Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι εκατομμύρια φοιτητές χρησιμοποιούν τη δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη για να ετοιμάσουν και να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους. Η εξέλιξη της θέτει σε δοκιμασία τον ρόλο των πανεπιστημίων.
Αυτό αποκαλύφθηκε από τη διαδικτυακή πλατφόρμα υποβολής δοκιμίων και του ανιχνευτή λογοκλοπής Turnitin.
Από τα 200 εκατομμύρια γραπτά που υποβλήθηκαν στην πλατφόρμα, το εργαλείο ανίχνευσης ΤΝ του Turnitin, που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2023, διαπίστωσε ότι περισσότερα από 22 εκατομμύρια γραπτά περιείχαν τουλάχιστον 20% περιεχόμενο που είχε δημιουργηθεί από Τεχνητή Νοημοσύνη, πράγμα που σημαίνει ότι περίπου το 11% των φοιτητών ήταν ένοχοι.
Υπολογίζεται ότι έξι εκατομμύρια εργασίες, που αντιστοιχούν σε ποσοστό περίπου 3%, είχαν βρεθεί να περιέχουν τουλάχιστον 80% περιεχόμενο που είχε δημιουργηθεί με ΤΝ, αναδεικνύοντας την κλίμακα του προβλήματος.
Ανησυχητικός ο αριθμός μαθητών που χρησιμοποιεί την ΤΝ
Η CPO του Turnitin Άνι Τσετσιτέλι τόνισε τη σημασία της ανεξάρτητης εργασίας στο ακαδημαϊκό τοπίο, σημειώνοντας ότι τα ιδρύματα πρέπει να διατηρήσουν την ακεραιότητά τους:
«Όλοι στην εκπαίδευση αναζητούν πόρους που θα τους επιτρέψουν να αποδώσουν τα μέγιστα, και οι τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ανίχνευσης γραπτού λόγου με Τεχνητή Νοημοσύνη, βοηθούν στην προώθηση της μάθησης χωρίς να θυσιάζεται η ακαδημαϊκή ακεραιότητα».
Η έκθεση του Turnitin επιβεβαιώνει ότι η συνεχής παρουσία περιεχομένου που παράγεται από ΤΝ σε όλο το ακαδημαϊκό τοπίο αποτελεί ένα «πολύπλοκο, διαρκώς εξελισσόμενο παζλ», ζητώντας μια πιο στρογγυλεμένη προσέγγιση αντί να αποκαλεί απλώς την εργασία που παράγεται από τεχνητή νοημοσύνη.
Η εταιρεία προτείνει ότι οι ανοιχτές συζητήσεις με τους φοιτητές σχετικά με την αποδεκτή χρήση της. Επίσης, η επανεξέταση των υφιστάμενων ακαδημαϊκών πολιτικών και η αναθεώρηση των προτροπών των δοκιμίων θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
Συμπερασματικά, ολοένα και περισσότεροι φοιτητές αναζητούν τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών για τη συγγραφή των πανεπιστημιακών τους εργασιών αφού αποτελεί μια μεγάλη δεξαμενή δεδομένων γύρω από σχεδόν όλα τα ακαδημαϊκά πεδία.
Ωστόσο, η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν γίνεται με τον τρόπο που οι καθηγητές ή οι ιθύνοντες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων συχνά νομίζουν. Για όλους αυτούς, οι σπουδαστές τους απλώς εισάγουν τις ερωτήσεις τους στην εφαρμογή, το αποτέλεσμα που τους δίνεται στερείται περίπλοκων σχολίων κι ακολουθεί μία συγγραφική δομή που παραπέμπει ευθέως στο ChatGPT και είναι εύκολα ανιχνεύσιμη από τα προγράμματα τα οποία έχουν αναπτυχθεί για τον εντοπισμό ιχνών της, στις ακαδημαϊκές εργασίες.