Κίνα: Αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που υιοθετούν το DeepSeek
Shutterstock
Shutterstock
CNBC

Κίνα: Αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που υιοθετούν το DeepSeek

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στην Κίνα αξιοποιούν το νεότερο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της DeepSeek για να δουν πώς μπορεί να βελτιώσει την παραγωγικότητα.

Το κινεζικό μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης κατέκτησε τον κόσμο τις τελευταίες εβδομάδες αφού παρουσίασε τη διαδικασία εξέλιξής του ενώ είναι πιο φθηνό σε σχέση με το ChatGPT της OpenAI - παρά τους αμερικανικούς περιορισμούς στην κινεζική πρόσβαση στους προηγμένους ημιαγωγούς που απαιτούνται για την ανάπτυξή του. 

Οκτώ αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BYD, τουλάχιστον εννέα χρηματοπιστωτικές εταιρείες χρηματοπιστωτικών, τρεις κρατικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών και η μάρκα smartphone Honor είναι μεταξύ των πολλών που έσπευσαν την τελευταία εβδομάδα να ενσωματώσουν το DeepSeek. 

«Αυτό είναι πρωτοφανές», δήλωσε ο Γουέι Σουν, κύριος αναλυτής τεχνητής νοημοσύνης στην Counterpoint Research τη Δευτέρα. Επισήμανε τον ρυθμό υιοθέτησης, την κλίμακα της επιχειρηματικής ολοκλήρωσης και το εύρος των συγκεκριμένων κλάδων που καλύπτονται. «Όταν έχουμε αυτά τα δεδομένα, ξέρουμε ότι έχει μεγάλο κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο», είπε.

Η αισιοδοξία για την τεχνητή νοημοσύνη έχει εξαπλωθεί στις κινεζικές μετοχές. Η UBS δήλωσε την Τετάρτη ότι οι κινεζικές μετοχές που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη έχουν αυξηθεί κατά 15% από την αρχή του έτους, ξεπερνώντας τον ευρύτερο δείκτη MSCI China Index κατά 9%.

Ένας μεγάλος παράγοντας για το εκτεταμένο ενδιαφέρον είναι ο χρόνος. Η DeepSeek κυκλοφόρησε το τελευταίο της μοντέλο R1 στις 20 Ιανουαρίου, και η είδηση των χαμηλού κόστους της προκάλεσε παγκόσμια πώληση μετοχών τεχνολογίας στις 27 Ιανουαρίου - ακριβώς την ώρα που εκατομμύρια εργαζόμενοι στην Κίνα επέστρεφαν στις πόλεις τους για να γιορτάσουν τις οκταήμερες διακοπές του Σεληνιακού Νέου Έτους.

Ως αποτέλεσμα, τα λιγότερο ανεπτυγμένα μέρη της Κίνας απέκτησαν μεγαλύτερη κατανόηση της τεχνητής νοημοσύνης και των επιπτώσεών της, ένα θέμα που προηγουμένως περιοριζόταν σε συζητήσεις στις μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας, δήλωσε ο Βενάο Ζανγκ,, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας καταναλωτικού μάρκετινγκ Doodod με έδρα το Πεκίνο.

Ο Ζανγκ, ο οποίος σπούδασε τεχνητή νοημοσύνη στο Πανεπιστήμιο Tsinghua, ίδρυσε την Doodod το 2012 για να αναπτύξει τη δέσμευση των πελατών μέσω της ανάλυσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Είπε ότι η εταιρεία - η οποία έχει πελάτες την China Merchant's Bank και την Toyota - άρχισε να εξετάζει τις προσφορές της DeepSeek στα τέλη του περασμένου έτους και άρχισε να τη χρησιμοποιεί περισσότερο μετά την κυκλοφορία του R1 στα τέλη Ιανουαρίου.

Τοπική ανάπτυξη ανοικτού κώδικα

Ένας άλλος ελκυστικός παράγοντας για τις επιχειρήσεις είναι ότι τα μοντέλα του DeepSeek είναι ανοικτού κώδικα, επιτρέποντας σε ιδιώτες και εταιρείες να το κατεβάσουν και να το προσαρμόσουν.

