Οι προτεινόμενοι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στο Μεξικό και τον Καναδά θα μπορούσαν να είναι καταστροφικοί για την αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ford Motor Co. αναφέρει το Quartz.
«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι δασμοί σε επίπεδο 25% από τον Καναδά και το Μεξικό, εάν παραταθούν, θα έχουν τεράστιο αντίκτυπο στη βιομηχανία μας, με δισεκατομμύρια δολάρια από τα κέρδη της βιομηχανίας να εξαλείφονται και δυσμενείς επιπτώσεις στις ΗΠΑ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, αργά την Τετάρτη σε μια κλήση για τα κέρδη με τους επενδυτές.
«Οι δασμοί θα σήμαιναν επίσης υψηλότερες τιμές για τους πελάτες», πρόσθεσε.
Οι δασμοί του Τραμπ επρόκειτο να τεθούν σε ισχύ το πρωί της Τρίτης, προτού οι συμφωνίες της τελευταίας στιγμής δώσουν στον Καναδά και το Μεξικό μια αναστολή ενός μήνα. Μικρότεροι δασμοί στις κινεζικές εισαγωγές τέθηκαν όντως σε ισχύ την Τρίτη, με την Κίνα να απαντά με στοχευμένους δασμούς και άλλα μέτρα.
Εάν τεθούν σε ισχύ αυτοί οι δασμοί στο Μεξικό και τον Καναδά, η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να πληγεί περισσότερο, καθώς σχεδόν όλες οι αλυσίδες εφοδιασμού των αυτοκινητοβιομηχανιών συνδέονται με τη χώρα. Περίπου 3,6 εκατομμύρια ελαφρά οχήματα εισήχθησαν από τις δύο χώρες το 2024, αντιπροσωπεύοντας το 22% του συνόλου των οχημάτων που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την S&P Global Mobility.
Μόλις το 15% των πωλήσεων της Ford προέρχεται από το Μεξικό, σύμφωνα με την S&P Global (SPGI), λιγότερο από τις αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ General Motors (GM) και Stellantis (STLA), οι οποίες προμηθεύονται το 22% και το 23% αντίστοιχα. Τόσο η Ford όσο και η GM δραστηριοποιούνται στο Μεξικό εδώ και περίπου έναν αιώνα, κατασκευάζοντας αυτοκίνητα όπως το ηλεκτρικό Ford Mustang Mach-E και τα ηλεκτρικά και βενζινοκίνητα Chevrolet Blazers.
Ο Farley σημείωσε ότι, με βάση τις συζητήσεις με τη διοίκηση Trump, η Ford πιστεύει ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να «ενισχύσει και όχι να αποδυναμώσει» την αυτοκινητοβιομηχανία. Εξήρε επίσης την καθυστέρηση των δασμών στο Μεξικό και τον Καναδά, προσθέτοντας ότι η Ford παρακολουθεί τον αναδυόμενο εμπορικό πόλεμο με την Κίνα.
«Υπάρχει ένας θεμελιώδης μετασχηματισμός που συμβαίνει στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών πολιτικής στη βιομηχανία μας σε παγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε ο Farley, επισημαίνοντας την ανάπτυξη των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η BYD (BYDDY) και τα οχήματα υψηλής τεχνολογίας.
Νωρίτερα στην κλήση, δήλωσε ότι η Ford αναμένει αλλαγές στη φορολογική πολιτική, επισημαίνοντας τους κανόνες της κυβέρνησης σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων και τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού. Η κυβέρνηση Τραμπ έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει τους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων και αναμένεται να ακυρώσει την έκπτωση φόρου 72621,68 ευρώ για τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, γεγονός που πιθανότατα θα πλήξει τις πωλήσεις όλου του κλάδου.
Η Ford προέβλεψε απώλειες ύψους έως και 5,33 δισ. ευρώ που συνδέονται με τις δραστηριότητες EV και λογισμικού το 2025, αφού πέρυσι είχε δεχτεί πλήγμα 4,55 δισ. ευρώ για τη μονάδα αυτή. Συνολικά, ωστόσο, η Ford ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street για το τελευταίο τρίμηνο του 2024, παρόλο που οι προοπτικές της για το 2025 ήταν απογοητευτικές.
Η μετοχή της Ford υποχώρησε κατά περισσότερο από 5% στην προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση την Πέμπτη.