Η εκκαθάριση του ψηφιακού χάους μπορεί να σας εξοικονομήσει εκατοντάδες δολάρια κάθε χρόνο
Shutterstock
Shutterstock
Techradar

Η εκκαθάριση του ψηφιακού χάους μπορεί να σας εξοικονομήσει εκατοντάδες δολάρια κάθε χρόνο

Οι περισσότεροι Αμερικανοί αντιμετωπίζουν ένα αυξανόμενο πρόβλημα ψηφιακής συμφόρησης, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Compass Datacenters, η οποία διαπίστωσε ότι περισσότερο από τα τρία τέταρτα (77%) των ανθρώπων παραδέχτηκαν – όπως ήταν αναμενόμενο – ότι έχουν περισσότερα ψηφιακά αρχεία από ό,τι χρειάζονται.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 21 Ιανουαρίου και 5 Φεβρουαρίου 2025, με δείγμα 1.000 ατόμων και αποκάλυψε ότι το ψηφιακό «χάος» δεν είναι μόνο εκτός ελέγχου, αλλά πολλοί δεν ξέρουν καν πώς να το διαχειριστούν.

Το ένα τρίτο των συμμετεχόντων ανέφερε ότι η διαχείριση των ψηφιακών αρχείων τους προκαλεί έντονο άγχος ή και αγωνία. Μόλις το 10% δήλωσε ότι νιώθει σίγουρο για το πώς να διαγράψει τα περιττά αρχεία. Αν και αναγνωρίζουν ότι η υπερβολική ποσότητα δεδομένων μπορεί να επιβραδύνει τις συσκευές, να εξαντλήσει τις μπαταρίες και να δυσκολέψει την εύρεση σημαντικών πληροφοριών, δεν είναι έτοιμοι να πατήσουν το πλήκτρο διαγραφής και να αναλάβουν δράση.

Μια ακριβή συνήθεια

Η ψηφιακή συμφόρηση δεν είναι απλώς μια μικρή ενόχληση – μπορεί να αποτελέσουν και ένα ακριβό πρόβλημα, καθώς οι τιμές αποθήκευσης ανεβαίνουν. Η έρευνα έδειξε ότι οι νεότερες γενιές, ειδικότερα, πληρώνουν για την αποθήκευση αρχείων αντί να τα διαγράφουν.

Οι συντάκτες της έρευνας σημειώνουν: «Λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό 3%, εάν ένας 25χρονος πληρώνει €17,59/μήνα για αποθήκευση δεδομένων έως την ηλικία των 85 ετών, θα ξοδέψει €35.172,84 κατά τη διάρκεια της ζωής του για ψηφιακή αποθήκευση.»

Η αποκατάσταση του ψηφιακού χάους δε χρειάζεται να είναι μεγάλο έργο. Εάν κάνετε μικρά, τακτικά βήματα, μπορείτε να προστατέψετε τις συσκευές σας, να εξοικονομήσετε χρήματα και να μειώσετε το άγχος.

Ο πρώτος τομέας που πρέπει να καθαρίσετε είναι η βιβλιοθήκη φωτογραφιών σας. Διαγράψτε θολές λήψεις, διπλότυπα και παλιές στιγμιότυπα οθόνης που δε χρειάζεστε πια. Καλό είναι να το κάνετε αυτό κάθε μήνα, αντί να περιμένετε να περάσουν χρόνια.

Στη συνέχεια, ταξινομήστε τις εφαρμογές σας. Ελέγξτε ποιες έχετε και ποιες χρησιμοποιείτε πραγματικά. Εάν έχετε εφαρμογές που δεν έχετε ανοίξει για μήνες, απαλλαγείτε από αυτές. Μπορείτε πάντα να τις επανεγκαταστήσετε αν τις χρειαστείτε.

Αναθεωρήστε το φάκελο των λήψεων και το εισερχόμενο email σας. Παλιές αποδείξεις, ενημερωτικά δελτία και τυχαία αρχεία συσσωρεύονται γρήγορα. Επικεντρωθείτε στα emails με συνημμένα για να ελευθερώσετε περισσότερο χώρο αποθήκευσης.

Σκεφτείτε να ρυθμίσετε ένα απλό σύστημα δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας με έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο, αντί να πληρώνετε για αποθηκευτικό χώρο στο cloud. Οι HDD και SSD με 4TB αποθηκευτικού χώρου διατίθενται με μία ενιαία τιμή αγοράς, η οποία είναι πολύ μικρότερη από ό,τι θα πληρώνατε για χρόνια τέλη cloud.

Προγραμματίστε μια ημέρα «ψηφιακού καθαρίσματος» δύο φορές το χρόνο. Θεωρήστε το σαν το καθάρισμα μιας ντουλάπας – λίγο εκνευριστικό στην αρχή, αλλά ανταποδοτικό όταν τελειώσει.

Με το να είστε πιο προσεκτικοί με το ψηφιακό χάος που δημιουργείτε και διατηρείτε, γίνεται ευκολότερο να το διαχειριστείτε με το χρόνο. Η ανάληψη δράσης σήμερα μπορεί να σας γλιτώσει από μεγαλύτερα προβλήματα αργότερα.