο, οι ερευνητές της Google λένε ότι το ρομπότ επιτραπέζιας αντισφαίρισης κατάφερε να κερδίσει 13 από τους 29 αγώνες που έπαιξε εναντίον ανθρώπων, με το ποσοστό επιτυχίας του να ποικίλλει ανάλογα με την ικανότητα των παικτών με τους οποίους συναγωνιζόταν (από αρχάριους έως προχωρημένους).

«Αυτός είναι ο πρώτος ρομποτικός πράκτορας ικανός να παίξει ένα άθλημα με ανθρώπους στο ανθρώπινο επίπεδο και αποτελεί ορόσημο στην εκμάθηση και τον έλεγχο των ρομπότ», γράφουν οι ερευνητές, αν και λένε επίσης ότι αυτό είναι μόνο ένα μικρό βήμα προς τα εμπρός στον γενικότερο τομέα του να κάνει τα ρομπότ να εκτελούν χρήσιμες, πραγματικές δεξιότητες.

Το πινγκ πονγκ επιλέχθηκε ως έργο από την ομάδα DeepMind λόγω των πολλών διαφορετικών στοιχείων που εμπλέκονται, από την πολύπλοκη φυσική της κίνησης μέχρι τον συντονισμό χεριού-ματιού που απαιτείται για να συνεχίσεις να χτυπάς την μπάλα πίσω με επιτυχία.

Το ρομπότ εκπαιδεύτηκε εστιάζοντας σε κάθε συγκεκριμένο τύπο χτυπήματος ξεχωριστά, από το γύρισμα με το πίσω χέρι μέχρι το σερβίς με το μπροστινό χέρι. Αυτή η εκπαίδευση συνδυάστηκε στη συνέχεια με έναν αλγόριθμο πιο υψηλού επιπέδου που σχεδιάστηκε για να επιλέγει κάθε φορά τον απαραίτητο τύπο χτυπήματος.

Όπως είναι αναμενόμενο, το ρομπότ δυσκολεύτηκε περισσότερο με τα ταχύτερα χτυπήματα (δίνοντας στην τεχνητή νοημοσύνη λιγότερο χρόνο να σκεφτεί τι να κάνει) και οι ερευνητές σκέφτονται ήδη πώς να βελτιώσουν το σύστημα - συμπεριλαμβανομένου του πώς να το κάνουν πιο απρόβλεπτο στο παιχνίδι του.