Mε την θέση σε ισχύ των διατάξεων του άρθρου 18 του Νόμου 4354/2015 περιορίστηκαν οι δικαιούχοι του ως άνω επιδόματος. Ειδικότερα, προβλέφθηκε η περικοπή του συγκεκριμένου επιδόματος σε υπαλλήλους που τελούν σε άδειες συνδικαλιστικές, ειδικές, εκπαιδευτικές μικρής διάρκειας έως δύο (2) μηνών, διευκόλυνσης υπαλλήλων με οικογενειακές υποχρεώσεις, μητρότητας, ανατροφής παιδιού, καθώς και σε αναρρωτική άδεια που χορηγείται από δημόσια νοσοκομεία, κέντρα υγείας του Δημοσίου, πανεπιστημιακές κλινικές, νοσηλευτικούς σχηματισμούς του Ι.Κ.Α. και ιδιωτικές κλινικές, εφόσον έχει προηγηθεί νοσηλεία σε αυτές, η οποία αποδεικνύεται με σχετικά παραστατικά στοιχεία (εισαγωγή, εξιτήριο κ.λπ.).
Μετά τις παραπάνω περικοπές η Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδας (ΕΝΕ) αντέδρασε άμεσα ζητώντας την επαναφορά των προηγούμενων ρυθμίσεων.
Τότε, ο Υπουργός Υγείας θέλησε να «θεραπεύσει» το πρόβλημα δυνάμει της υπ'αριθμ.πρωτ. 810/22-02-2016 εγκυκλίου, απευθυνομένης προς τους διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών. Με την ως άνω εγκύκλιο τους κάλεσε να «αναστείλουν» την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 του Νόμου 4354/2015, ώστε να συνεχιστεί η καταβολή του επιδόματος στους δικαιούχους σύμφωνα με τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 1 του Νόμου 4024/2011.
Η ΕΝΕ και πάλι αντέδρασε, διευκρινίζοντας ότι με εγκύκλιο είναι νομικώς ανέφικτη η αναστολή εφαρμογής νομοθετικών διατάξεων, που έχουν ψηφιστεί από την Βουλή των Ελλήνων.
Προς την ως άνω άποψη της ΕΝΕ συνηγορεί πλήρως και το περιεχόμενο του υπ'αριθμ.πρωτ. ΑΤΚΕ 1032967 ΕΞ 2016 934/02-03-2016 εγγράφου του Αυτοτελούς Τμήματος Κοινοβουλευτικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών. Στο εν λόγω έγγραφο, που υπογράφεται από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη, αναφέρεται ρητώς, ότι η διάταξη του άρθρου 18 του Νόμου 4354/2015 επιφέρει αλλαγή για το διάστημα των αδειών που καταβάλλεται το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, διευκρινίζοντας ότι από την 1η-01-2016 το εν λόγω επίδομα καταβάλλεται μόνον για όσο διάστημα οι υπάλληλοι τελούν σε κανονική άδεια ή σε βραχυχρόνια αναρρωτική άδεια έως έξι (6) ημερών κατ'έτος.
Ωστόσο η ΕΝΕ, προκειμένου να λάβει σαφή απάντηση επί του ζητήματος, οδηγήθηκε στην επιλογή να απευθύνει σχετικό ερώτημα προς το καθ'ύλην αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών.
Στις 18-04-2016 κοινοποιήθηκε, λοιπόν, στην ΕΝΕ το υπ'αριθμ.πρωτ. 2/5027/ΔΕΠ/11-04-2016 έγγραφο του Τμήματος Γ΄ - Εφαρμογής Ενιαίου Μισθολογίου της Διεύθυνσης Εισοδηματικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, όπου ρητώς αναφέρεται, ότι εξακολουθούν να ισχύουν και να εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 18 του Νόμου 4354/2015.
Κατά συνέπεια καθίσταται σαφές, ότι η πρωτοβουλία του Υπουργού Υγείας, όπως ήταν αναμενόμενο, έχει πέσει στο κενό, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τον ίδιο και τις επιλογές του.