Η DeepSeek διαφήμισε επίσης δραστικά χαμηλότερες τιμές για τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν την τεχνολογία της σε σχέση με εκείνη του OpenAI. Το ChatGPT δεν είναι επίσημα διαθέσιμο στην ηπειρωτική Κίνα και απαιτεί από τους χρήστες να παρέχουν έναν υπερπόντιο αριθμό τηλεφώνου και μια μέθοδο πληρωμής από μια υποστηριζόμενη χώρα, όπως οι ΗΠΑ.

Η DeepSeek άλλαξε την αντίληψη ότι τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης ανήκουν μόνο σε μεγάλες εταιρείες και έχουν υψηλό κόστος υλοποίησης, δήλωσε ο Τζέιμς Τονγκ, διευθύνων σύμβουλος της Movitech, μιας εταιρείας επιχειρηματικού λογισμικού που λέει ότι στους πελάτες της περιλαμβάνονται η Danone και η κινεζική State Grid.

Είπε ότι η Movitech άρχισε να ενσωματώνει μια προηγούμενη έκδοση του DeepSeek το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους, συμβάλλοντας στην αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 25% από την ίδια περίοδο το 2023. Η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει μια νέα ενσωματωμένη εφαρμογή DeepSeek μέχρι το τέλος Μαρτίου για να βελτιώσει την ικανότητα των πελατών να λαμβάνουν αποφάσεις, είπε.

Πολλά πρόσφατα βίντεο στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειξαν πώς να τρέξει μια τοπική έκδοση του DeepSeek στο Apple Mac mini της Apple.

Οι online πωλήσεις του Apple Mac mini στην Κίνα αυξήθηκαν σημαντικά από τον Νοέμβριο έως τον Ιανουάριο, σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων WPIC. Ο ιστότοπος JD.com, που εστιάζει στα ηλεκτρονικά, κατέγραψε πωλήσεις περίπου 20.200 μονάδων τον Ιανουάριο, από σχεδόν 19.400 τον Δεκέμβριο και περίπου 12.250 τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Η προσιτή τιμή του DeepSeek πιέζει τα πιο ακριβά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης να μειώσουν τις τιμές, επιτρέποντας σε περισσότερες επιχειρήσεις να υιοθετήσουν την τεχνολογία, δήλωσε ο Τσιμ Λη, ανώτερος αναλυτής Ασίας στο Economist Intelligence Unit. Πρόσθεσε ότι τα μοντέλα ανοιχτού κώδικα επιτρέπουν στις επιχειρήσεις του χρηματοπιστωτικού, τραπεζικού και υγειονομικού τομέα - οι οποίες υπόκεινται σε αυστηρούς κανόνες προστασίας δεδομένων στην Κίνα - να αναπτύσσουν εφαρμογές AI σε τοπικό επίπεδο.

«Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να επισημάνουμε συγκεκριμένες επιχειρηματικές εφαρμογές, αλλά ένα βασικό συμπέρασμα είναι ότι το DeepSeek θα επιταχύνει την εμπορευματοποίηση της AI», δήλωσε ο Λη.

Το Πεκίνο αυξάνει επίσης την υποστήριξή του. Το εθνικό δίκτυο υπερυπολογιστών της Κίνας ανακοίνωσε την Τρίτη ότι επιλέξιμες εταιρείες και ιδιώτες μπορούν να αποκτήσουν τρεις μήνες δωρεάν πρόσβασης στο DeepSeek, μαζί με επιδοτούμενη υπολογιστική ισχύ.

Τέλος, το δίκτυο είναι παρόμοιο με το υποστηριζόμενο από τον Τραμπ έργο Stargate του OpenAI στις ΗΠΑ για τη δημιουργία υποδομών Τεχνητής Νοημοσύνης - με τη δυνατότητα για «ακόμη ταχύτερη κλιμάκωση», δήλωσε την Τετάρτη ο Ουίνστον Μα, επίκουρος καθηγητής στη Νομική Σχολή του NYU.