Meta και Google παραβίασαν τους κανόνες διαφήμισης: Η παράνομη καμπάνια με στόχο εφήβους
Shutterstock
Shutterstock

Meta και Google παραβίασαν τους κανόνες διαφήμισης: Η παράνομη καμπάνια με στόχο εφήβους

Η Google και η Meta συνεργάστηκαν ώστε να οργανώσουν μία μυστική εκστρατεία που απευθυνόταν σκόπιμα σε άτομα ηλικίας 13 έως 17 ετών μέσω των διαφημίσεων στο Instagram, παραβιάζοντας τους κανόνες διαφήμισης του Google, όπως αποκαλύπτει δημοσίευμα των Financial Times (FT).

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η Google κατεύθυνε διαφημίσεις σε ένα υποσύνολο χρηστών που χαρακτηρίζονται ως «άγνωστοι» στα διαφημιστικά της συστήματα, σε μια προσπάθεια να συγκαλύψει την ομάδα που στοχεύει τους εφήβους.

Σύμφωνα με την Google Ads, η κατηγορία «άγνωστος» αναφέρεται σε άτομα των οποίων η ηλικία, το φύλο, η γονική κατάσταση ή το εισόδημα του νοικοκυριού υποτίθεται ότι δεν έχουν προσδιοριστεί και μπορεί να επιτρέψει στους διαφημιζόμενους να προσεγγίσουν «ένα σημαντικά ευρύτερο κοινό» όταν επιλεγεί.

Ωστόσο, η Google θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τις λήψεις εφαρμογών και τη διαδικτυακή δραστηριότητα για να προσδιορίσει «με υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης» ότι η «άγνωστη» ομάδα αποτελείται από νεότερους χρήστες, αναφέρουν οι FT.

Οι υπάλληλοι της Google λέγεται ότι εκμεταλλεύτηκαν αυτό το παραθυράκι για να παρακάμψουν τις πολιτικές της ίδιας της εταιρείας, η οποία έχει εισαγάγει κανόνες που εμποδίζουν τη στόχευση διαφημίσεων με βάση «την ηλικία, το φύλο ή τα ενδιαφέροντα ατόμων κάτω των 18 ετών» το 2021.

Στη συνέχεια, η Spark Foundry, θυγατρική του διαφημιστικού κολοσσού Publicis με έδρα τις ΗΠΑ, φέρεται να συνεργάστηκε με τις δυο εταιρείες για να ξεκινήσει την παράνομη εκστρατεία μάρκετινγκ στον Καναδά μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του τρέχοντος έτους, προτού προχωρήσει στη δοκιμή του προγράμματος στις ΗΠΑ τον Μάιο. Η Meta και η Google σκόπευαν να επεκτείνουν την καμπάνια σε διεθνείς αγορές και να προωθήσουν πρόσθετες υπηρεσίες όπως το Facebook, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε εν μέσω της μείωσης των διαφημιστικών εσόδων της Google και της μετακίνησης των νεότερων χρηστών της Meta σε ανταγωνιστικές υπηρεσίες όπως το TikTok.

Ωστόσο, μόλις οι FT ξεκίνησαν την έρευνα και επικοινώνησαν με την Google, η εταιρεία ακύρωσε την καμπάνια.

«Απαγορεύουμε τις στοχευμένες διαφημίσεις σε άτομα κάτω των 18 ετών, τελεία και παύλα. Θα λάβουμε επίσης πρόσθετα μέτρα για να ενισχύσουμε με τους εκπροσώπους πωλήσεων ότι δεν πρέπει να βοηθούν τους διαφημιστές ή τα πρακτορεία να εκτελούν καμπάνιες που προσπαθούν να παρακάμψουν τις πολιτικές μας» δήλωσε η Google.

Πηγή: Financial Times