Η τιμή της ουγγιάς έχει «απογειωθεί» το 2017 καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν ολοένα και μεγαλύτερες ποσότητες του μετάλλου το οποίο χρησιμοποιείται στην κατασκευή καταλυτών για βενζινοκίνητα οχήματα.
Ειδικότερα, η τιμή το παλλαδίου σημείωσε άνοδο 1,6% φθάνοντας στα 1.007,42 δολάρια στο άνοιγμα της σημερινής συνεδρίασης στο Λονδίνο, πριν υποχωρήσει στα τα 1.005,55 δολάρια. Σύμφωνα με το Bloomberg, το παλλάδιο έχει καταγράψει μία από τις καλύτερες επιδόσεις στη διάρκεια του 2017, σημειώνοντας άνοδο 48%, τρεις φορές μεγαλύτερη από την άνοδο του χρυσού και περίπου 10 φορές από αυτή της πλατίνας.
Το παλλάδιο κατέστη πιο ακριβό από την πλατίνα τον περασμένο μήνα, για πρώτη φορά σε 16 χρόνια. Η πλατίνα επίσης χρησιμοποιείται στους καταλύτες αλλά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Έτσι, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, κυρίως στην Ευρώπη, έχουν δηλώσει ότι σταματούν την εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων και στρέφουν την προσοχή τους στου κινητήρες βενζίνης, η πλατίνα χάνει μέρος της σημασίας που είχε για την αυτοκινητοβιομηχανία, αφήνοντας «κενό» χώρο για το παλλάδιο.
Η Citigroup εκτιμά ότι το παγκόσμιο πλεόνασμα σε παραγωγή πλατίνας θα υφίσταται μέχρι το 2020, ενώ αντίστοιχα θα υπάρχει έλλειμμα σε παλλάδιο, το οποίο θα διευρυνθεί σε περισσότερο από ένα 1.000.000 ουγγιές το επόμενο έτος, για να μειωθεί σε 750.000 ουγγιές μέχρι το 2020.