Δύσκολα μπορούσαν να φανταστούν οι άνθρωποι του οίκου «Λούδος» ότι ένας κεντητός δράκος από την Ασία θα έκλεβε την παράσταση ανάμεσα σε πολλά και γνωστά ονόματα της εγχώριας και διεθνούς τέχνης. Το «ανώνυμο» κινεζικό εργόχειρο της φωτογραφίας (λαχνός 151) αποδείχθηκε κυριολεκτικά «χρυσό», καθώς εκτιμήθηκε για μόλις 100 έως 200 ευρώ και έπειτα από έναν καταιγισμό προσφορών, κατακυρώθηκε στην τιμή των 2.800 ευρώ (3.420 με την προμήθεια). Ήταν ένα από τα ασιατικά αντικείμενα που παρουσίασε ο Θάνος Λούδος το περασμένο Σάββατο, στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Η πρώτη συνεργασία του θεσσαλονικιώτικου οίκου με το πολιτιστικό κέντρο ήταν ικανοποιητική και έδειξε ότι το ενδιαφέρον του κοινού στράφηκε, κυρίως, στην κατηγορία των έργων τέχνης. Το ποσοστό πώλησης των πινάκων ξεπέρασε το 70%, δείχνοντας πως ο οίκος αρχίζει και παγιώνεται στη συνείδηση του συλλεκτικού κοινού της Αθήνας. Πιο συγκρατημένα κινήθηκε η πώληση του κοσμήματος, παρόλο που ο οίκος είχε να επιδείξει επώνυμες προτάσεις με ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές εκκίνησης. Σε αυτόν τον τομέα χρειάζεται υπομονή, προκειμένου να εκπαιδευθεί το ελληνικό κοινό και να συντονιστεί με τις αντίστοιχες πωλήσεις του εξωτερικού. Στο κομμάτι αυτό δε φαίνεται να έχει ανταγωνιστή ο Λούδος κι αν επιμείνει, έχει μόνο να κερδίσει.
Η πώληση ξεκίνησε καλά με τον Γιώργο Κοσμαδόπουλο να «ζεσταίνει» από τον πρώτο κιόλας λαχνό την ατμόσφαιρα στο ίδρυμα Κακογιάννης. Το κλασικό στο ύφος του ζωγράφου λάδι βγήκε στα 300 ευρώ και πέτυχε τελική προσφορά στα 1400 ευρώ (1660 με την προμήθεια). Τα τοπία του Κοσμαδόπουλου, προορισμένα για «σαλόνια», δεν δυσκολεύον τον θεατή κι εύκολα αλλάζουν χέρια. Αν και είναι μια ζωγραφική των αρχών του περασμένου αιώνα, εξακολουθεί να συγκινεί και να συναντά εμπορική ανταπόκριση.
Αντιθέτως, ο γεννημένος στην Κύπρο Μιχάλης Μιχαηλίδης, προχώρησε τολμηρά την εικαστική του παραγωγή και εκπροσωπήθηκε με ένα έργο που κι αυτό υπερέβη την υψηλή εκτίμηση του οίκου. Από 500 ευρώ είδαμε το σφυρί να κατεβαίνει στα 900 ευρώ (1.100 με την προμήθεια). Ο Μιχαηλίδης μόνος τυχαίος δεν υπήρξε και το έργο του έχει ταξιδέψει σε μεγάλες διοργανώσεις του εξωτερικού, εκπροσωπώντας επάξια τη χώρα μας (μεταξύ αυτών και στην 37η Μπιενάλε της Βενετίας).
Στα διεθνή ονόματα που παρουσίασε ο Λούδος, ξεχώρισε το έργο του Καναδού Marcel Dzama (γ. 1974). Καταξιωμένος καλλιτέχνης, ζει κι εργάζεται στη Νέα Υόρκη κι εκπροσωπείται από την πολύ δυνατή γκαλερί David Zwirner. Ο λαχνός 49 με τίτλο «The Creatures of Manitoba, Canada» βγήκε στα 1500 ευρώ και ανέβηκε στα 3.000 ευρώ (3.700 με την προμήθεια).
Παρόμοια έκπληξη με αυτή του ασιατικού δράκου, προκάλεσε μία όμορφη σύνθεση με λουλούδια από καλλιτέχνη, του οποίου η υπογραφή δεν διακρίνεται. Δεν πέρασε καθόλου απαρατήρητη η μαστοριά του ζωγράφου κι ο νέος αγοραστής διέθεσε το ποσό των 2.134 ευρώ (με την προμήθεια). Αν κρίνουμε από το γεγονός ότι ο πίνακας βγήκε μόλις για 240 ευρώ, αγοράστηκε σε καλή τιμή ακόμη και για άγνωστο καλλιτέχνη.
Η υπογραφή του Σπύρου Βασιλείου εξακολουθεί να είναι «βαριά», παρά το γεγονός ότι τα έργα του δεν μαγνητίζουν στον ίδιο βαθμό τους συλλέκτες όσο στο παρελθόν. Αυτό έδειξε μία χαρακτηριστική σύνθεση του μπάρμπα – Σπύρου που πουλήθηκε στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 16.600 ευρώ (λαχνός 25).
Πολύ καλά κινήθηκε και το έργο του πρόσφατα χαμένου Παύλου Σάμιου (λαχνός 17). Η σύνθεση που φέρει και ένα ζευγάρι με κόκκινες γόβες, το σήμα κατατεθέν του καλλιτέχνη, βγήκε στα 1800 ευρώ και βρήκε αγοραστή στα 3.080 (με προμήθεια).
Η επόμενη δημοπρασία του οίκου «Loudos» θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2022, αρχές Μαρτίου.