με την θέση σε ισχύ των διατάξεων του άρθρου 18 του Νόμου 4354/2015 περιορίστηκαν οι δικαιούχοι του ως άνω επιδόματος. Ειδικότερα, προβλέφθηκε η περικοπή του συγκεκριμένου επιδόματος σε υπαλλήλους που τελούν σε άδειες συνδικαλιστικές, ειδικές, εκπαιδευτικές μικρής διάρκειας έως δύο (2) μηνών, διευκόλυνσης υπαλλήλων με οικογενειακές υποχρεώσεις, μητρότητας, ανατροφής παιδιού, καθώς και σε αναρρωτική άδεια που χορηγείται από δημόσια νοσοκομεία, κέντρα υγείας του Δημοσίου, πανεπιστημιακές κλινικές, νοσηλευτικούς σχηματισμούς του Ι.Κ.Α. και ιδιωτικές κλινικές, εφόσον έχει προηγηθεί νοσηλεία σε αυτές, η οποία αποδεικνύεται με σχετικά παραστατικά στοιχεία (εισαγωγή, εξιτήριο κ.λπ.).
Μετά τις παραπάνω περικοπές η ΕΝΕ αντέδρασε άμεσα ζητώντας την επαναφορά των προηγούμενων ρυθμίσεων.
Τότε, ο Υπουργός Υγείας θέλησε να «θεραπεύσει» το πρόβλημα δυνάμει της υπ'αριθμ.πρωτ. 810/22-02-2016 εγκυκλίου, απευθυνομένης προς τους διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών. Με την ως άνω εγκύκλιο τους κάλεσε να «αναστείλουν» την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 του Νόμου 4354/2015, ώστε να συνεχιστεί η καταβολή του επιδόματος στους δικαιούχους σύμφωνα με τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 1 του Νόμου 4024/2011.
Η ΕΝΕ και πάλι αντέδρασε, διευκρινίζοντας ότι με εγκύκλιο είναι νομικώς ανέφικτη η αναστολή εφαρμογής νομοθετικών διατάξεων, που έχουν ψηφιστεί από την Βουλή των Ελλήνων.
Προς την ως άνω άποψη της ΕΝΕ συνηγορεί πλήρως και το περιεχόμενο του υπ'αριθμ.πρωτ. ΑΤΚΕ 1032967 ΕΞ 2016 934/02-03-2016 εγγράφου του Αυτοτελούς Τμήματος Κοινοβουλευτικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών. Στο εν λόγω έγγραφο, που υπογράφεται από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη, αναφέρεται ρητώς, ότι η διάταξη του άρθρου 18 του Νόμου 4354/2015 επιφέρει αλλαγή για το διάστημα των αδειών που καταβάλλεται το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, διευκρινίζοντας ότι από την 1η-01-2016 το εν λόγω επίδομα καταβάλλεται μόνον για όσο διάστημα οι υπάλληλοι τελούν σε κανονική άδεια ή σε βραχυχρόνια αναρρωτική άδεια έως έξι (6) ημερών κατ'έτος.
Ωστόσο η ΕΝΕ, προκειμένου να λάβει σαφή απάντηση επί του ζητήματος, οδηγήθηκε στην επιλογή να απευθύνει σχετικό ερώτημα προς το καθ'ύλην αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών.
Στις 18-04-2016 κοινοποιήθηκε, λοιπόν, στην ΕΝΕ το υπ'αριθμ.πρωτ. 2/5027/ΔΕΠ/11-04-2016 έγγραφο του Τμήματος Γ΄ - Εφαρμογής Ενιαίου Μισθολογίου της Διεύθυνσης Εισοδηματικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, όπου ρητώς αναφέρεται, ότι εξακολουθούν να ισχύουν και να εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 18 του Νόμου 4354/2015.
Κατά συνέπεια καθίσταται σαφές, ότι η πρωτοβουλία του Υπουργού Υγείας, όπως ήταν αναμενόμενο, έχει πέσει στο κενό, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τον ίδιο και τις επιλογές του.