Η θεραπεία κατά του διαβήτη έχει μετατραπεί σε μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία τα τελευταία χρόνια, με εκκολαπτόμενες εταιρείες που προσφέρουν προγράμματα απώλειας βάρους μέσω των συνταγογραφημένων GLP-1 - τα οποία, στις ΗΠΑ, κοστίζουν περίπου 1.000 δολάρια το μήνα προ ασφαλιστικής κάλυψης και άλλων εκπτώσεων.
Εταιρείες στον τομέα της ψηφιακής υγείας όπως η διαδικτυακή startup Ro προσφέρουν προγράμματα κατά της παχυσαρκίας, όπως το Ro Body Program.
Οι πελάτες του προγράμματος Ro's Body Program θα μπορούσαν να λάβουν συνταγή για GLP-1, όπως το φάρμακο Wegovy της Novo Nordisk ή η θεραπεία για τον διαβήτη Ozempic, και να συναντώνται κάθε μήνα με έναν γιατρό. Επίσης, αποκτούν πρόσβαση σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μηνύματα 24/7, ατομική καθοδήγηση με νοσηλευτές και βοήθεια σε ασφαλιστικά ζητήματα.
Η Γκρέι Μπερντ, η οποία μίλησε στο CNBC, ήταν 95 κιλά όταν ξεκίνησε για πρώτη φορά το πρόγραμμα στις αρχές του περασμένου έτους. Από τότε έχει χάσει 18 κιλά και είναι πλέον «ambassador» της Ro. Πληρώνει 30 δολάρια το μήνα για τη θεραπεία GLP-1 (μετά την ασφαλιστική κάλυψη) μαζί με ένα μηνιαίο τέλος 145 δολαρίων για το πρόγραμμα. Και δεν σκοπεύει να το σταματήσει.
«Δεν θα με πείραζε εάν έρεπε να μείνω σε αυτό για πάντα», δήλωσε η Μπερντ.
Η Ro, που ιδρύθηκε ως Roman το 2017, είναι μέρος ενός αυξανόμενου αριθμού διαδικτυακών εταιρειών υγείας που στοχεύουν να επωφεληθούν από την αυξανόμενη ζήτηση για GLP-1, δημιουργώντας προγράμματα και υπηρεσίες για τους χρήστες.
Η ευκαιρία θα μπορούσε να είναι τεράστια: Αναλυτές της Goldman Sachs αναμένουν ότι 15 εκατομμύρια ενήλικες στις ΗΠΑ θα λαμβάνουν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας μέχρι το 2030 και προβλέπουν ότι ο κλάδος θα μπορούσε να φτάσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα.
Εκτός από το Wegovy και το Ozempic, η κατηγορία GLP-1 περιλαμβάνει το εξαιρετικά δημοφιλές φάρμακο της Eli Lilly για την απώλεια βάρους Zepbound και τη θεραπεία του διαβήτη Mounjaro. Τα GLP-1 μιμούνται μια ορμόνη που παράγεται στο έντερο για να καταστείλουν την όρεξη ενός ατόμου και να ρυθμίζουν το σάκχαρο στο αίμα.
Όπως και η Ro, άλλοι μη φαρμακοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Calibrate, Sesame, Omada Health, Noom, Hims & Hers και ακόμη και οι βετεράνοι της βιομηχανίας τηλεϊατρικής Teladoc Health και WeightWatchers, έχουν αναπτύξει προσφορές που απευθύνονται σε ασθενείς που λαμβάνουν GLP-1 ή έχουν επεκτείνει τις υπηρεσίες τους ώστε να περιλαμβάνουν τα δημοφιλή φάρμακα.
Εν τω μεταξύ, οι επενδυτές τους επευφημούν.
Ελλείψεις
Οι μετοχές του ανταγωνιστή της Ro, της Hims & Hers, έκαναν «βουτιά» 28% στις 20 Μαΐου, αφού η εταιρεία δήλωσε ότι προσφέρει τώρα σύνθετες ενέσεις GLP-1 εκτός από τα κιτ φαρμάκων που χορηγούνται από το στόμα. Ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία είναι βέβαιη ότι οι πελάτες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε συνεπή προμήθεια των ενέσεων.
Οι ελλείψεις αποτελούν ένα από τα μεγάλα εμπόδια για τις εταιρείες στην αγορά, καθώς η αυξημένη ζήτηση έχει καταστήσει δύσκολη την πρόσβαση πολλών ασθενών στις θεραπείες. Υπάρχει επίσης αύξηση των παραποιημένων προϊόντων, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο οποίος δήλωσε τον Ιανουάριο ότι ο συνδυασμός των ελλείψεων και της «αυξημένης κυκλοφορίας παραποιημένων εκδόσεων» είναι ιδιαίτερα προβληματικός για τους ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 που βασίζονται στα φάρμακα για την αντιμετώπιση της ασθένειας.
Το 2020, η Ro στράφηκε στη διαχείριση της παχυσαρκίας. Τώρα, διοχετεύει κεφάλαια στο μάρκετινγκ για το πρόγραμμα GLP-1 - από ψηφιακές διαφημίσεις, τηλεοπτικές διαφημίσεις και αφίσες σε σταθμούς του μετρό, μέχρι καμπάνιες επιρροής με ασθενείς όπως η Γκρέι.
Ο ιδρυτής της, Ζακαράια Ρεϊτάνο δήλωσε στο CNBC ότι τα GLP-1 είναι σαν ένα «jetpack για θετική αλλαγή συμπεριφοράς». Οι ασθενείς τείνουν να ασκούνται περισσότερο, να τρώνε πιο υγιεινά και να βλέπουν περίπου 30% μείωση στην πρόσληψη θερμίδων, είπε.
«Μόλις αποκτήσετε μια μικρή δυναμική, μόλις χάσετε λίγο βάρος, κοιμάστε καλύτερα, έχετε περισσότερη ενέργεια, μπορείτε να πάτε στο γυμναστήριο, μπορείτε να τρώτε καλύτερα και τότε αυτό είναι το θετικό σφόνδυλο», δήλωσε.
Η Ro έχει συγκεντρώσει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε χρηματοδότηση μέχρι σήμερα, σύμφωνα με το PitchBook. Η εταιρεία είχε αποτιμηθεί σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια στις αρχές του 2022, αν και αυτό ήταν πριν από την απότομη πτώση των μετοχών τεχνολογίας.
Η WeightWatchers δραστηριοποιείται εδώ και πάνω από 60 χρόνια και είναι συνώνυμη στις με τα προγράμματα απώλειας βάρους.
Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία εισήλθε στην αγορά του GLP-1, με ένα πρόγραμμα υποστήριξης που διατίθεται μέσω συνδρομής, ξεκινώντας από 23 δολάρια το μήνα. Τα μέλη μπορούν να συμμετάσχουν είτε λαμβάνουν συνταγή GLP-1 μέσω γιατρού πρωτοβάθμιας περίθαλψης είτε μέσω της νέας κλινικής WeightWatchers, η οποία δημιουργήθηκε παράλληλα με το πρόγραμμα συμπεριφοράς.
Με πληροφορίες από CNBC