Η παρουσία του Γιώργου Ρόρρη στην τελευταία δημοπρασία του Ανδρέα Βέργου ήταν η πιο ηχηρή. Το ξαπλωμένο γυμνό κορίτσι του ζωγράφου είχε παθιασμένους διεκδικητές, ανεβάζοντας κατακόρυφα την θερμοκρασία στην Αθηναΐδα. Ο νικητής δε δίστασε να «χτυπήσει» το έργο για 38.000 ευρώ, την στιγμή που εκτιμήθηκε από 6.000 – 8.000 ευρώ.
Η τελική τιμή του πίνακα με τους φόρους ανεβάζει το ποσό στα 48.838 ευρώ. Αν κρίνει κανείς από τη διάσταση του έργου (60x70 εκ.) – καθώς δεν παραπέμπει στις μεγάλες συνθέσεις στις οποίες αρέσκεται ο Ρόρρης-, πρόκειται για πώληση που διαμορφώνει νέα τάξη μεγέθους στις τιμές του δημιουργού. Λίγο πριν εξηνταρήσει, ο ζωγράφος δεν έχει κερδίσει μόνο την αποδοχή των φιλότεχνων, αλλά και την πίστη των συλλεκτών. Μετά κι από την αφιερωματική έκθεση που οργάνωσε το περασμένο καλοκαίρι, το ίδρυμα Γουλανδρή στην Άνδρο, ο Γιώργος Ρόρρης ακολουθεί τον Αλέκο Φασιανό και, μαζί με τον Χρήστο Μποκόρο, βρίσκει τη θέση του στην κορυφή μεταξύ των ζώντων καλλιτεχνών στο εγχώριο σύστημα τέχνης.
Δεν πέρασε βεβαίως απαρατήρητο ούτε το έργο του Απόστολου Γεωργίου, το οποίο άλλαξε χέρια για περισσότερο από 70.000 ευρώ. Εκτιμήθηκε για 20.000 έως 30.000 ευρώ και πέτυχε υπερδιπλάσια υψηλή εκτίμηση. Πρόκειται για μνημειακό έργο (200x210 εκ.) που απηχεί το ύφος ενός δημιουργού ο οποίος έχει παρουσία – και πωλήσεις - στο εξωτερικό. Ο Γεωργίου είναι μια ιδιότυπη περίπτωση καλλιτέχνη που, όπως κι ο Ρόρρης, δεν έχει μεγάλη παραγωγή έργων, αλλά διαθέτει φανατικό κοινό που αυξάνει διεθνώς από μία εξαιρετικά δραστήρια γκαλερί (Rodeo).
Ικανοποιητικά κινήθηκε και το μεγαλύτερο όνομα που διαθέτουμε αυτήν τη στιγμή στην παγκόσμια καλλιτεχνική σκηνή: το έργο του Νεοϋορκέζου Λουκά Σαμαρά βρήκε αγοραστή στο estimate που έκανε ο οίκος και πουλήθηκε για 38.556 ευρώ.
Στους αμιγώς διεθνείς καλλιτέχνες που δεν βρίσκονται στη ζωή, η Χρύσα επιβεβαίωσε άλλη μια φορά τη μεγάλη απήχηση που βρίσκει το έργο της στους συλλέκτες. Όλα τα προσφερόμενα έργα της κινήθηκαν ή ξεπέρασαν την υψηλή εκτίμηση του Βέργου, δείχνοντας ότι η μετοχή της συνιστά σταθερή αξία. Για παράδειγμα, το «Τοπίο Νέας Υόρκης» βγήκε με αρχική τιμή τις 20.000 ευρώ και κατακυρώθηκε στις 33.000 ευρώ (42.412 με τους φόρους).
Αντίστοιχα, καλές επιδόσεις σημείωσαν τα δύο γλυπτά έργα του Γιώργου Ζογγολόπουλου που ξέρουν να μαγνητίζουν τους Έλληνες συλλέκτες. Και τα δύο ξεπέρασαν την υψηλή εκτίμηση των ανθρώπων του οίκου και χτυπήθηκαν γύρω στις 15.000 ευρώ.
Εκτός από τον Γιώργο Ρόρρη, υψηλά αγοράστηκε το έργο του Εδουάρδου Σακαγιάν. Βγήκε σε χαμηλή τιμή (4.000 ευρώ) γι’ αυτό και ξεπέρασε εύκολα τις 11.000 ευρώ. Τα έργα του ζωγράφου δεν έχουν τις τιμές του παρελθόντος και μοιάζει ιδανική η εποχή για την αγορά τους. Η υπογραφή του Σακαγιάν θα μείνει στα εικαστικά μας πράγματα και η εμπορική της αξία δεν θα χάσει στο πέρασμα του χρόνου.
Πιο ψηλά βγήκε μια νεκρή φύση του Στέφανου Δασκαλάκη, στις 7.000 ευρώ και χτυπήθηκε στις 13.000 ευρώ. Από τα επαναστατικά αντικείμενα ξεχώρισε η σημαία της Ύδρας που ξεκίνησε στις 15.000 ευρώ και πουλήθηκε στις 38.000 ευρώ.
Η γενική εντύπωση από την πώληση είναι ότι επιστρέφουμε στην κανονικότητα. Αγοράστηκε το 85% των προσφερόμενων λαχνών, καταγράφοντας για τον οίκο το μεγαλύτερο ποσοστό πώλησης των τελευταίων άρρωστων χρόνων της πανδημίας.
Οι προσφορές κινήθηκαν ψηλά και, παρά τα τεχνικά προβλήματα της ιστοσελίδας, ο Ανδρέας Βέργος κατάφερε να κλείσει ιδανικά το ’21.