H Meta, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Facebook και του Instagram, εξετάζει το ενδεχόμενο να καθιερώσει στη Βρετανία συνδρομή σε αυτές τις δύο πλατφόρμες, με αντάλλαγμα την αφαίρεση των διαφημίσεων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC αναφορικά με αυτό το πλάνο, όσοι χρησιμοποιούν τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσαν να κληθούν να πληρώσουν για χρήση χωρίς διαφημίσεις, εάν δεν θέλουν να παρακολουθούνται τα δεδομένα τους.
Αυτό συμβαίνει καθώς η εταιρεία συμφώνησε να σταματήσει τη στόχευση διαφημίσεων σε μια Βρετανίδα την περασμένη εβδομάδα μετά από μια παρατεταμένη νομική διαμάχη.
Η Meta παρέχει στην ΕΕ από το 2023 συνδρομές για χρήση χωρίς διαφημίσεις σε Facebook και Instagram στην ΕΕ, ξεκινώντας από 5,99 ευρώ τον μήνα. Αρχικά η συνδρομή ήταν 9,99 ευρώ, αλλά αργότερα οι τιμές μειώθηκαν.
Όπως ανέφερε η Meta, η εταιρεία «συνεργάζεται εποικοδομητικά» με τον βρετανικό παρατηρητή προσωπικών δεδομένων σχετικά με τη συνδρομητική υπηρεσία.
Το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών δήλωσε προηγουμένως ότι αναμένει από τη Meta να εξετάσει τις ανησυχίες για την προστασία των δεδομένων πριν ξεκινήσει μια συνδρομή χωρίς διαφημίσεις.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως η Meta, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από διαφημίσεις. Η εταιρεία λέει ότι η εξατομικευμένη διαφήμιση επιτρέπει στις πλατφόρμες της να είναι δωρεάν και ανέφερε ότι η διαφήμιση αντιπροσώπευε πάνω από το 96% των εσόδων της.
Σημειώνεται ότι, άλλες κοινωνικές πλατφόρμες, όπως το Snapchat, το TikTok και το X (πρώην Twitter), έχουν επίσης αναζητήσει επιλογές χωρίς διαφημίσεις ως έναν τρόπο για να συγκεντρώσουν περισσότερα χρήματα μέσω των συνδρομών.