Η Eurostar, θυγατρική της γαλλικής εταιρείας σιδηροδρόμων SNCF, ανακοίνωσε σήμερα πως συνήψε συμφωνία χρηματοδότησης με τους μετόχους της και τις τράπεζές της για να διαφύγει την επικείμενη χρεοκοπία, καθώς δεν πραγματοποιεί πλέον παρά ένα καθημερινό δρομολόγιο μετ' επιστροφής ανάμεσα στο Παρίσι και το Λονδίνο, αντί για τα 15 που πραγματοποιούσε πριν από την πανδημία.
Οι χρηματοδοτήσεις που βρέθηκαν, ύψους 250 εκατ. λιρών (290 εκατ. ευρώ), θα της επιτρέψουν «να αντιμετωπίσει τις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες οικονομικές υποχρεώσεις», αναφέρει η εταιρεία.
«Η ισχυρή οικονομική δέσμευση των μετόχων με τις τράπεζες είναι ο παράγοντας-κλειδί που θα μας επιτρέψει άμεσα να αυξήσουμε τη δραστηριότητα στο μέτρο των αναμενόμενων βελτιώσεων στον έλεγχο της πανδημίας» της Covid-19, ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Eurostar Ζακ Νταμά.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της SNCF Voyageurs Κριστόφ Φανισέ χαιρέτισε σήμερα «αυτή την αναχρηματοδότηση, η οποία είναι ένας μείζων σταθμός για να εξασφαλίσουμε την επιβίωση της Eurostar και των ταξιδιών ανάμεσα στην Ήπειρο και τη Βρετανία».
Η Eurostar έχει υποστεί σημαντική μείωση της πελατείας της, μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη ανταγωνιστική ευρωπαϊκή σιδηροδρομική ή αεροπορική εταιρεία, αναφέρει σε ανακοίνωση. Σημειώνεται πως ο αριθμός των επιβατών στα τρένα της υπηρεσίας μειώθηκε κατά 95% από τον Μάρτιο του 2020 εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Προ πανδημίας η Eurostar είχε επεκτείνει το δίκτυο των δρομολογίων της πέραν των κλασικών μεταξύ Λονδίνου – Παρισιού και Παρισιού – Βρυξελλών για να διασυνδέσει τη βρετανική πρωτεύουσα με τις Αλπεις, το Αμστερνταμ και τη νότια Γαλλία.
Ένα ζήτημα που αντιμετωπίζει η Eurostar είναι ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο θεωρείται δημόσια γαλλική εταιρεία ενώ στη Γαλλία συχνά θεωρείται βρετανική εταιρεία επειδή έχει την έδρα της στο Λονδίνο.
Το 2015 η Βρετανία είχε πουλήσει το μερίδιό της (40%) στη Γαλλία και συγκεκριμένα σε μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει την Caisse de Depot et Placement du Quebec (CDPQ) και την Hermes Infrastructure έναντι 750 εκατομμυρίων λιρών. Έτσι δεν κατάφερε να επωφεληθεί από άμεσες αρωγές ή από δάνεια με κρατική εγγύηση, αντίθετα από τις αεροπορικές εταιρείες.