Το ισχυρό sell-off τη Δευτέρα στη Wall Street αποτυπώνεται στην κατρακύλα της μετοχής της Tesla, οδεύοντας στη χειρότερη μέρα τους από τον Σεπτέμβριο του 2020.
Την Παρασκευή, η Tesla ολοκλήρωσε την έβδομη συνεχόμενη εβδομάδα απωλειών, το μεγαλύτερο σερί απωλειών από το ντεμπούτο της στον Nasdaq το 2010. Η μετοχή πέφτει κάθε εβδομάδα από τότε που ο Μασκ πήγε στην Ουάσινγκτον για να αναλάβει ρόλο στο πλάι του Τραμπ.
Από την κορύφωσή της στα 479,86 δολάρια στις 17 Δεκεμβρίου, η μετοχή της Tesla έχει χάσει πάνω από το 50% της αξίας της, εξανεμίζοντας πάνω από 800 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση. Η Tesla ηγήθηκε μιας ευρύτερης πτώσης των αμερικανικών μετοχών, με τον Nasdaq να σημειώνει πτώση 4,4%, όντας η πιο απότομη πτώση του από το 2022.
Η πτώση της μετοχής της Tesla τη Δευτέρα συνδέθηκε με την αβεβαιότητα γύρω από τα σχέδια του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για τους δασμούς. Ο Καναδάς και το Μεξικό αποτελούν βασικές αγορές για τους προμηθευτές αυτοκινήτων και η αύξηση των δασμών, με το ενδεχόμενο ενός εμπορικού πολέμου, θα επηρεάσει πιθανότατα την παραγωγή και θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές.
Ακτιβιστές και πρώην οπαδοί του Μασκ έχουν διαμαρτυρηθεί σε εγκαταστάσεις της Tesla σε όλες τις ΗΠΑ, ενώ οχήματα και εγκαταστάσεις της Tesla έχουν γίνει προφανώς στόχοι βανδαλισμών και προσπαθειών εμπρησμού. Επανειλημμένες απόπειρες εμπρησμού και περιπτώσεις βανδαλισμών σημειώθηκαν σε κατάστημα και κέντρο εξυπηρέτησης της Tesla στο Λάβλαντ του Κολοράντο, με πιο πρόσφατη την 7η Μαρτίου, δήλωσε η αστυνομία στο CNBC.
Ο Ben Kallo, αναλυτής της Baird, δήλωσε τη Δευτέρα στο CNBC ότι οι πρόσφατες αναφορές βανδαλισμών μπορούν να πλήξουν τη ζήτηση.
«Όταν τα αυτοκίνητα των ανθρώπων κινδυνεύουν να χτυπηθούν με κλειδί ή να βάλουν φωτιά εκεί έξω, ακόμη και οι άνθρωποι που υποστηρίζουν τον Μασκ ή είναι αδιάφοροι για τον Μασκ μπορεί να το σκεφτούν δύο φορές για να αγοράσουν ένα Tesla», δήλωσε ο Kallo.
Αναλυτές της Bank of America έγραψαν σε έκθεσή τους τη Δευτέρα ότι οι πωλήσεις νέων οχημάτων Tesla έπεσαν κατά περίπου 50% στην Ευρώπη τον Ιανουάριο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, εν μέρει λόγω της αυξανόμενης αποστροφής για τη μάρκα. Η εταιρεία σημείωσε επίσης ότι ορισμένοι υποψήφιοι πελάτες περιμένουν τη νέα έκδοση του Model Y.
Το Model Y της Tesla, το οποίο είναι ένα μικρό SUV, παρέμεινε το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία παγκοσμίως τον Ιανουάριο. Ακολούθησε το Geely Geome της Κίνας, το οποίο ξεπέρασε το Tesla Model 3 sedan για το μήνα.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των πλήρως ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών μοντέλων, αυξήθηκαν κατά 21% τον Ιανουάριο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ακόμη και όταν οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν. Η αύξηση οφείλεται στη ζήτηση στην Ευρώπη, σύμφωνα με την Bank of America.