Η IAG, ιδιοκτήτρια της British Airways, προτείνει παραχωρήσεις στην εποπτική αρχή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προσπάθεια της να διασφαλίσει την έγκριση της εξαγοράς της ισπανικής Air Europa, ενώ η Lufthansa περιμένει το πράσινο φως για την απόκτηση ποσοστού στην ΙΤΑ Αirways.
H IAG πρότεινε στην αρχή ανταγωνισμού ένα νέο πακέτο θεραπευτικών κινήσεων που βελτιώνει τις προηγούμενες παραχωρήσεις μετά από εποικοδομητικές συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο τελικός σκοπός είναι να προχωρήσει η εξαγορά της Air Europa.
H IAG, στην οποία ανήκει και ο ισπανικός αερομεταφορέας Iberia, είχε προτείνει ένα πακέτο παραχωρήσεων τον Φεβρουάριο, το οποίο όμως κρίθηκε ανεπαρκές από την αρχή ανταγωνισμού.
Με βάση τις νέες διορθωτικές κινήσεις που προτείνει, η Air Europa θα παραχωρήσει το 52% των πτήσεων του 2023 στον ανταγωνισμό και το νέο πακέτο αναφέρει τους συγκεκριμένους ανταγωνιστές που έχουν υπογράψει μνημόνια κατανόησης με την IAG, σύμφωνα με πληροφορίες.
Η Κομισιόν που συνήθως ζητά σχόλια από τους ανταγωνιστές και τους καταναλωτές πριν αποφασίσει αν θα εγκρίνει τις θεραπευτικές κινήσεις έχει θέσει νέα καταληκτική ημερομηνία για την απόφαση της την 20η Αυγούστου.
Τον Μάιο η IAG είχε συζητήσεις με τις αεροπορικές εταιρείες Avianca, Binter, Iberojet, Ryanair, Volotea και World2Fly για να παραχωρήσει κοντινές και μακρινές πτήσεις στους ανταγωνιστές.
Για την εξαγορά του υπόλοιπου 80% της Air Europa η IAG έχει συμφωνήσει να πληρώσει 400 εκατ. ευρώ στην ισπανική εταιρεία τουριστικών υπηρεσιών Globalia.
Ένα άλλο deal στον κλάδο των αερομεταφορών που έχει καθυστερήσει η Κομισιόν, εκνευρίζοντας την ιταλική κυβέρνηση, είναι η απόκτηση μειοψηφικού ποσοστού στην κρατική ΙΤΑ Airways από τον όμιλο Lufthansa.
Ο γερμανικός αερομεταφορέας θέλει να εξαγοράσει το 41% της ΙΤΑ που είναι η διάδοχος της Alitalia. Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία, η αρχή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης κλίνει προς την έγκριση της συμφωνίας και η καταληκτική ημερομηνία για την τελική απόφαση της είναι η 4η Ιουλίου.
Η απόκτηση ποσοστού στην ΙΤΑ (Italia Transporto Aereo) θα ενισχύσει την παρουσία του γερμανικού αερομεταφορέα στην επικερδή ιταλική αγορά.
Έγκριση του deal που έχει συμφωνήσει η Lufthansa με την ιταλική κυβέρνηση θα είναι μία επιτυχής κατάληξη μετά από ενέσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ στη ζημιογόνο Alitalia που δεν κατάφεραν να φέρουν θετικό αποτέλεσμα.
Για να κατευνάσει τις αντιρρήσεις των εποπτικών αρχών η Lufthansa έχει προτείνει θεραπευτικές κινήσεις όπως το να μην συμπεριλάβει την ΙΤΑ στη συμμαχία με την αμερικανική United Airlines και την Air Canada για δύο χρόνια.
Έχει επίσης προτείνει να παραχωρηθούν 40 slots στο αεροδρόμιο Linate του Μιλάνου στις αεροπορικές εταιρείες easyJet και Volotea.
Το deal Lufthansa-ITA, αλλά και η συμφωνία της ΙΑG να εξαγοράσει την Air Europa, αποτυπώνουν την τάση συγκεντρωτισμού στον κλάδο αερομεταφορών της Ευρώπης.
Η Ρώμη επιμένει στο σχέδιό της να πωλήσει ποσοστό της ΙΤΑ στην Lufthansa και δεν μελετά άλλες επιλογές, όσο η αρχή ανταγωνισμού της ΕΕ εξετάζει τη συμφωνία. Η κυβέρνηση της Giorgia Meloni είναι εκνευρισμένη με τις καθυστερήσεις και την πιθανότητα ενός βέτο αν δεν καμφθούν οι επιφυλάξεις της Κομισιόν.
Ήταν το περυσινό φθινόπωρο όταν ο γερμανικός όμιλος υπό τη διεύθυνση του Carsten Spohr ανακοίνωσε την πρόθεσή του να αποκτήσει συμμετοχή 41% στην ΙΤΑ για 325 εκατ. ευρώ, σχέδιο που έγινε δεκτό με σκεπτικισμό στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.