Του Γιάννη Γορανίτη
Η Hotech, μία καινοτόμος ελληνική εταιρεία με εξωστρεφή προσανατολισμό, αξιοποιεί την τεχνολογία NFC σε διάφορες εφαρμογές και κερδίζει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας αγοράς, αλλά και σημαντικές διακρίσεις.
Το NFC (Επικοινωνία Κοντινού Πεδίου, όπως άκομψα μεταφράζουμε στα ελληνικά το Near Field Communication) είναι μια ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία η οποία επιτρέπει την εύκολη και άμεση μεταφορά δεδομένων μεταξύ συσκευών που βρίσκονται σε μικρή εμβέλεια η μία από την άλλη.
Η νέα υλοποίηση της Hotech απευθύνεται στους επαγγελματίες του τουρισμού και δη στα ξενοδοχεία και τα resorts που προσφέρουν υπηρεσίες all-inclusive.
Το μαγικό βραχιόλι
Το λογισμικό NFC Hotel – All Inclusive Electronic Management αφενός διευκολύνει τον πελάτη του ξενοδοχείου και αφετέρου «λύνει τα χέρια» του μάνατζερ, αφού του επιτρέπει να παρακολουθεί κάθε πτυχή της λειτουργίας της επιχείρησης σε πραγματικό χρόνο.
Το γνωστό πλαστικό βραχιολάκι που φορούν οι επισκέπτες των all-inclusive ξενοδοχείων δίνει τη θέση του σε ένα έξυπνο βραχιόλι νέας γενιάς. Στο βραχιόλι αυτό ενσωματώνεται ένα ασφαλές chip, που αποτελεί την ηλεκτρονική ταυτότητα του εκάστοτε πελάτη.
Χάρη στην τεχνολογία NFC, αρκεί ένα «άγγιγμα» του έξυπνου βραχιολιού με το smartphone ή tablet που κρατούν τα μέλη του προσωπικού του ξενοδοχείου, ώστε να καταγραφεί οποιαδήποτε κίνηση (κατανάλωση, εξαργύρωση κουπονιού, εισιτηρίου, διαχείριση μικροσυναλλαγών κλπ). Ακόμη, προσφέρεται η δυνατότητα «φόρτωσης» του βραχιολιού με credits, ούτως ώστε να τα εξαργυρώνει ο πελάτης εντός του ξενοδοχείου.
Κεντρική διαχείριση
Τα πλεονεκτήματα για τον επισκέπτη είναι προφανή, αλλά η λύση της Hotech προσφέρει μια σειρά αβαντάζ και στην επιχείρηση. Το βασικότερο είναι ότι οι χρόνοι εξυπηρέτησης μειώνονται στο ελάχιστο (δεν απαιτείται να ερωτηθεί ο πελάτης για το δωμάτιό του, το πακέτο το οποίο έχει πληρώσει κ.α.) και τα λάθη εκμηδενίζονται.
Παράλληλα, όμως, όλα τα δεδομένα που εκπέμπουν τα έξυπνα βραχιόλια των πελατών μεταφέρονται σε πραγματικό χρόνο στην κεντρική βάση δεδομένων της επιχείρησης. Με αυτόν τον τρόπο, ο διαχειριστής έχει πλήρη και ακριβή εικόνα για τις επιμέρους και τη συνολική δαπάνη, για την επισκεψιμότητα στους διάφορους χώρους, την κατανάλωση υπηρεσιών και αγαθών, τις προτιμήσεις των επισκεπτών, αλλά και πληθώρα στατιστικών που βοηθούν στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παράλληλα τα υπόλοιπα τμήματα της μονάδας μπορούν να αξιοποιήσουν τα παρεχόμενα δεδομένα προκειμένου να διαμορφώσουν τη στρατηγική προώθησης των υπηρεσιών του θερέτρου ή την προσέγγιση νέων πελατών.
Βραβεία & εξωστρέφεια
Το λογισμικό NFC Hotel – All Inclusive Electronic Management συμμετείχε στην τρίτη κατά σειρά διοργάνωση των Tourism Awards στην ενότητα «Technology & Automation». Η πρωτοποριακή λύση της Hotech απέσπασε το Ασημένιο βραβείο στην κατηγορία «Innovative Use of Technology».
(Φωτ.: Τα στελέχη της Hotech, Νικόλας Αβαριτσιώτης και Γιώργος Πράσινος με το βραβείο Silver Tourism Award 2016 ανά χείρας.)
Το βραβείο αυτό δεν είναι το πρώτο για τη Hotech, καθώς πρόκειται για μια υπερδραστήρια εταιρεία, που ασχολείται κάθετα με ολοκληρωμένες εφαρμογές και λύσεις που αξιοποιούν την τεχνολογία NFC την τελευταία εξαετία. Οι διάφορες λύσεις της Hotech έχουν παρουσιαστεί στις μεγαλύτερες κλαδικές εκθέσεις, όπως η CES (Consumer Electronics Show), η MWC (Mobile World Congress) και IBC (International Broadcasting Convention).
Είναι, άλλωστε, η μοναδική ελληνική εταιρεία που μετέχει ως μέλος στο NFC Forum και πολλά από τα προϊόντα της διανέμονται ήδη σε χώρες του εξωτερικού, όπως οι ΗΠΑ, η Αγγλία και η Γερμανία.
Περισσότερες πληροφορίες για τις NFC λύσεις της Hotech στο επίσημο site της εταιρείας.